Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران به نقل از سى ان ان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آخر هفته را رهبری کرد که به نظر می رسد یک تلاش نهایی ناامیدکننده برای جلوگیری از تهاجم روسیه به اوکراین است -- تهاجمی که می تواند عواقب سنگینی برای موقعیت سیاسی خود داشته باشد.

اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دستور دهد تانک های خود را به همسایه کوچکتر و دموکراتیک روسیه برساند، موجی از شوک را در سراسر جهان وارد می کند و یکی از بدترین و خطرناک ترین بحران های امنیت ملی را از زمان جنگ سرد آغاز می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و در حالی که این هدف اصلی او نیست، پوتین آسیب قابل توجهی به اعتبار بایدن وارد می‌کند و در یک سال انتخابات میان‌دوره‌ای از قبل متشنج، عواقبی را بر آمریکایی‌ها تحمیل می‌کند - از جمله افزایش‌های احتمالی جدید به قیمت‌های رو به رشد بنزین که اغلب به‌عنوان شاخصی از خشم رای‌دهندگان و تصورات در مورد اقتصاد عمل می‌کنند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور، روز یکشنبه، آخر هفته‌ای را تشریح کرد که در آن لحن هشدار دولت‌های غربی در مورد تهاجم احتمالی نگران‌کننده‌تر شد و این حس را تشدید کرد که تجمع چند هفته‌ای روسیه در اطراف اوکراین ممکن است به لحظه‌ای سرنوشت‌ساز برسد.

سالیوان به تاپر در برنامه «وضعیت اتحادیه» شبکه سی‌ان‌ان گفت: شیوه‌ای که آنها نیروهای خود را تشکیل داده‌اند، نحوه مانور دادن آنها در محل، این احتمال را می‌دهد که به زودی عملیات نظامی بزرگی انجام شود.

سالیوان با تجسم سناریوی ترسناک درگیری جمعی در اروپا، هشدار داد که تهاجم احتمالاً با رگبار طولانی حملات موشکی و بمباران آغاز می‌شود که می‌تواند باعث تلفات غیرنظامی قابل توجه شود.

اگر روسیه به جلو حرکت کند، ما از خاک ناتو دفاع خواهیم کرد، هزینه‌هایی را به روسیه تحمیل خواهیم کرد و تضمین خواهیم کرد که غرب قوی‌تر، مصمم‌تر، هدفمندتر از آنچه در 30 سال گذشته بوده‌ایم، از این وضعیت خارج می‌شویم و روسیه در نهایت متضرر می‌شود. سالیوان به تاپر گفت و اینکه روسیه در نهایت هزینه استراتژیک قابل توجهی برای اقدام نظامی متحمل می شود.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون، به این تصور افزود که این هفته می تواند یک هفته سرنوشت ساز باشد و روز یکشنبه در شبکه فاکس گفت که ایالات متحده منابع اطلاعاتی خوبی دارد که به "فرصت اوج برای آقای پوتین" اشاره می کنند.

برگشت ضربه داخلی

ایالات متحده برای دفاع از اوکراین به اوکراین نیرو اعزام نخواهد کرد. جمهوری فدرال اتحاد جماهیر شوروی سابق، عضو ناتو نیست، اتحادی که بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم از جهان غرب دفاع کرده است. بنابراین درگیری مستقیم بین سربازان روسی و آمریکایی بعید است. با این حال، بایدن به چندین هزار سرباز دستور داده است تا برای جلوگیری از هر گونه ماجراجویی بیشتر روسیه - از جمله رومانی و لهستان، دو کشوری که زمانی پشت پرده آهنین بودند، اما اکنون اعضای این ائتلاف هستند، در خط مقدم کشورهای ناتو حضور داشته باشند - که باعث خشم پوتین شد.

تهاجم روسیه به اوکراین، اصول دموکراتیک و این ایده را که مردم می توانند رهبران خود را برای خود انتخاب کنند، در هم خواهد شکست - اصولی که ایالات متحده دهه ها سیاست خارجی را بر اساس آنها بنا کرده بود. این می تواند چین را جرأت دهد تا علیه جزیره دموکراتیک تایوان که آن را قلمرو چین می داند، اقدام کند، در یک درگیری که احتمال دارد ایالات متحده را به یک جنگ بزرگ بکشاند تا حمله به اوکراین.

اما فوراً، تهاجم روسیه می تواند یک ضربه داخلی قابل توجه در داخل ایالات متحده داشته باشد، به گونه ای که درد اقتصادی بیشتری را تحمیل کند و در نهایت به چشم انداز بایدن و دموکرات هایش در انتخابات نوامبر آسیب برساند.

رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین وعده داد که ایالات متحده اقداماتی را اعمال خواهد کرد که "به سرعت و قاطعانه" روسیه را مجازات خواهد کرد. این پاسخ سیاست خارجی آمریکا را متحول خواهد کرد و بحران دیگری را به بشقاب شلوغ بایدن اضافه خواهد کرد.

برای اولین بار در 30 سال گذشته، ایالات متحده و روسیه - دو کشور با بزرگترین زرادخانه های هسته ای - در یک بن بست مستقیم قرار خواهند گرفت. اگر ایالات متحده به جنگ با روس ها بازگردد، تنش ها می تواند بیشتر شود. درخواست‌هایی در کنگره برای مقاومت با حمایت مالی ایالات متحده در اوکراین وجود داشته است تا انعکاس مقاومت به رهبری واشنگتن باشد که به بیرون راندن مسکو از افغانستان در دهه 1980 و تسریع سقوط اتحاد جماهیر شوروی کمک کرد.روسیه به چنین کمپینی پاسخ خواهد داد - و این ظرفیت را دارد که اهداف و دیپلماسی ایالات متحده در سراسر جهان را مختل کند، از جمله در مورد موضوعات حیاتی مانند چالش های هسته ای مرتبط با کره شمالی، که هر این قابلیت را دارد که به زودی تهدیدی مستقیم برای امنیت شهروندان آمریکایی ایجاد کند.

تهاجم روسیه به اوکراین همچنین می‌تواند باعث افزایش قیمت نفت شود و به درد و رنج مستقیم رانندگان آمریکایی تبدیل شود. قیمت بالای بنزین که در حال حاضر به طور میانگین 3.48 دلار است، طبق گفته انجمن خودرو آمریکا، عاملی در کاهش محبوبیت بایدن بوده است. رئیس جمهور نمی تواند بحرانی را تحمل کند که پتانسیل آن را افزایش دهد، تنها چند روز پس از آن که داده های کلیدی در روز پنجشنبه نشان داد که تورم 7.5 درصد افزایش یافته است که بدترین رقم از سال 1982 است.

تهاجم روسیه همچنین می‌تواند باعث سقوط سهام به گونه‌ای شود که به برداشت رأی‌دهندگان از امنیت و رفاه اقتصادی ضربه بزند و نگرانی‌ها را عمیق‌تر کند که امیدهای دموکرات‌ها را برای جلوگیری از شکست در انتخاباتی که می‌تواند به مجلس نمایندگان و به جمهوری خواهان سنا منجر شود، بیشتر می‌کند. پس از آن، اگر حمله روسیه به اوکراین این تصور را ایجاد کند که جهان خارج از کنترل است به گونه‌ای که او و ایالات‌متحده را تحت کنترل درآورد، بایدن با واکنش‌های روانی و سیاسی روبرو شود که  با رای‌دهندگان ناراضی روبرو شود.

جمهوری خواهان قبلاً سعی داشتند بایدن را ضعیف جلوه دهند و این تصور را ایجاد کردند که تلاش های قوی ایالات متحده برای متقاعد کردن پوتین به عدم تهاجم - از جمله آماده سازی دردناک ترین تحریم هایی که ایالات متحده و غرب تاکنون علیه مسکو اعمال کرده اند -- نتوانسته اند بر رهبر روسیه تأثیر بگذارند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، استدلالی را مطرح می‌کند که در صورت وقوع تهاجم، آشنا خواهد شد. او روز شنبه در مصاحبه با فاکس مدعی شد که پوتین به دلیل تخلیه آشفته تیم بایدن از افغانستان تشویق شده بود تا با ایالات متحده به چالش بکشد.

ترامپ گفت: وقتی آنها همه اینها را تماشا کردند، فکر می کنم جسور شدند. رئیس جمهور سابق همچنین مدعی شد که از اتخاذ چنین موضعی توسط پوتین جلوگیری می کرد و افزود: "من او را به خوبی می شناسم، خیلی با او کنار آمدم. ما به یکدیگر احترام می گذاشتیم. ترامپ مدعی شد که هیچ دولتی در قبال روسیه سختگیرتر از دولت تحت رهبری او نبوده است. در حالی که دولت او سیاست محکمی در قبال مسکو داشت - از جمله ارسال تسلیحات به اوکراین - به نظر می‌رسید ترامپ اغلب از رویکرد شخصی خود پیروی می‌کرد، که شامل  اتخاذ دیدگاه رهبر روسیه در مورد مسائل کلیدی - از جمله انکار پوتین از دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا بود.

ریاست‌جمهوری دوم ترامپ سؤالات واقعی را در مورد آینده ناتو ایجاد می‌کند که دوباره به هدف پوتین برای تقسیم یا حتی نابودی ائتلاف کمک می‌کند. به عنوان مثال، نیویورک تایمز در سال 2019 گزارش داد که ترامپ به طور خصوصی در مورد خروج از سازمانی که بارها از آن انتقاد می کرد صحبت کرده است - اقدامی که اگر انجام شود، نشان دهنده یک پیروزی بزرگ برای روسیه خواهد بود. هر اقدامی در اوکراین که به بایدن لطمه بزند ممکن است به ترامپ و مبارزات انتخاباتی او کمک کند، عاملی که می تواند در محاسبات رهبر روسیه که قبلاً با هدف کمک به رئیس جمهور چهل و پنجمین در انتخابات آمریکا مداخله کرده است، بازی کند.

ریاست جمهوری که از قبل دچار مشکل شده است

اظهارات ترامپ در آخر هفته آشکارا به عنوان سیگنالی برای جمهوری خواهان بود که در صورت وقوع حمله روسیه بایدن را دنبال کنند. حزب جمهوری‌خواه ماه‌ها وقت صرف یک پیام انتخاباتی میان‌دوره‌ای کرده است که بر این ایده متمرکز شده است که بایدن ضعیف و ناتوان است و با کناره‌گیری مرد قدرتمند ترامپ، جهان احترام خود را برای ایالات متحده از دست داده است. بایدن در تماسی تلفنی روز شنبه اخطار مستقیمی را به پوتین درباره اقدامات آمریکا - از جمله تحریم‌هایی که در صورت وقوع تهاجم به روسیه می‌تواند اقتصاد روسیه را فلج کند - ابلاغ کرد. اما اگر پوتین هشدارهای ایالات متحده را نادیده بگیرد و به هر حال به سمت اوکراین حرکت کند، تماس های مکرر او با رهبر روسیه این خطر را ایجاد می کند که او را در معرض اتهامات مماشات قرار دهد.

رهبران جمهوری‌خواه همچنین می‌خواهند بر قیمت‌های بالای بنزین و کالاهای اساسی که عمدتاً ناشی از همه‌گیری است، تاکید کنند تا مدیریت اقتصادی بایدن را با وجود برخی از قوی‌ترین مشاغل در دهه‌های اخیر به عنوان یک فاجعه به تصویر بکشند. بسیاری از وقایع آبشاری که از تهاجم روسیه به اوکراین ناشی می‌شود، می‌تواند به نفع آنها باشد. دوران ریاست جمهوری بایدن هم اکنون در حال چرخش است. در یک نظرسنجی جدید CNN/SSRS که هفته گذشته منتشر شد، محبوبیت او به 41 درصد کاهش یافت و حمله روسیه به اوکراین احساس بحرانی را که در حال حاضر کنترل آن را بر کاخ سفید تنگ‌تر کرده است، عمیق‌تر می‌کند. تاریخ نشان می دهد که روسای جمهور در چنین مشکلاتی در اولین دوره خود در انتخابات میان دوره ای شکست های سنگینی را متحمل می شوند. نظرسنجی سی‌ان‌ان که در ماه‌های ژانویه و فوریه انجام شد، نشان داد که تنها 45 درصد از رای‌دهندگان دموکرات و با گرایش دموکرات خواهان این بودند که حزب بایدن را در سال 2024 نامزد کند، در حالی که 51 درصد نامزد دیگری را ترجیح می‌دادند. با این حال، خبر خیلی بهتری برای ترامپ وجود نداشت، زیرا 50 درصد از رای دهندگان جمهوری خواه و متمایل به جمهوری خواه خواهان معرفی مجدد او توسط جمهوری خواه و 49 درصد خواهان نامزدی جایگزین هستند.

بعید است که بایدن اعتبار زیادی از رای دهندگان به خاطر آنچه که علیرغم چند گام اشتباه لفاظی، تلاشی چندجانبه و موفقیت آمیز برای متحد کردن متحدان آمریکا در ناتو و ایجاد مجموعه ای از عواقب مجازات برای مسکو در صورت حمله به اوکراین بوده است، دریافت کند. 

هرگونه تصمیم پوتین برای توقف در آستانه تهاجم و کنار گذاشتن نیروهایش به رئیس جمهور این امکان را می دهد که در آستانه انتخابات میان دوره ای استدلال کند که قدرت و سیاستمداری او باعث عقب نشینی روسیه شده است. اما بعید است که رهبر روسیه از فشار بر اوکراین چشم پوشی کند - حتی اگر تهاجم کامل انجام ندهد - و بدون شک قصد دارد یک سردرد دائمی برای ایالات متحده و بایدن باشد.

شایان ذکر است وزیر دفاع روسیه در دیدار با رئیس جمهوری کشورش تحرکات آمریکایی های در مرز شرقی روسیه را غیرقابل توجیه خواند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز پس از سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد.

وی در جریان این دیدار درباره حادثه اخیر ورود یک زیردریایی خارجی به آب‌های سرزمینی روسیه در نزدیکی جزایر "کوریل" گفت: زیردریایی خارجی به احتمال زیاد آمریکایی که در جریان رزمایش ناوگان جنگی روسیه در اقیانوس آرام کشف شده بود، تا چهار کیلومتری داخل آب‌های سرزمینی روسیه نفوذ کرد و در نتیجه اقدام مناسب از منطقه دور شد.

شویگو تاکید کرد: نمی‌توان دلیل این تحرکات آمریکا در شرق روسیه را درک کرد و چنین اقداماتی هیچ توجیهی ندارند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره مانورهای نظامی که روسیه در مقیاس بزرگ در حال انجام آن است نیز گفت: این رزمایش‌ها و مانورها با مشارکت همه مناطق نظامی و همه ناوگان جنگی روسیه انجام می‌شود.

وزیر دفاع روسیه ادامه داد: بخشی از رزمایش‌های جاری وارد مرحله پایانی خود شده است و رزمایش‌های دیگر نیز در حال پایان یافتن هستند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا روسیه و آمریکا افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا تهاجم روسیه به اوکراین ایالات متحده ریاست جمهوری میان دوره ای رای دهندگان جمهوری خواه حمله روسیه رهبر روسیه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۰:۵۱

کارآفرین آمریکایی در واکنش به اظهار امیدواری واشنگتن نسبت به پیروزی اوکراین بر روسیه، در پیامی کنایه‌آمیز از کاخ سفید خواست پیروزی را تعریف کند.

«ایلان ماسک» میلیاردر آمریکایی در واکنش به ادعای کاخ سفید مبنی بر اینکه اوکراین می‌تواند در جنگ پیروز شود، از واشنگتن خواست «پیروزی» را تعریف کند.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه گفت: «مقامات آمریکایی بر این باورند که اوکراین در نهایت می‌تواند در این جنگ پیروز شود. اوکراین عزم پیروزی در این جنگ را دارد و ما هم برای دستیابی به این هدف از آن حمایت خواهیم کرد.»

در همین رابطه ایلان ماسک در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «پیروزی چه شکلی است؟»

این کارآفرین آمریکایی از آغاز جنگ اوکراین نسبت به امیدواری‌های واشنگتن به عملکرد کی‌یف تردید داشته است؛ از جمله به طرح صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که اوکراین در آن خواستار پس‌گرفتن تمامی مناطقی شده که روسیه از آغاز جنگ تحت کنترل خود درآورده است.

اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۰:۴۵

۱۰ خلبان اوکراینی که اکثر آنها هرگز پرواز نکرده‌اند، برای گذراندن دوره‌های آموزشی جامع مطابق با استانداردهای نیروی هوایی وارد فرانسه شده‌اند.

 این آموزش در پایگاهی در جنوب غرب فرانسه برگزار می‌شود و مقامات فرانسوی به دلایل امنیتی اطلاعاتی در مورد مکان خلبانان اوکراینی فاش نکردند.

به نقل از لیبراسیون، بااین‌حال، آنها که بین ۲۱ تا ۲۳ سال سن دارند، باید بعد از کریسمس سکان جنگنده اف-۱۶ آمریکایی را در دست بگیرند.

قبل از عزیمت به فرانسه، خلبانان اوکراینی سه ماه را در بریتانیا گذراندند و زبان انگلیسی را آموختند، زبانی که خلبانان ناتو از آن استفاده می‌کنند.

در مجموع، خلبانان اوکراینی دوره ۸۰ ساعت پرواز و ۵۰ جلسه شبیه‌سازی را خواهند گذراند. این آموزش سریع نصف طول دوره نیروی هوایی فرانسه است، اما کی‌یف چاره‌ای ندارد زیرا نیروی هوایی این کشور از آغاز جنگ تمام‌عیار روسیه آسیب‌دیده است و نیاز به بازسازی فوری دارد.

انتظار می‌رود اف-۱۶های آمریکایی در تابستان امسال وارد اوکراین شود. پس از اتمام دوره آموزشی خود در فرانسه، خلبانان اوکراینی، بعد از یک دوره سازگاری چهار ماهه در رومانی، از این جنگنده‌ها استفاده خواهند کرد.

سه جنگنده دیگر اف-۱۶ از هلند اخیرا به مرکز آموزشی اروپا در نزدیکی شهر فاتستی رومانی وارد شده‌اند. در حال حاضر هشت فروند اف-۱۶ در این پایگاه وجود دارد که ۳۲ فروند دیگر از نروژ وارد این پایگاه می‌شود.

ارسال مهمات غربی چاره کار نیست ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۰:۴۲

 «ولودمیر اولنیک» نماینده پیشین پارلمان اوکراین، کمبود سرباز را مهمترین چالش پیش‌روی کشورش در مسیر جنگ با روسیه دانست و گفت که ارائه مهمات به کی‌یف از سوی غرب نمی‌تواند این وضعیت را جبران کند.

 این سیاستمدار اوکراینی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: ارائه تسلیحات جدید از سوی آمریکا نمی تواند کمبود و فرسودگی شدید نیروی انسانی را در اوکراین جبران کند.

رسانه‌های غربی نیز اذعان دارند که اگرچه کمبود مهمات تا حدودی با کمک های خارجی کاهش یافته، اما فقدان نیروی لازم در ارتش اوکراین همچنان موضوع اصلی است.

براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، از آغاز جنگ در اوکراین نزدیک به ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی جان خود را از دست داده اند.

نشریه آمریکایی پولیتیکو در ماه مارس (اسفند) یکی از دشوارترین چالش های پیش روی اوکراین را در جنگ جاری با روسیه، طفره رفتن و فرار مردان جوان برای اعزام به جبهه ها دانست.

اولینیک در بخشی دیگر از مصاحبه خود با اسپوتنیک خاطرنشان کرد: بسیاری از فرماندهان [اوکراینی] از کمبود ۳۰ تا ۴۰ درصدی نیروی انسانی شکایت دارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار مرد در رده سنی ورود به جنگ فراری هستند و حاضر به حضور در جبهه ها نیستند.

اولینیک ادامه داد: با توجه به پیشروی مداوم روسیه، اوکراین باید به سرعت ۲۰۰ هزار نیرو را بسیج کند که این امر غیرممکن است.

وی به قانونی که به تازگی از سوی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای بسیج نیرو و جبران کاهش سرباز به امضا رسیده است، اشاره کرد و گفت: این امر هم بعید است وضعیت را بهبود بخشد.

این قانونگذار سابق به یک مورد دستگیری گزارش شده اشاره کرد که براساس آن یک جوان ۲۰ ساله به موجب قانون جدید دولت زلنسکی به زور به جبهه جنگ فرستاده شده است.

بخش ثبت نام ارتش اوکراین نیز تائید کرده است که براساس قانون زلنسکی در صورت مقاومت این سرباز جوان برای اعزام به جبهه ها، ممکن است اعدام شود.

اولینیک در پایان گفت: «این یک سقوط است، یک بن بست است. مردم نمی خواهند از منافع آمریکایی ها و تیم زلنسکی محافظت کنند».

فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت بدتر می‌شود ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۰:۴۲

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین امروز ـ شنبه ـ اذعان کرد وضعیت میدان نبرد برای نیروهای اوکراینی همچنان «رو به خامت است و بدتر هم می‌شود.»

 اوکراین مدتهاست در میدان نبرد با کمبود نیرو و تجهیزات دست‌وپنجه نرم می‌کند و برخی از مقامات و رسانه‌های غربی طی روزهای اخیر اذعان کرده‌اند که بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین چندان نمی‌تواند جریان جنگ را به نفع این کشورر جنگ‌زده اروپایی تغییر دهد.

خبرگزاری تاس به نقل از «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین نوشت: «وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود.»

این مقام اوکراینی این اظهارات را خطاب به متحدان غربی طی جلسه‌ گروه تماس دفاع اوکراین عنوان کرد.

او در پیام‌رسان تلگرامش نوشت: «من اعضای این ائتلاف را نسبت به وضعیت وخیم میدان نبرد که در حال بدتر شدن است، آگاه کردم.»

این اولین بار نیست که الکساندر سیرسکی نسبت به اوضاع وخیم اوکراین هشدار می‌دهد. وی پیش از این گفته بود که وضعیت جبهه شرقی «به طرز چشمگیری دشوار و بدتر شده است.»

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

وزیر انرژی اوکراین مدعی شد، روسیه امروز شنبه به تاسیسات انرژی این کشور در سه منطقه حمله کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشت: جرمن گالوشچنکو (German Galushchenko) وزیر انرژی اوکراین، در پیام رسان تلگرام نوشت: در حمله روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین در این سه منطقه، خساراتی به تجهیزات وارد و دست کم یکی از کارگران انرژی زخمی شده است.

گالوشچنکو در این پیام افزود: حملات روسیه منطقه دنیپروپتروفسک (Dnipropetrovsk) در مرکز اوکراین و مناطق لویو (Lviv) و ایوانوفرانکیفسک (Ivano-Frankivsk) در غرب این کشور را هدف قرار داده است.

آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این کشور یک بسته کمک جدید به ارزش ۶ میلیارد دلار را به اوکراین اختصاص داده است.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی نیوز، روز جمعه لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این بزرگ ترین بسته کمک امنیتی آمریکا تاکنون است که صرف خرید سامانه های تسلیحاتی جدید برای اوکراین خواهد شد و شامل خرید موشک های پاتریوت بیشتری خواهد بود که کی یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به شهرهای این کشور به آن نیاز دارد.

آستین گفت: این بسته شامل سامانه های مهم رهگیری برای سامانه های دفاع هوایی NASAMS و پاتریوت اوکراین، سامانه های ضد پهپادی بیشتر و تجهیزات پشتیبانی، مقادیر هنگفتی مهمات توپخانه، مهمات تسلیحات هوا به زمین و تجهیزات پشتیبانی و نگهداری خواهد بود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد
  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن