Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@03:07:18 GMT

سامانه موشکی ابرفراصوت کینژال وارد سوریه شد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۹۳۵۸

سامانه موشکی ابرفراصوت کینژال وارد سوریه شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه‌شنبه خبر داد که جنگنده‌های «میگ-۳۱» و بمب افکن «توپولوف ۲۲ ام ۳» را وارد پایگاه هوایی این کشور در حمیمیم سوریه کرده است.

این بمب‌ افکن ها مجهز به موشک های مافوق صوت «کینژال» است و در چارچوب تمرین‌های دریایی وارد این پایگاه شده است.

موشک کینژال سرعتی بیش از ۵ ماخ دارد و به خاطر سرعت چشمگیر خود می تواند به سادگی از تمامی سامانه های پدافند هوایی ناتو عبور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع روسیه می گوید که این جنگنده‌ها و بمب‌افکن ها برای تمرین دریایی به سوریه منتقل شده اند. این رزمایش به صورت مشترک بین ناوگان های دریایی بخش شرقی دریای مدیترانه برگزار خواهد شد.

در همین ارتباط، «اولگ ژوراولف» معاون مرکز حمیمیم برای آشتی طرف‌های درگیر در سوریه، پیشتر گفته بود که فعالیت‌های نیروهای مسلح آمریکا همچنان بر وضعیت سوریه تأثیر منفی می‌گذارد.

نظامیان آمریکایی که در قالب ائتلاف به اصطلاح ضد داعش در شرق سوریه مستقر شدند با همکاری نیروهای قسد مناطق شرق سوریه را در کنترل خود دارند.

کد خبر 5425716 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه سوریه بمب افکن حمیمیم اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا عراق مسکو رژیم صهیونیستی ایران فلسطین ولادیمیر پوتین جو بایدن واشنگتن ناتو کی یف انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۹۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود

صادق ضیاییان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۸ اردیبهشت) در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، برخی مناطق کرمان و جنوب یزد ابرناکی و رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: یکشنبه (۹ اردیبهشت) این وضعیت در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت. دوشنبه ( ۱۰ اردیبهشت) در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت. سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و بارش در ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی رخ خواهد داد .

ضیاییان افزود: چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) سامانه بارشی ضمن تقویت، نوار غربی و بخش‌هایی از استان های بوشهر و فارس را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد موجب خیزش گردوخاک خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱ و ۳ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۴۰ و ۳۶ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • سامانه بارشی جدید از سه شنبه وارد کشور می‌شود
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه