Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف، چند روز قبل رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که یک افسر نیروی دریایی این رژیم  به شکل دائمی در بحرین مستقر شده و مسئولیت انجام هماهنگی بین ارتش اسرائیل و ناوگان پنجم آمریکا که مقر فرماندهی آن در شرق منامه (پایتخت بحرین) قرار دارد  را برعهده گرفته است و  عملیات‌های وی  شامل منطقه خلیج فارس، دریای عرب، خلیج عدن، دریای سرخ و اقیانوس هند می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برای نخستین بار است که یک افسر متعلق به رژیم صهیونیستی برای کار به شکل دائمی و رسمی در یک کشور عربی استخدام می‌شود.  استقرار افسر اسرائیلی در بحرین بعد از سفر  «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به منامه و امضای توافق نامه‌های امنیتی و نظامی بین دو طرف صورت گرفت.  این درحالی است که رژیم آل خلیفه یکی از بنادر خود را به عنوان پایگاه‌ دریایی در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده است. به همین دلیل سوالاتی درباره پشت پرده این تحرکات مستمر تل‌آویو  برای تقویت همکاری‌های نظامی و امنیتی با بحرین مطرح می‌شود.

همانطور که خود صهیونیست‌ها اعتراف می‌کنند این رژیم از هر فرصتی برای تقویت همکاری‌های نظامی خود با کشورهای عربی منطقه استفاده می‌کند.  البته روشن است که یکی از مهمترین اهداف تل‌آویو در امضای توافقنامه‌های عادی سازی با رژیم‌های عربی ایجاد یک ائتلاف نظامی در برابر مقاومت بوده است. 

در واقع صهیونیست‌ها در تلاشند یک ائتلاف نظامی با کشورهای عربی تشکیل دهد؛ به طوری که این ائتلاف در وهله نخست منافع رژیم صهیونیستی را تامین کند و خطرات امنیتی که متوجه این رژیم است را کاهش دهد و در وهله بعدی این ائتلاف به دست خود کشورهای عربی و با بودجه مالی آنها تشکیل گردد.

رژیم صهیونیستی برای رسیدن به این هدف خود ادعای دروغین که ایران دشمن مشترک اسرائیل و کشورهای عربی است را  میان شیخ نشینان خلیج فارس رواج داده است.

در حال حاضر صهیونیست‌ها با تهدیدات متعددی از داخل و خارج مواجه هستند که  خطر بزرگی برای جبهه داخلی این رژیم محسوب می‌شود.  جنگ 12 روزه‌ای که اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در مه سال گذشته داشتند نشان داد که جبهه داخلی اسرائیل تا چه اندازه آسیب پذیر است و  همچنین قدرت نظامی این رژیم در سایه پیشرفت چشمگیر گروه‌های مقاومت به ویژه در زمینه موشکی و پهپادی، دیگر کارآیی سابق را ندارد.

به طور کلی شرایط منطقه به گونه‌ای است که صهیونیست‌ها وقوع یک جنگ منطقه‌ای را در آینده دور یا نزدیک اجتناب ناپذیر می‌دانند؛  جنگی که اگر در میان شرایط فعلی اسرائیل رخ دهد می‌تواند مقدمه‌ای برای پایان دادن به موجودیت این رژیم باشد.  واقعیت آن است که اسرائیل دیگر قدرت انتقال جنگ به زمین حریف را ندارد و در هرگونه رویارویی آینده باید منتظر شلیک هزاران موشکی که عمق فلسطین اشغالی را هدف قرار می‌دهند باشد.

بر همین اساس رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا استراتژی «انتقال جنگ به زمین متحدان» را جایگزین استراتژی انتقال جنگ به خاک دشمن کند.  در واقع اسرائیل به دنبال آن است که کشورهای حوزه خلیج فارس را تبدیل به یک منطقه نظامی برای خود در  هر جنگ آینده با گروه‌های مقاومت کند  و به این ترتیب مواضع داخلی و موجودیت خود را به خطر نیاندازد.

از سوی دیگر یک ضرب المثل معروف در میان فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی وجود دارد با این مضمون که «ایران با اسرائیل مرز دارد اما اسرائیل با ایران مرزی ندارد». این ضرب‌المثل اسرائیلی‌ها در اشاره به انسجام محور مقاومت و اتحاد ایران با کشورهای عضو این محور است که از هر سو اسرائیل را محاصره کرده‌اند. به همین دلیل تل‌آویو معتقد است که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس می‌توانند به نیابت از اسرائیل در مرزهای ایران حضور داشته باشند.

از دو دهه گذشته که رژیم صهیونیستی توانایی انجام جنگ مستقیم با محور مقاومت را از دست داده به استراتژی «جنگ بین جنگ‌ها» روی ‌آورد و در  بحران‌های مختلف منطقه عربی به ویژه بحران سوریه در سال ۲۰۱۱  در صدد ضربه زدن به مقاومت بود  اما در این مسیر نیز موفقیتی به دست نیاورد. 

در این شرایط اهمیت اتحاد نظامی اسرائیل و کشورهای سازشکار حوزه خلیج فارس کاملا آشکار می‌شود.  آن گونه که شاخص‌ها نشان می‌دهد اسرائیل به دنبال شروع یک جنگ فرسایشی و نیابتی از طریق  رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس علیه مقاومت است؛ بدون اینکه هیچ آسیبی به اقتصاد و جبهه داخلی صهیونیست‌ها وارد شود.

رژیم صهیونیستی از طرف دیگر تلاش می‌کند تا از این طریق سایر کشورهای عربی را نیز به امضای توافق عادی سازی با تل‌آویو تحریک کند و به این ترتیب به یک مشروعیت کاذب عربی علیه فلسطینیان دست یابد.

در پایان کاملا روشن است که اسرائیل طبق یک برنامه از پیش تعیین شده و تحت نظارت آمریکا همکاری نظامی خود با رژیم‌های عربی از جمله کشور کوچک و دست نشانده‌ای همچون بحرین را افزایش می‌دهد، اما به موازات آن محور مقاومت به رهبری ایران از یک استراتژی جامع و موثر برای مقابله با هرگونه تحرک مشکوکی در مرزهای خود برخوردار است.

در این بین طرف بازنده صرفا رژیم‌های سازشکار هستند که امنیت و منافع اقتصادی خود را به بهای ائتلاف با اشغالگران به حراج گذاشته‌اند.

منبع: الف

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی حوزه خلیج فارس کشورهای عربی صهیونیست ها تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۰۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیران تندرو کابینه اشغالگر حمله فوری به رفح را از نتانیاهو درخواست کردند

در حالی که وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و وزیر امنیت داخلی آن آغاز فوری عملیات نظامی علیه شهر رفح را خواستار هستند، رئیس اپوزیسیون این رژیم اعزام هیئت مذاکره‌کننده به قاهره و امضای قرارداد تبادل اسرا را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر مخالفت خود با امضای توافقی برای تبادل اسرا با جنبش حماس، تسریع در حمله مقرر به شهر رفح را خواستار شد.

در حالی که اتهام‌ها علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رو به افزایش بوده و او متهم است که برای ناکام گذاشتن‌ تلاش‌ها جهت امضای قرارداد تبادل اسرا و طولانی کردن جنگ بر اساس اهداف سیاسی خود تلاش می‌کند و در حالی که میانجی‌ها درباره احتمال حصول پیشرفتی در مذاکرات به میزبانی قاهره، خوش‌بینی محتاطانه‌ای دارند، اسموتریچ تاکید کرد: «اولویت همچنان حمله به رفح است.»

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع آگاه از روند مذاکرات گزارش داد: «نشانه‌ها خوب نیستند، گزارش‌های بسیار خوش‌بینانه‌ای در مصر وجود دارد به این شکل که گویا حماس با همه چیز به جز چند بند موافقت کرده و در اسرائیل نیز به وضوح می‌گویند مصری‌ها تلاش می‌کنند تصویر بسیار زیباتری از آنچه در واقعیت وجود دارد، ارائه کنند.

اسموتریچ در ادامه مدعی شد: «کابینه اسرائیل تنها یک گزینه دارد و آن پیروزی است.» او در ادامه نیز مدعی شد: «یک قرارداد شکست خورده که بدون تحقق پیروزی کامل، به جنگ پایان می‌دهد، فاجعه است.»

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در پایان نیز حمله فوری به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را خواستار شد.

این در حالی است که نتانیاهو روز شنبه رایزنی‌هایی انجام داد و تصمیم گرفت با وجود فشارهای آمریکا، هیئت مذاکره‌کننده را جهت شرکت در مذاکرات قاهره اعزام نکند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که نتانیاهو از «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» ۲ عضو کابینه جنگ برای حضور در رایزنی‌هایی که طی آنها تصمیم گرفته شد هیئت مذاکره‌کننده این رژیم به قاهره اعزام نشود، دعوت نکرده بود.

همچنین این شبکه تلویزیونی فاش کرد دفتر نتانیاهو گزارش‌های مطبوعاتی را از زبان یک مسؤول سیاسی ارشد ارائه کرد که طی آنها تاکید شد تل‌آویو هرگز در مورد حمله به رفح کوتاه نخواهد آمد و با توقف جنگ موافقت نخواهد کرد.

«ایتامار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ضمن استقبال از تصمیم نتانیاهو در مورد اعزام نکردن هیئت این رژیم به قاهره، در بیانیه کوتاهی اعلام کرد: امیدوارم او به تعهدات دیگری که در نشست هفته گذشته به من داد مبنی بر اینکه قراردادی وجود ندارد و به رفح حمله می‌کند، نیز عمل کند.

بن‌گویر در ادامه به صورت ضمنی گفت: در صورتی که نتانیاهو به تعهداتی که به او داده عمل نکند، کابینه او را برکنار می‌کند.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی افزود: نخست‌وزیر به خوبی می‌داند بهای عمل نکردن به این تعهدات چیست.

پیش از این «تزاخی هانگبی» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی با شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم گفته بود، «ارتش در راستای آمادگی برای عملیات نظامی احتمالی در رفح، ۲ یگان نظامی را در نزدیکی این شهر مستقر کرده است.»

هانگبی در ادامه مدعی شد که «تصمیم برای آغاز عملیات نظامی در رفح گرفته شده و واشنگتن از طرح اسرائیل در این خصوص مطلع است.»

خبرنگار نظامی شبکه عبری زبان «کان۱۱» به نقل از برخی منابع که آنها را «آگاه» توصیف کرد، گفت، «عملیات نظامی احتمالی در رفح محدود خواهد بود و شبیه به ۲ عملیات غزه یا خان یونس نیست و به دلیل حضور تعداد زیادی غیرنظامی در رفح و نیز فشارهای آمریکا، به شکل یورش‌هایی است.»

«یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی خواستار اعزام هیئت مذاکره کننده این رژیم به قاهره شد تا قرارداد تبادل اسرا با گروه‌های فلسطینی در غزه امضا برسد.

لاپید تاکید کرد: نتانیاهو باید هیئت مذاکره کننده را به غزه بفرستد و آنها نباید بدون امضای قرارداد و بازگرداندن بازداشت‌شدگان برگردند، ماموریت دیگری وجود ندارد و هیچ کار دیگری نیست که ما انجام دهیم.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: چیزی به نام پیروزی بدون دستیابی به توافق بازگرداندن گروگان‌ها (اسیران) وجود ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیران تندرو کابینه اشغالگر حمله فوری به رفح را از نتانیاهو درخواست کردند
  • اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حملات بامدادی به جنوب لبنان/ اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به اسرائیل
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های این کشور ممنوع شد
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین
  • جدیدترین شاخه مقاومت اسلامی در بحرین چگونه متولد شد؟
  • ادعای رژیم صهیونیستی درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است