Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@03:26:46 GMT

بازدید اردوغان از دبی

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۸۹۴۰

بازدید اردوغان از دبی

به گزارش خبرآنلاین به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در دومین روز از سفر خود به امارات متحده عربی پس از اتمام دیدارها در ابوظبی، وارد دبی شد.

اردوغان و محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر این کشور و حاکم دبی در پاویون رهبری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی دیدار و در جلسه بین هیئت‌ها شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهوری ترکیه در دفتر یادبود نوشت: از بازدید نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی به مناسبت روز ملی ترکیه، بسیار خوشحال شدم، از مهمان‌نوازی صمیمانه برادر گرانقدرم آل مکتوم تشکر می‌کنم. موفقیت اکسپو ۲۰۲۰ دبی که با موضوع "ارتباط ذهن‌ها و ایجاد آینده" برگزار شد را به امارات متحده عربی تبریک می‌گویم.

دیدار اردوغان با بازرگانان و سرمایه گذاران اماراتی در ابوظبی

رئیس جمهوری ترکیه با بازرگانان و سرمایه گذاران اماراتی در ابوظبی دیدار و بر گسترش روابط تجاری دو کشور تاکید کرد.

رجب طیب اردوغان که به منظور انجام دیدارهای رسمی در امارات متحده عربی به سر می‌برد در دیدار با بازرگانان و سرمایه گذاران اماراتی در ابوظبی اظهار داشت: پس از سفر محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی به ترکیه در نوامبر سال گذشته، دوره جدیدی در روابط دو کشور آغاز شده است.

اردوغان با تاکید بر اراده مشترک قوی برای توسعه روابط تجاری و افزایش سرمایه گذاری، گفت: در دیدارهای روز گذشته بار دیگر بر این درک متقابل تاکید و ۱۳ توافقنامه امضا کردیم.

رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه امارات متحده عربی از شرکای تجاری مهم ترکیه در منطقه خلیج فارس است، خاطرنشان کرد: حتی در دوره رکود روابط دوجانبه، روابط تجاری حجم خود را حفظ کرده و مشارکت بین بخش‌های خصوصی بدون وقفه ادامه یافت.

رئیس جمهوری ترکیه تصریح کرد: این گواه آن است که روابط دوجانبه اقتصادی و انسانی دارای تاریخ دیرینه و زیرساخت محکمی است.

اردوغان با بیان اینکه ترکیه با جمعیت ۸۵ میلیون نفری، افزایش تولید صنعتی، ظرفیت اشتغال، زیرساخت‌های فیزیکی و موقعیت جغرافیایی خود کشوری مورد توجه است، گفت: رشد و شکوفایی اقتصاد ترکیه در ۲۰ سال گذشته و عملکرد موفق آن در دوران همه‌گیری به وضوح قدرت و انعطاف‌پذیری کشور را به نمایش گذاشت.

وی افزود: ما با ثبات سیاسی، مکانیسم‌های تصمیم‌گیری سریع و رویکرد مدیریتی‌مان که تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری را تشویق می‌کند، فرآیند همه‌گیری را به طور موفق مدیریت کردیم. در سال ۲۰۲۰ میلادی، زمانی که اقتصاد جهانی ۳.۴ درصد کاهش یافت، به نرخ رشد ۱.۸ درصدی دست یافتیم. در همان دوره تولید صنعتی ما در G۲۰ بالاترین میزان را داشت.

اردوغان خاطرنشان کرد: سال گذشته را با ۳۳ درصد افزایش صادرات به بیش از ۲۲۵ میلیارد دلار رسانده و حجم تجارت خارجی را با ۵۰۰ میلیارد دلار به پایان رساندیم. امیدوارم موفقیت خود را با ارقام رشد سال ۲۰۲۱ که معتقدیم به نرخ‌های دو رقمی می‌رسد، مزین کنیم.

رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به همکاری تجاری موفق ترکیه و امارات گفت: اراده و تلاش دولتمردان برای رسیدن روابط ترکیه و امارات به سطحی که شایسته آن است بسیار حائز اهمیت است. وظیفه رهبران ایجاد بستری است که همکاری‌ در تمام زمینه‌ها از تجارت تا صنایع دفاعی، از گردشگری تا انرژی و حمل و نقل افزایش یابد. وزارت بازرگانی، وزارت صنعت و فناوری، امور مالی سرمایه‌گذاری و دفاتر نوآوری‌های دیجیتالی ریاست جمهوری و سایر نهادها آماده هستند تا در پروژه‌های جدید سرمایه گذاری شما، تمامی حمایت و تسهیلات لازم را ارائه کنند.

311311

کد خبر 1603354

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان امارات متحده عربی رئیس جمهوری ترکیه سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد

به گزارش خبرگزاری مهر، صمد حسن‌زاده در همایش تجاری ایران و چین که در حاشیه رویداد ایران اکسپو برگزار شد، اظهار کرد: چین با حجم تجارت دوجانبه بیش از ۳۰ میلیارد دلار، اختلاف زیادی نسبت به شرکای تجاری دیگر ایران دارد و شریک نخست تجاری کشور است. همچنین این ظرفیت وجود دارد که سقف تجاری دو کشور به ۵۰ میلیارد دلار ارتقاء یابد.

وی افزود: ایران در گذشته اولین شریک تجاری چین در خاورمیانه بود اما در حال حاضر رتبه ایران به بالاتر از پنج رسیده و بنابراین باید این رتبه را دوباره ارتقاء دهیم. امیدواریم دو کشور بتوانند از پتانسیل‌های بخش خصوصی برای توسعه روابط دو جانبه بهره‌برداری بیشتری کند.

حسن زاده ادامه داد: ظرفیت سرمایه گذاری خارجی برای چینی‌ها به ویژه در مناطق آزاد فراهم شده است. همچنین شرکت‌های چینی می‌توانند از طریق ایران به بازارهای منطقه‌ای دسترسی داشته باشند.

رییس اتاق ایران گفت: بخش خصوصی ایران در بیشتر زمینه‌های صنعتی، معدنی، تجاری از جمله در محصولات پزشکی، فولاد، مصالح ساختمانی، محصولات دانش بنیان، خدمات فنی و مهندسی، صنایع دستی، گردشگری و غیره آماده همکاری برای آشنایی بیشتر جوامع تجاری دو کشور است. اتاق بازرگانی ایران به عنوان بزرگترین تشکل اقتصادی و نماینده بخش خصوصی آماده همکاری در توسعه روابط است.

کد خبر 6093443 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • شگفتی هیات‌های تجاری قطر و ترکیه از توانمندی صادراتی دانش بنیانها