Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@14:11:36 GMT

تلاش برای ترور محمد بن سلمان

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۹۶۰۹

تلاش برای ترور محمد بن سلمان

بندر بن سلمان برادر ولیعهد سعودی به یکی از افسران گارد سلطنتی وعده اعطای ١٠ میلیون ریال سعودی برای ترور بن سلمان داده بود اما بن سلمان جان سالم به در برد.

به گزارش مهر به نقل از البوابه الاخباریه الیمنیه، روزنامه صهیونیستی «مکور ریشون» در گزارشی روز سه شنبه اعلام کرد: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی مورد سوءقصد قرار گرفته اما جان سالم به در برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش‌های مختلف، به دنبال این ترور نافرجام، محمد بن سلمان اقدام به دستگیری بندر بن سلمان برادرش به دلیل دست داشتن در این ترور نافرجام کرد.

«آساف غیبور» در این روزنامه نوشت: بندر بن سلمان به یکی از افسران گارد سلطنتی وعده اعطای ١٠ میلیون ریال سعودی برای ترور بن سلمان داده بود. این به معنای آن است که ما با یک جنگ قبیله‌ای مواجه هستیم.

طبق این گزارش بن سلمان پس از دستگیری این افسر و بازداشت برادرش اقدام به افزایش تعداد افراد گارد سلطنتی کرد و یک یگان ویژه امنیت برای محافظت از خود تعیین کرد.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی مخالفان بسیاری در عربستان دارد و حتی این مخالفان در بین افراد کاخ سلطنتی نیز حضور دارند. اقدامات بن سلمان و کودتا علیه محمد بن نایف ولیعهد سابق از جمله دلایل تشدید مخالفت‌ها علیه بن سلمان است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: محمد بن سلمان عربستان ترور محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۹۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست

همشهری: مجموعه سعدآباد که در گذشته اقامتگاه ییلاقی شاهان قاجار و پهلوی بوده، با سبک‌های معماری متفاوت از سنتی تا مدرن اروپایی و موزه‌های متنوع، در شمالی‌ترین قسمت شهر و در جوار کوهپایه‌های توچال و طبیعت سرسبز دربند قرار دارد. بجز تماشای موزه‌ها، کاخ ها و کوشک‌های تاریخی که در این مجموعه است، قدم زدن در میان باغی پردار و درخت و طبیعت زیبای سعدآباد هم خالی از لطف نیست.

جذابیت‌ها

- به‌دلیل همجواری با کوه‌های البرز و گلابدره حتی در فصل گرم سال هم هوای خنک و مطبوعی دارد.

- مجموعه سعدآباد شامل ۱۸ کاخ کوچک و بزرگ است که در میان باغی پردرخت و سرسبز قرار دارند.

- کاخ احمدشاهی، کاخ شهوند، کاخ شمس، کاخ اسود، کاخ سفید و...چند تا از کاخ‌های مجموعه هستند.

- چندین موزه تخصصی ازجمله موزه برادران امیدوار (کالسکه خانه سلطنتی سابق)، موزه آب، موزه اتومبیل‌های سلطنتی و موزه آلبوم‌ها و اسناد سلطنتی در این مجموعه دایر هستند.

نشانی: میدان تجریش، خیابان شهید جعفری، ضلع جنوبی میدان دربند

موقعیت: شمال تهران

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: تجریش

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: تجریش

روزها و ساعت فعالیت: هر روز از ساعت ۹ تا ۱۹

ورودی: ۳۰ هزار تومان (بلیت بازدید از کاخ‌های سبز و ملت هر کدام ۳۰ هزار تومان و موزه‌های برادران امیدوار، نظامی، استاد فرشچیان، هنرهای زیبا، سلاح‌های دربار و ... هر کدام ۲۰ هزار تومان)

قدمت: دوره قاجار

مدت بازدید: بازدید از هر موزه مجموعه سعدآباد به طور متوسط بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

کد خبر 843794 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها پهلوی سفر - گردشگری خبر مهم موزه تهران

دیگر خبرها

  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • پایان تلاش نمایندگان ایران با ۱ نشان نقره و ۱ برنز
  • 2 مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست
  • بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از ۷۲ سال غیبت (+عکس)
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه