Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان عصر امروز در بازدید از روستای بیابانک، ضمن تأکید بر لزوم احیای بافت قدیمی این روستا عنوان کرد: بخشی از اعتبارات انجام این طرح، از محل اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان تأمین خواهد شد.

در این سفر مقرر شد تا تعمیرات ابنیه تاریخی باقیمانده از گذشته در این روستا به‌منظور افزایش ظرفیت گردشگری و مهاجرت معکوس روستاییان با سرعت و تعامل دستگاه‌های مرتبط به انجام رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس؛ بیابانک، روستایی تاریخی و احتمالاً با قدمتی چند هزار ساله و از روستاهای بخش هفدر شهرستان سرخه در استان سمنان است.

این روستا، محلی گردشگری است و آستان امامزاده و مساجد و آب‌انبار بازسازی‌شده آن از جمله آثار باستانی این منطقه محسوب می‌شود.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان همچنین از دهیاری روستای صوفی‌آباد دیدن کرد.

این دهیاری در زمینی به مساحت ۱۰۰ مترمربع با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی احداث و تاکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان برای احداث این مجموعه هزینه شده و تا اتمام عملیات اجرایی این پروژه نیز به ۲۰۰ میلیون تومان دیگر نیاز است.

در سفر حمیدی به روستای صوفی‌آباد، هم مقرر شد تا بخشی از هزینه‌های ساخت و اتمام این مجموعه توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی و بخش دیگر نیز توسط خودیاری اهالی و همچنین از محل اعتبارات دهیاری به انجام رسد.

ساختمان این دهیاری با توجه به بافت سنتی روستا و متناسب با وضعیت خاص این روستای هدف گردشگری در حال احداث است.‌

انتهای پیام/74003/م/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: استانداری سمنان روستای بیابانک ظرفیت گردشگری ابنیه تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

وجیه‌الله بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین به دهیاری‌های استان اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان تصریح کرد: این تسهیلات در راستای ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها در جهت افزایش سطح خدمت‌رسانی به روستاییان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با تأسیس دهیاری در ۵۲ روستای جدید طی فعالیت دولت سیزدهم، تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ مورد رسیده است، اضافه کرد: همچنین ۶۲۵ دهیاری در استان ارتقا پیدا کرد که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین‌آلات به دهیاری‌ها بسیار مهم است.

بیگدلی گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۷ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

کد خبر 748686

دیگر خبرها

  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند