Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران شرکت پورشه به تازگی پروژه "جاده های مجازی" (Virtual Roads) را معرفی کرده که این امکان را برای افراد فراهم می کند تا با کمک فناوری در جاده های مورد علاقه خود رانندگی کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این پروژه تسریع فرآیند زمان‌بر تبدیل جاده های دنیای واقعی به نمونه های مجازی با استفاده از یک گوشی هوشمند و یک اپلیکیشن را هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رانندگان می توانند مسیرهای مورد علاقه خود را سریع و راحت انتخاب کرده و با استفاده از شبیه‌ساز رانندگی، حرکت در آنها را تجربه کنند.

این پروژه نوآورانه به رانندگان اجازه می دهد مسیری که در حال عبور از آن هستند را در یک گوشی هوشمند که پشت شیشه جلو خودرو قرار می گیرد، ضبط کنند. داده ها توسط یک اپلیکیشن ثبت خواهند شد که امکان انتقال آنها به دنیای مجازی، با کمک نرم افزاری که داده ها را به یک محیط سه بعدی تبدیل می کند، وجود دارد.  

فناوری های فعلی دیجیتالی کردن جاده از لیزرها به عنوان اسکنر استفاده می کنند. اما این کار به ماه ها و حتی شاید سال ها زمان نیاز دارد که شامل توسعه خود بازی ویدئویی نیز می شود. پورشه قصد دارد زمانی که پروژه "جاده های مجازی" برای عموم عرضه می شود، این بازه زمانی را کاهش دهد. به گفته پورشه، استفاده از این روش به یک درصد از زمان مورد نیاز برای فرآیند دیجیتالی کردن سنتی با استفاده از لیزر نیاز دارد.

این امر از طریق نرم افزار توسعه یافته توسط شرکت Way Ahead Technologies امکان‌پذیر شده است. این برنامه از فناوری هایی مانند هوش مصنوعی برای ضبط جاده و ویژگی های اطراف آن مانند گاردریل و درختان استفاده می کند. سپس، آنها در سریع‌ترین زمان ممکن به صورت نمونه های دیجیتالی سه بعدی بازتولید می شوند.

به گفته شرکت Way Ahead Technologies، نسخه فعلی برنامه می تواند تا 4.97 مایل (8 کیلومتر) جاده را در کمتر از یک ساعت دیجیتالی کند. البته این به پیچیدگی جاده نیز بستگی دارد.

درست مانند بیشتر شبیه‌سازهای رانندگی، ویژگی های مسیر نیز در برنامه لحاظ شده اند. این شامل سطوح ناهموار که با لرزش همراه است و دیگر نکات ظریف مورد انتظار از رانندگی مجازی در مسیر مورد نظر می شود.

به گفته شرکت پورشه، فایل ایجاد شده توسط پروژه "جاده های مجازی" در حال حاضر با تعدادی از بازی های ویدئویی مسابقه ای از جمله عنوان Assetto Corsa سازگار است. فهرست دقیق بازی های سازگار با این پروژه هنوز ارائه نشده است.  

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان در بازدید از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد، گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاوردهای بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحدهای صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتورهای دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلفی صادر کرده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴) باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، خیاطیان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیازهای اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌‎های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6091297 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بخشی از تکامل در پورشه (فیلم)
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • حسین‌زاده: می‌خواهید برویم اسنپ کار کنیم!
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس
  • (عکس) جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا