Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، از ورود مجلس شورای اسلامی به تخلفات سازمان تعاون روستایی در قیمت گذاری میوه شب عید خبر داد.

وی گفت: طبق تبصره(1) ماده (45) قانون آیین نامه داخلی، مجلس در مورد نحوه اقدامات مسئولین سازمان تعاون روستایی در امر ذخیره سازی میوه شب عید، که ابهاماتی به وجود آورده ورود خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نماینده شاهین شهر در مجلس تصریح کرد: چندی پیش مسئولان سازمان تعاون روستایی اعلام کردند که ۲۵ هزار تن سیب و ۲۵ هزار تن پرتقال برای ذخیره سازی و عرضه در روز‌های پایانی سال توسط این سازمان خریداری شده است. براساس اعلام نظر برخی از مسئولین سازمان تعاون روستایی قیمت خرید هر کیلوگرم پرتقال برای این سازمان ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم سیب ۱۴ هزار تومان تمام شده است.

حاجی دلیگانی افزود: در اخبار بیان شده است قیمت مندرج در قرارداد خرید از قیمت اعلامی توسط سازمان تعاون روستایی بالاتر است. با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت عرضه عمده این محصولات در سردخانه‌ها به گواه صاحبان سردخانه و مشاهدات عینی کمتر از این مبالغ است.

وی با بیان اینکه قیمت سیب بین 7 هزار تا 11 هزارتومان و قیمت پرتقال بین 7 هزار تومان تا 9 هزار تومان در بازار اعلام می‌شود، بیان داشت: هزینه انبارداری این میوه ها و دیگر هزینه ها هر کیلو 500 تومان محاسبه می شود که این هزینه درخصوص میوه های موجود در بازار نیز صرف می شود. در صورت اثبات اعداد و ارقام مذکور  ضرر و زیان عمده ای به مردم و بیت المال وارد شده است که باید زیان وارده جبران شده و کلیه خاطیان به دستگاه قضائی معرفی می شوند چرا که رفتار ایشان از مصادیق تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی است و جرم محسوب می شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین سوء جریاناتی در سال های گذشته سوء مدیریت سازمان تعاون روستایی نیز منجر به فساد میزان قابل توجهی میوه شده بود. با توجه به برخی از اظهار نظرهای متفاوت مسئولین سازمان تعاون روستایی در این خصوص لازم و ضروری است بر اساس تبصره(1) ماده (45) قانون آیین نامه داخلی ابعاد این مسأله بررسی شود.

حاجی دلیگانی گفت: اگر در این بررسی ها محرز شود که سوء جریانی در سازمان مذکور وجود داشته نسبت به اصلاح فرایندها اقدام و در صورت احراز تخلف یا جرم از سوی خاطیان با این افراد برخورد قانونی قاطع انجام خواهد شد وگزارش آن در صحن علنی قرائت خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس تخلفات سازمان تعاون روستایی میوه شب عید سازمان تعاون روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۰۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل دشتبانی پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از انبارهای ذخیره سیب زمینی اردبیل اظهار کرد: ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی انباری خریداری شده از حدود سه هزار کشاورزان تولیدکننده بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید، پرداخت شد.

وی با بیان اینکه تعاون روستایی استان تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارهای کشاورزان را از کشاورزان خریداری کرده است، افزود: سیب زمینی‌های خریده شده به کارخانجات تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و قسمتی نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.

مدیر تعاون روستایی استان اردبیل بیان کرد: پیگیری‌های جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از اینکه این مشکل به یک بحران تبدیل شود، بالاخره خرید این محصول شروع شود.

دشتبانی ادامه داد: خرید سیب زمینی در ۶ مرکز خرید با زحمات کلیه عوامل و تلاش‌های کمیسیون خرید مراکز توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی شروع شد و ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6097128

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • قیمت تخم مرغ در میادین تره‌بار
  • ۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند
  • قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • تخلفات در دفاتر پلیس+۱۰/ هر سال مجوز ۱۰ تا ۱۵ دفتر لغو می‌شود
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان