Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@19:30:57 GMT

پوتین: روسیه جنگ نمی‌خواهد، غرب ضمانت دهد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۸۹۸۸

پوتین: روسیه جنگ نمی‌خواهد، غرب ضمانت دهد

رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری مشترک با صدر اعظم آلمان تاکید کرد که کشورهای غربی از استقرار تسلیحات تهاجمی در مرز روسیه خودداری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز سه‌شنبه گفت که مقام‌های کی‌یف همچنان به نقض حقوق مناطق شرقی و روس‌زبان اوکراین می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که طی کنفرانس خبری با «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان صحبت می‌کرد، افزود: «با صدر اعظم آلمان درباره گفت‌وگوهایمان با سران کشورهای اروپایی صحبت کردم و تاکنون کشورهای غرب تعهدات خود در توافق مینسک را اجرا نکرده‌اند».

پوتین افزود: «روسیه همچنان آماده ادامه صادرات گاز به اروپا از طریق اوکراین است و این آمادگی وجود دارد که صادرات گاز پس از سال 2024 نیز ادامه یابد و در حال حاضر روسیه یک سوم از نیازهای آلمان به انرژی را تامین می‌کند».

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: «آماده ادامه مذاکرات درباره موشک‌ها و دیگر موضوعات هستیم و واکنش کشورهای غربی و آمریکا خواسته‌های روسیه را پاسخ نداده است.»

وی ادامه داد: «چاره‌ای جز پاسخ به نگرانی‌های روسیه و ارائه ضمانت‌های امنیتی درخواست شده وجود ندارد».

پوتین گفت: «از غرب می‌خواهد تا از استقرار تسلیحات تهاجمی در مرزهای روسیه خودداری کنند و خواستار آن هستیم که از توسعه ناتو به شرق جلوگیری شود».

رئیس جمهور روسیه با اشاره به دستور عقب نشینی برخی از نیروهای این کشور در مرز اوکراین اضافه کرد که رویدادهای کنونی در منطقه دونباس،‌ کشتار دسته جمعی به شمار می‌آید.

وی در ادامه گفت:‌ «خواستار جنگ نبوده و به همین دلیل ابتکارهایی را برای آغاز مذاکرات در راستای رسیدن به توافق در خصوص امنیت مشترک مطرح کردیم اما پاسخ مثبتی در این زمینه دریافت نکردیم».

پوتین تاکید کرد: «با وجود آنکه ناتو پیشتر از عدم توسعه به سوی شرق سخن گفته بود اما زیرساخت‌های نظامی ناتو به سوی مرزهای ما نزدیک می‌شوند».

وی در ادامه کنفرانس خبری خود با شولتز گفت: «شرکای ما باید نگرانی‌های امنیتی روسیه را جدی بگیرند».

رئیس جمهور روسیه در پاسخ به سوالی در این باره که عقب نشینی نیروهای روسیه از مرز اوکراین ادامه خواهد داشت گفت: «هیچ کسی نمیتواند پاسخی به آن بدهد. این فقط به ما بستگی ندارد».

پوتین اضافه کرد: «تاخیر پیوستن اوکراین به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) چیزی را برای ما حل نمی‌کند و ما هم اکنون خواستار حل شدن این موضوع هستیم».

وی افزود: «به ما گفته بودند که تا 30 سال ناتو توسعه نخواهد یافت اما امروز ناتو نزدیک مرزهای ما شده است».

رئیس جمهور روسیه گفت: «امیدواریم که فرانسه و آلمان بر کی‌یف برای پایبندی به توافق‌های مینسک تاثیرگذار باشند».

شولتز نیز در این کنفرانس خبری گفت: «به رئیس جمهور روسیه گفتم که استقرار نیروهای روس در نزدیکی اوکراین، تهدید به شمار می‌آید».

صدر اعظم آلمان ادامه داد: «هنوز امکان برگزاری مذاکرات و پایان بحران کنونی وجود دارد و عقب نشینی برخی از نیروهای روسیه از مرز اوکراین، گام مهمی به شمار می‌آید».

وی افزود: «هرگونه حمله روسیه به اوکراین پیامدهای وخیمی به همراه خواهد داشت و باید متوقف شود».

شولتز گفت: «درک می‌کنیم که اروپا باید با روسیه در راستای امنیت عمومی همکاری کند و با همپیمانان در اتحادیه اروپا آماده مذاکره در این باره هستیم».

صدر اعظم آلمان اضافه کرد: «هنوز به مسیر بسته نرسیده و آماده حل بحران کنونی هستیم و بایده به مذاکره بازگشته و گزینه جنگ را دور کنیم».

وی تاکید کرد: «نمیتوانیم بورز جنگ در اروپا را تصور کرد و باید هر آنچه را که میتوانیم برای جلوگیری از وقوع جنگ انجام دهیم».

شولتز در ادامه این کنفرانس خبری گفت: «امنیت اروپا جز با مشارکت روسیه ساخته نمی‌شود».

صدر اعظم آلمان اضافه کرد: «با رئیس جمهور روسیه توافق کردیم که ساز و کار نورماندی برای جلوگیری از بروز درگیری مهم است و عقب نشینی برخی نیروهای روسیه از مرز اوکراین گامی مهم به شمار می‌آید».

وی گفت: «اگر دونتسک و لوهانسک به عنوان دو جمهوری مستقل برسمیت شناخته شوند، این موضوع نقض توافق مینسک به شمار خواهند آمد و از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم که به توافق مینسک پایبند باشند».

دومای دولتی روسیه قطعنامه درخواست از پوتین برای به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک به عنوان دو جمهوری مستقل را پذیرفت.

پس از تصویب کامل این قطعنامه، دوما آن را برای امضای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور به کاخ کرملین ارسال خواهد کرد.

شولتز در ادامه کنفرانس خبری خود با پوتین گفت: «توسعه ناتو به سوی شرق در دستور کار کنونی این پیمان قرار ندارد».

صدر اعظم آلمان اضافه کرد: «ناتو و اروپا ضمانت‌های امنیتی که روسیه خواستار آن شده را رد کردهاند اما نکته‌هایی وجود دارد که امکان بحث درباره آن وجود دارد».

منبع: فرارو

کلیدواژه: پوتین روسیه اوکراین رئیس جمهور روسیه صدر اعظم آلمان شمار می آید کنفرانس خبری مرز اوکراین عقب نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۸۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است

روزنامه انگلیسی تلگراف نوشت: انهدام تانک‌های آبرامز (Abrams) در اوکراین توسط ارتش روسیه، اتحاد آتلانتیک شمالی (ناتو) را آسیب پذیر کرده است.

این تانک‌ها که نماد قدرت نظامی آمریکا و ناتو بودند اکنون به سادگی هدف پهپاد‌های شناسایی روسیه قرار می‌گیرند و منهدم می‌شوند. این امر نگرانی ناتو را از ادامه جنگ در اوکراین و احتمال شکست کی یف را به دنبال دارد.

به نوشته این روزنامه، بسیاری از کشور‌ها از ورود تانک‌های آبرامز ام ۱‌ای ۱ آمریکایی به اوکراین خوشحال شدند و نقطه عطفی در درگیری‌ها و پیشروی اوکراین در جنگ را پیش‌بینی کردند. این سنگر‌های متحرک ناتو، با هزینه تقریباً ده میلیون دلاری، قرار بود در یک مشت زرهی ادغام شوند و به مواضع روسیه حمله کنند و آنها را از بین ببرند. اما تاکتیک‌ها به سرعت در حال تغییر هستند و پهپاد‌های شناسایی و جست‌وجوی روسیه خسارات سنگینی به تانک‌های آبرامز اوکراین وارد کرده‌اند. 

اوکراین ضمن عقب نشینی از میدان کارزار سعی دارد با تغییر تاکتیک‌های خود به نحوی از این تانک‌ها در برابر پهپاد‌های روسی محافظت کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع پنتاگون، پیشتر گزارش داده بود که اوکراین تانک‌های آبرامز ام ۱‌ای ۱ آمریکایی را از منطقه جنگ خارج کرده است، زیرا با وجود پهپاد‌های روسی، آنها برای استفاده بیش از حد آسیب پذیر هستند. 

پیش از این، نیویورک تایمز در مطلبی نوشت: تانک‌های گران قیمت غربی در برابر هواپیما‌های بدون سرنشین ارزان آسیب پذیر هستند. نبرد با استفاده از پهپاد‌ها در اوکراین که چهره جنگ مدرن را تغییر می‌دهد، شروع به وارد کردن آسیب مرگبار به یکی از برجسته‌ترین نماد‌های قدرت نظامی آمریکا - تانک آبرامز - کرده است که رویکرد استفاده از آن را در درگیری‌های آینده تغییر می‌دهد. 

روسیه عملیات نظامی ویژه‌ای را در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال هدف نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند. "

 به گفته وی، روسیه ۳۰ سال است که تلاش می‌کند با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا مذاکره کند، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ‌های بدبینانه یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شد و در این میان با وجود اعتراضات مسکو، این اتحاد، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرز‌های فدراسیون روسیه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد