Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویسکرمی گفت: کشت گیاهان دارویی در لرستان، ظرفیتی مطلوب برای تولید، اشتغال وصادرات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد ویسکرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت:کشت گیاهان دارویی در استان یکی از ظرفیت های بسیار قابل توجه است که اشتغالزایی و درآمدزایی را به همراه دارد و در تولید و صادرات می توان دراین عرصه موفق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا بین بخش های دولتی و خصوصی یک ارتباطی برقرای کردیم و ظرفیت هایی را که در اختیار مردم و بخش خصوصی است به کمک هم بیایند و هماهنگی هایی نیز با کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید، شرکت کشت و صنعت و تعاونی ها انجام می شود که در زمینه استفاده از این ظرفیت شاهد تحول باشیم.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: تلاش بر این است به سمتی برویم که از ظرفیت های موجود در جهت کشت برخی از درختان پرثمر اقتصادی مانند انجیر خشک و بادام و همچنین گیاهان دارویی مانند زعفران، آویشن، موسیر، به لیمو که ظرفیت ممتازی در لرستان بوده و قابلیت کشت در استان را دارند، اقداماتی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: برای این برنامه لازم است که مردم پای کار باشند و تسهیلاتی برای اجرای این برنامه ارائه شود که تحول عظیم ایجاد گردد البته در بخش صنایع، هم سرمایه نیاز است و هم روند کند پیش می رود ولی در گیاهان دارویی اینگونه نیست چرا که هم ظرفیت داریم و هم اشتغالزایی و ثروت آفرینی را به همراه دارد.

ویسکرمی با اشاره به این که توسعه کشت گیاهان دارویی مشکل بازار فروش ندارد، بیان کرد: حتی تولید بی نهایت این گیاهان، هم در داخل و هم خارج از کشور مشتری دارد، همچنین برای صادرات مشکلی وجود ندارد و هماهنگی های لازم صورت گرفته که مدیریت جدید جهاد کشاورزی نقایص گذشته را جبران کنند و به نظر می رسد در ترویج کشاورزی ما خوب عمل نکردیم و ضعف داریم و باید یکی از اولویت‌ها ترویج درست کشاورزی باشد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: برهمین اساس برای ارائه آموزش های لازم با مرکز فنی حرفه ای هم جلسه داشتیم که آموزش لازم انجام و سرمایه گذاری شود حتی خرید این محصولات گیاهی تضمین شود و استان به سمت توسعه حرکت کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کشت گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی به بهره برداران شهرستان آوج

۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی تحویل بهره برداران شهرستان آوج تحویل داده شد.

ادوات تحویلی شامل دستگاه‌های کشت مستقیم، سمپاش، کیزل پکل است که حدود ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای خرید این ادوات پرداخت شده است.

طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان قزوین در ۱۰ محصول زراعی شامل گندم، جو، نخود، عدس، گیاهان علوفه ای، گیاهان روغنی و گیاهان دارویی به زیرکشت رفته و در۶ شهرستان و ۴۲۰ روستای استان در حال اجراست که سه هزارو ۷۵۰ نفر از کشاورزان طرف قرارداد تولید در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تحویل ۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی به بهره برداران شهرستان آوج
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی