Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@19:35:24 GMT

برگزاری رویداد شتاب پوشاک در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۰۷۳۲

برگزاری رویداد شتاب پوشاک در اصفهان

رئیس مرکز آموزش علمی-کاربردی جامعه اسلامی کارگران اصفهان گفت: امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم بهمن‌ماه_ دو رویداد شتاب در زمینه پوشاک با عناوین "ایده‌های نو در طراحی و دوخت لباس کودک" و "طراحی لباس اجتماع با الهام گرفتن از نمادهای شهر اصفهان" برگزار خواهد شد.

عباس تاتایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه دانشجویان در هر مقطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی موظف به گذراندن ۴۸۰ ساعت کارورزی هستند، اظهار کرد: بسیاری از دانشجویان شرایط مناسبی برای گذراندن این ساعات در محیط خارج از دانشگاه را ندارند و نمی‌توانند جایگاه شغلی متناسب با تحصیلات خود داشته‌ باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به مشکل بسیاری از دانشجویان تصمیم گرفته شد برای دانشجویان شرایط کار در مرکز جهت گذراندن ساعات کارورزی، کلاس‌های عملی، کسب تجربه، درآمد و بر طرف شدن برخی از مشکلات دانشجویان فراهم شود.

رئیس مرکز آموزش علمی-کاربردی جامعه اسلامی کارگران اصفهان ادامه داد: بیشترین تولیدات کارگاه این مرکز لباس برای کودکان است؛ دانشگاه با عقد قرارداد از ارگان‌ها، سازمان‌ها و مراکز مختلف سفارش دریافت و مواد اولیه مانند پارچه را در اختیار دانشجو قرار می‌دهد.

وی افزود: طراحی الگو، برش پارچه و تولید محصول جزو فعالیت‌های دانشجویان است و با انجام آن علاوه بر گذراندن ساعات کارورزی، دانشجویان کسب درآمد می‌کنند؛ البته دانشجویان تنها به مقدار ساعت کارورزی تعیین شده حضور دارند و به صورت دوره‌ای تغییر می‌کنند.

تاتایی در رابطه با میزان درآمد دانشجویان مرکز گفت: هدف اصلی تشکیل این کارگاه گذراندن ساعات کارورزی دانشجویان است، اما اگر شخصی بعد از گذراندن ساعات کارورزی به همکاری ادامه دهد، بر اساس میزان فعالیت درآمد کسب می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه عمده محصولات کاربردی توسط این کارگاه تولید و عرضه می‌شود، گفت: اسفندماه ۱۳۹۸ که در موج اول کرونا قرار داشتیم با کمبود ماسک مواجه شدیم و به همین دلیل تمام خط تولید در ایام تعطیلات عید به تولید ماسک اختصاص یافت. با شرکت بهیار صنعت و کارخانه قند نقش‌جهان قراردادی جهت طراحی و دوخت لباس منعقد شد.

رئیس مرکز آموزش علمی-کاربردی جامعه اسلامی کارگران اصفهان اشاره کرد: امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم بهمن‌ماه_ دو رویداد شتاب در زمینه پوشاک با عناوین "ایده‌های نو در طراحی و دوخت لباس کودک" و "طراحی لباس اجتماع با الهام گرفتن از نمادهای شهر اصفهان" برگزار خواهد شد.

وی افزود: طی این استارتاپ ایده‌های نو مطرح می‌شود و مرکز آموزش علمی-کاربردی جامعه اسلامی کارگران اصفهان به عنوان مرکز نوآوری پوشاک موظف به حمایت از ایده‌ها و طرح‌هایی که منجر به تولید ثروت می‌شود، است.

تاتایی تصریح کرد: این رویداد هر سال با عنوانی از چالش‌های این صنعت برگزار می‌شود و تمام ایده‌ها مانند تولید اپلیکیشن، دستگاه، طراحی و به طور کلی هر ایده مربوط به صنعت پوشاک توسط متخصصان این رشته داوری می‌شود. در صورتی که ایده‌ها قابلیت عملیاتی شدن و تولید ثروت داشت مورد حمایت مالی و معنوی قرار خواهند گرفت.

کد خبر 555354

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه علمی کاربردی اصفهان دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی طرح کارورزی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۰۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهرداد صیادی، رئیس ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند افزود: از بین هزار و صد اثر دریافتی به این جشنواره، ۶۰۰ اثر به علت غیرمرتبط بودن، ضعیف بودن در اجرا و ارائه اثر به جشنواره‌های مشابه از قبل داوری خارج شدند.

صیادی افزود: داوران از بین ۵۰۰ اثر باقیماند، ۳ اثر در هر بخش را حائز رتبه برتر اعلام کردند.

وی همچنین گفت: علاقمندان می‌توانند از دهم تا شانزدهم اردیبهشت به موزه آبان مراجعه و از جشنواره دیدن کنند.

رئیس ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند همچنین گفت: مراسم اختتامیه ۱۷ اردیبهشت در سالن همایش‌های سازمان منطقه آزاد اروند با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

گفتنی است داوری آثار این دوره از جشنواره با موضوعات طراحی از بنا‌های شاخص و یادمان‌ها منطقه آزاد اروند، طراحی و ایده گیری از نشانه‌ها و نقش و نگار‌ها هویت بومی و اصیل منطقه آزاد اروند، طراحی و ساخت صنایع دستی و هنر‌های سنتی (مرتبط با ملزومات لباس) و نیز احیا و ایده گیری از لباس اقوام بومی و اصیل ساکن منطقه آزاد اروند (به ویژه اقوام عرب) از اول تا هفتم اردیبهشت در کشور برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • برگزاری دو رویداد بین‌المللی با موضوع «سمنان پایتخت جاده ابریشم»
  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم
  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی