Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با فارس، پیرامون نصب کنتور هوشمند برق برای مشترکان خانگی اظهار داشت: برنامه نصب 4.5 میلیون کنتور هوشمند برق برای مشترکان خانگی در کنار نصب حدود یک میلیون کنتور هوشمند سه فاز برای مشترکان دیماندی با اولویت مشترکان پرمصرف در دستور کار صنعت برق است.

 

سخنگوی صنعت برق در بیان برنامه زمانی نصب کنتورهای هوشمند، گفت: برنامه نصب کنتورهای هوشمند با اولویت مشترکان پرمصرف به گونه‌ای است که کنتورها تا پیش از تابستان سال 1401 به طور کامل نصب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

*نصب 500 هزار کنتور هوشمند برق

 

وی در تشریح آمار کنتورهای نصب شده تاکنون افزود: در حال حاضر حدود 500 هزار دستگاه کنتور هوشمند در سراسر کشور برای مشترکان پرمصرف نصب شده است و برنامه نصب تا پیش تابستان سال آینده ادامه دارد.

 

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه در صنعت برق سه نوع کنتور مکانیکی، دیجیتال و کنتورهای هوشمند در بخش خانگی استفاده می‌شود، گفت: در حال حاضر 60 درصد از کنتورهای برق کشور کنتور دیجیتال و 40 درصد کنتور مکانیکی است.

 

*امکان هشداردهی به مشترکان خانگی دارای کنتور هوشمند در صورت افزایش مصرف

 

این مقام مسئول در بیان تفاوت کنتورهای هوشمند و دیجیتال گفت: کنتورهای هوشمند علاوه بر مزایای کنتور دیجیتال دارای مودم و ارتباط از راه دور هستند، بر این مبنا امکان قرائت از راه دور برای صنعت برق در این کنتورها فراهم می‌شود.

 

وی ادامه داد: علاوه بر مزایای عنوان شده، امکان هشداردهی به مشترکان برق خانگی دارای کنتور هوشمند در صورت افزایش مصرف وجود دارد و ارتباط بین مشترک و صنعت برق دو طرفه خواهد شد.

 

رجبی مشهدی عنوان کرد: هدف‌گذاری ما در اوج بار سال 1401 مدیریت مصرف 4 هزار مگاواتی از طریق کنتورهای هوشمند بخش خانگی است که با اولویت پرمصرف‌ها نصب می‌شود

 

 

منبع: الف

کلیدواژه: کنتورهای هوشمند مشترکان پرمصرف برای مشترکان کنتور هوشمند صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج ظهر شنبه در آئین برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران به مناسبت سومین روز از هفته فرهنگی سنه به همت شهرداری و با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری ژیوه‌ر در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شاخص شهرداری سنندج در راستای گرامیداشت هفته فرهنگی سنه برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران است که با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری ژیوه‌ر از امروز کار خود را در عمارت خسروآباد سنندج آغاز کرده است.

سرکوت نجفی با اشاره به اینکه این نمایشگاه صبح و عصر در معرض دید مخاطبان و علاقمندان است، گفت: نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی به مدت یک هفته دایر است.

وی ضمن تقدیر از همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در برپایی این نمایشگاه خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثاری از صنایع‌دستی، حاصل ذوق و هنر زنان و مردان توانمند استان در قالب ۳۲ غرفه به نمایش در آمده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثار مختلفی در رشته‌های نازک‌کاری، منبت، معرق چوب، خراطی، چرم، زیورآلات و غیره به معرض نمایش عموم درآمده است و در کنار آن غذاهای محلی نیز عرضه می‌شود.

نجفی حمایت از فعالین حوزه صنایع دستی را از اهداف اصلی برپایی این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: امیدواریم برپایی این نمایشگاه بستری برای معرفی هرچه بیشتر توانایی و ظرفیت‌های هنرمندان سنندجی در حوزه صنایع دستی باشد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج در پایان گفت: این نمایشگاه از امروز تا تاریخ ١۳ اردیبهشت از ساعت ۱۰ الی ۲۰ پذیرای بازدید علاقمندان است.

کد خبر 6089883

دیگر خبرها

  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • Home Assistant قصد دارد از یک پلتفرم به یک برند مصرف‌کننده تبدیل شود
  • پیروزی خانگی صنعت‌نفت آبادان برابر استقلال خوزستان
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب