Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - عیسی راستین نسب گفت: امسال بیش  از ۹۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مناطق مختلف این استان  زیر کشت پاییزه رفت.

او گفت: این میزان زمین کشاورزی در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ زیر کشت محصولات گندم، کلزا، جو، عدس و نخود رفت.

راستین نسب گفت: این در حالی است که در سال زراعی گذشته بیش از ۱۲۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان زیر کشت پاییزه رفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال کشت محصولات زراعی در ۱۳۱ هزار هکتار از مزارع این استان هدف گذاری شده بود که تاخیر در بارندگی موجب شد میزان کشت کمتر از برنامه ریزی باشد.

راستین نسب با یادآوری اینکه پارسال کشت گندم در ۹۷ هزار هکتار از زمین زراعی استان انجام شد گفت: امسال میزان کشت این محصول نسبت به پارسال ۲۶ درصد کاهش یافته است.

او گفت: ۷۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان امسال زیر کشت گندم آبی و دیم رفت که از این میزان ۵۵ هزار هکتار گندم دیم و مابقی آبی هستند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:  امسال  بیش ۲۱ هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین های این استان زیر کشت جو آبی، دیم و کلزا رفت که از این میزان ۱۸ هزار هکتار جو دیم، ۲ هزار هکتار جو آبی و هزارو ۳۰۰ هکتار کلزا بوده است. 

راستین نسب گفت: در سال زراعی گذشته بیش از ۵۳۰ هزارو ۱۴۴ تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید و وارد بازار عرضه شد.

او گفت: بیش از ۲۷۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی در مناطق مختلف این استان وجود دارد که ۴۶ هزارو ۳۸ هکتار آن آبی است.

نیمه نخست امسال ۳۸هزار و ۷۵۲ تن گندم ، افزون بر ۲۰ هزار تن جو  و یک هزار و۵۱۳ تن کلزا در مزارع کهگیلویه و بویراحمد برداشت شده به دلیل خشکسالی نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالیانه ۹۷۲هزار تن محصول کشاورزی تولید می کنند.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد هزار هکتار راستین نسب زیر کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۰۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد

آفتاب‌‌نیوز :

«علی کرمی» در خصوص جزئیات ورود سامانه بارشی به استان گفت: این سامانه از بعدازظهر روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت شروع و تا صبح روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳در کل استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طی این سامانه بارشی، رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، در نقاط مستعد گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها، خسارت به سازه‌های موقت، اختلال در تردد ناوگان عمومی، احتمال سقوط و ریزش تگرگ و آسیب خسارت به محصولات کشاورزی از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است.

کرمی تصریح کرد: توصیه می‌شود از سفر‌های غیرضروری پرهیز شود، دستگاه‌های اجرایی و امدادی جهت اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی آمادگی داشته باشند، از توقف و اتراق در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود، از کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود، کانال‌ها و جداول لایه روبی شوند، بدلیل احتمال ریزش تگرگ تدابیر لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به محصولات کشاورزی اتخاذ شود و استحکام تاسیسات کشاورزی، گلخانه‌ها و سایر سازه‌های موقت کنترل شود.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهر لِنده با بیشینه دمای ۲۹.۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر مارگون با کمینه دمای ۶.۸ درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • (ویدیو) طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد؛ خسارت به کشاورزی
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد/ خسارت به کشاورزی + فیلم
  • حوادث ناشی از بی‌توجهی به هشدارها در کهگیلویه
  • بارش باران همراه با تند باد و رعدو برق در کهگیلویه و بویراحمد