Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@09:05:49 GMT

بخاطر محرومیت‌زدایی از چهره شهرم به نورآباد برگشتم

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۰۸۳۴

بخاطر محرومیت‌زدایی از چهره شهرم به نورآباد برگشتم

به گزارش خبرگزاری فارس از ممسنی، توسعه و پیشرفت از مهمترین خواسته های جامعه و رشد یک جامعه، فرایندی است که کوشش‌های مردم و دولت را برای بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی می طلبد.

از آنجا که نسل جوان به‌عنوان سرمایه‌های بی‌بدیل، ذخیره آینده و چرخ اقتصاد یک ملت هستند؛ نقش مؤثری در تضمین حیات فرهنگی و ملی آن کشور دارند و جوانی فرصتی مغتنم برای شکوفایی استعدادهای انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قشر جوان یکی از بازوهای محرک هر کشور است و در این دوران پا به رشد و تحول می گذارد، که باید از جوانان در عرصه های مختلف استفاده کنیم.

اگر به توسعه، پیشرفت و رفاه هر جامعه ای بیندیشیم خواهیم دید که جوانان با تلاش، فداکاری و زحماتشان برای نسل های آینده راه و روش سازندگی و پیشروی را به ارمغان می‌آورند.

ممسنی شهری دارای پتانسیل های مختلف و بالایی است، شهری است که بعد از تهران بیشترین درصد دانشجو را دارد و نخبگان زیادی با ایده ها و ابتکارات نوینی دارد.

محمد علی قاسمی، جوان طلبه ای است که علی رغم تمام مشکلاتی که داشته، توانسته علم خود را توسعه دهد و اختراعات سودمند و مفیدش برای مردم ممسنی و سراسر ایران عزیز رهاورد این راه پر پیچ و خم کند.

این مخترع در ابتدا از خود و رزومه های تحصیلی اش گفت:  محمد علی قاسمی، متولد نورآباد هستم که در دانشکده مهندسی شهید صدوقی یزد در رشته تکنسین ماشین ابزار، ساخت و طراحی قطعات صنعتی و در مقطع کارشناسی مهندسی مکانیک، گرایش طراحی جامدات تحصیل کردم.

قاسمی افزود: در دانشکده مهندسی شهید صدوقی کارگاه های مجهزی در اختیار تمام دانشجویان قرار داشت که من هم از این امکانات، به نحوه احسن استفاده بردم و در دورانی که در شهر یزد تحصیل می کردم، تعدادی از پژوهش ها و ابتکاراتم را در همین کارگاه های دانشکده طراحی کرده و به مرحله انجام رساندم.

علاقه به شهر و دیارم مانع از تحصیل در رشته‌های مختلف شد

وی ادامه داد: سپس تا دو ترم در رشته کارشناسی ارشد مهندسی دریانوردی و حمل و نقل دریایی مشغول به تحصیل شدم، اما با توجه به شرایط کاری خاصی که این شغل داشت و علی رغم اینکه میتوانستم به کشور های مختلف سفر کنم و از علم و دانش نقاط مختلف جهان بهره مند شوم، گرایش و علاقه ام به سمت خدمت به مردم شهرم بود؛ از ادامه تحصیل در این رشته صرف نظر کردم و به سمت نورآباد بازگشتم.

این مخترع جوان و غنی از ایده ها و ابتکارات نوین که پس از بازگشت به ممسنی در مقطع کارشناسی، در رشته حقوق تحصیلات خود را شروع کرد، گفت: در حین تحصیل کارها و فعالیت های پژوهشی_ علمی خودم را در بحث مقاله نویسی آغاز کردم و تحصیلاتم را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی با موفقیت به اتمام رساندم و بعد از آن در مقطع دکترای گرایش جزا و جرم شناسی در دانشگاه تهران پذیرش شدم و در حال حاضر دانش‌پژوه دکترا هستم.

قاسمی افزود: من از بیت معظم شهیدان روحانی، وفادار و حسین قاسمی هستم که برای دفاع از مرز و بوم و جان و مال و ناموس ایرانیان و خاک ایران اسلامی جان خودشان را فدا کردند و این دو روحانی از دوران قبل از انقلاب در کنار رهبر معظم انقلاب به روشنگری پرداختند و علیه حکومت طاغوت ستم شاهی قیام کردند و چراغ هدایت و روشنی را در شهرستان ممسنی روشن کردند.

عشق به خدا طلبه‌ام کرد

وی ادامه داد: در کنار تحصیلات دانشگاهی بنا به عشق و علاقه ای که در وجود همه مسلمانان نسبت به خداوند وجود دارد و من هم از این قاعده مستثنی نبودم و رسالتی بود که بر عهده داشتم، وارد حوزه علمیه شدم و امیدوارم که ادامه دهنده راه شهیدان و ثابت قدم در این مسیر باشم.

آشنایی با علم و صنعت، زمینه جستجوی دنیای جدید

قاسمی در خصوص چگونگی جذب خود به علم گفت: زمانی که تحصیلاتم را در مقطع دبیرستان و هنرستان پشت سر گذاشتم و با حوزه صنعت بیشتر آشنا شدم، یک حس درونی من را به سمت نوآوری و ابتکارات سوق می داد و با همان سن و سال کم، وقتی به تجهیزات صنعتی و تکنولوژی های روز نگاه می کردم، زمینه ای در من فراهم شد که به دنبال دنیای جدید باشم، دنیایی که رو به پیشرفت باشد و بتواند رنگ و بوی محرومیت را از چهره شهر و دیارم نورآباد ممسنی بزداید.

وی ادامه داد: شهرستان ممسنی، جایی است که صنعت در آن وجود ندارد و کمترین بهره را از صنعت برده؛ در حقیقت صنعت شهرستان ممسنی زیر خط فقر است.

محرومیت ممسنی سوق دهنده این مخترع به سمت دانش

قاسمی افزود: وقتی که چهره محرومیت شهرم را مشاهده کردم، باعث شد که به سمت علم بیایم تا بتوانم این مسئله را بیشتر درک کنم و هر چه که مبانی علمی را بیشتر مطالعه می کردم، مسیر راه برایم روشن‌تر می شد و هر چه مطالعاتم را بالاتر می بردم، باعث می شد که طرح ها و اختراعات جدیدی را کشف کنم و به مرحله ساخت برسانم.

افتخارم به مسلمان بودن است

قاسمی در ادامه گفت: به اینکه مسلمان هستم و در ایران متولد شدم و می‌توانم زیر پرچم ایران اسلامی با شرایطی که در امنیت، ارامش و صداقت می توانیم طرح ها و برنامه های خودمان را انجام دهیم افتخار می کنم، اما کمی ها و کاستی هایی هم وجود دارد که باز بعد مثبت بیشتر دیده می شود.

وی گفت: بیشترین معضل زمانی به وجود می آید ‌که تازه ما نمونه اولیه را ساختیم؛ که متاسفانه آنگونه که باید و شاید به‌صورت مطلوب به طرح و ابتکارات جدید بها داده نمی شود.

قاسمی ادامه داد: تا چند سال پیش واحدی نبود که به این اختراعات توجه کند؛ اما در چند سال اخیر پارک و علم فناوری مرکزی است که طرح های پژوهشی، ابتکارات و اختراعات را مورد بررسی و واکاوی و حمایت هایی را نیز انجام می دهد؛ اما آن انتظاری که مخترعین دارند از این مسئله فراتر است، چون هر ایرانی برای رشد و شکوفایی کشور تلاش می کند، هر اختراع و دستاوردی یک گام به سمت موفقیت و عبور از تحریم ها و مستقل شدن ایران اسلامی است.‌

وی در خصوص اینکه چگونه می‌توان به یک مخترع خوب تبدیل شد بیان کرد: در حقیقت لازمه اولیه این است که نسبت به کاری که می‌خواهیم انجام دهیم باید آگاهی داشته باشیم و آگاهی به چند وجه برای انسان حاصل می شود. گام دوم درک و فهم صحیح از مطالب علمی و محیط پیرامونی که ما می‌خواهیم طرح را به اجرا برسانیم، شناخت مشکل و درمان آن و بسیاری از شرایط دیگر که همه تاثیر گذار هستند.‌

کسب مقام اول کشور در جشنواره ممتازین مبتکرین و مقام طرح برتر در جشنواره خوارزمی

قاسمی در رابطه با فروش و ارائه محصولاتش گفت: طرح را که انجام می دهم بعد از اینکه نمونه اولیه ان ساخته می شود در جشنواره های مختلف از جمله خوارزمی، ممتازین مبتکرین و... شرکت می دهم؛ ‌که در جشنواره ممتازین و مبتکرین مقام اول کشور و در جشنواره خوارزمی مقام طرح برتر را کسب کردم.

وی ادامه داد: شرکت در این جشنواره ها باعث آشنایی بیشتر با تولیدکنندگان و شرکت های مختلف شد، اما هیچ شرکت یا صنعتی برای سرمایه گذاری روی طرح های ما اعلام حضور نکرد، لذا با توکل بر خداوند و پشتکاری که خودم داشتم سعی کردم سرمایه اولیه را آماده کرده و یکی از دستگاه های خودمان، به نام سوپر سی ان جی را به مرحله تولید برسانم.

قاسمی افزود: به مراجع ذی ربط رجوع کرده و از اتحادیه های مختلف جواز  تولید و فعالیت و پروانه کسب را گرفتم و بعد از مدت زمان طولانی که در ادارات مختلف معطل بودم، توانستم اجازه بگیرم که یکی از اختراعاتم به نام سوپر سی ان جی را با هزینه شخصی به مرحله تولید برسانم.

سوپر سی ان جی، ارتقاء دهنده توان خودرو

وی با بیان اینکه دستگاه را تولید و روانه بازار کردم که با استقبال خوبی روبه‌رو شد، ادامه داد: سوپر سی ان جی یک دستگاه میکس کننده است که وقتی ماده ای بنام ارگان متال پتاسیم را درون دستگاه قرار می دهیم، با سوخت گاز سی ان جی ترکیب می کند.

این مخترع در خصوص نحوه کار دستگاه گفت: ماده ارگان متال پتاسیم، وارد سیستم و مجاری سوخت سی ان جی می شود و سی ان جی را باردار می کند و سوخت غنی شده وارد فضای احتراق خودرو شده و توان خودرو ارتقا پیدا می کند و سپس یک لایه‌ محافظی را در فضای احتراق این سوخت به خصوص در قسمت سر سیلندر و سیلندر ایجاد می کند.

قاسمی گفت: سوخت سی ان جی سالهاست که در کشور رواج دارد؛ ولی توان و شتاب خودرو ها را کاهش داده و استارت اولیه را با مشکل مواجه می کند که دستگاه سوپر سی ان جی تا حد زیادی این معضلات را برطرف کرده و توان و شتاب خودرو را تا حد بنزین افزایش داده است.

ربات معمار طراحی کننده نما و اشکال هندسی

وی در خصوص یکی دیگر از اختراعات خود به نام ربات معمار گفت: این دستگاه برای ایجاد و طراحی نما و اشکال هندسی بر روی سطوح دیوار منازل، بناها و ساختمان ها ساخته شد، ربات معمار به گونه ای است که وقتی ساختمان در حال شکل گرفتن است، روی دیوار نصب می شود و کار نمای ساختمان را انجام می دهد.

با توجه به اینکه در حال حاضر نما هایی که برای ساختمان ها استفاده می شود از آجر، سرامیک یا سنگ می باشد این مخترع جوان گفت: ربات بر روی سطوح نصب و دارای محور های افقی و عمودی است که بر ۳ محور X, Y و Z عمل می کند، مصالح اولیه ااز از سیمان، خاک سنگ و موادی که طرح نیاز دارد را در اختیار ربات معمار قرار می‌دهیم، ربات مصالح را بر سطح ساختمان می پاشد و سطحی را ایجاد می کند و همانند یک پرینتر طراحی و اشکالی را که مورد نظر است بر روی ساختمان ایجاد می کند.

ربات معمار قابل ارتقاء به طرح چهره انسانی روی سطوح

قاسمی در خصوص نمادهایی که این ربات می تواند ایجاد کند بیان کرد: قالب هایی از شکل و نماد آجر و به شکل و ابعاد سنگ نما و... را می تواند بر روی سطوح دیوار طراحی کند؛ لذا این دستگاه قابل ارتقا است و می تواند چهره افراد یا تصویری از حیوانات یا طبیعت را با مصالحی که در اختیارش قرار داده می شود، طراحی و ایجاد کند.

این مخترع جوان گفت: انسان موجودی است که وقتی در شرایط خاص قرار می گیرد، شاید دچار افکاری شود و به فکر رها کردن باشد، مسیر اختراعات هم سخت و دشوار است و ممکن است کسانی هم باشند که شما را مایوس کنند.

وی ادامه داد: در این مسیر دلسردی و دلگرمی های بسیاری وجود دارد اما کسی موفق است که با پشتکار، تلاش و همت مضاعف در مسیر خودش ثابت قدم باشد.

این جوان موفق بیان کرد: در این راه با توجه به شرایط امروزی جامعه، فشار های اقتصادی مهمترین عامل جلوگیری از پیشرفت است و ما بارها تا آستانه موفقیت رفتیم اما زمانی خواستیم نتیجه بگیریم متوجه شدیم بخشی از راه را اشتباه امدیم که باید به عقب برمی گشتیم.

هدف من رضایت خداوند است

وی افزود: انسان باید هدف داشته باشد تا دلسرد نشود و من خداوند متعال را در راس هدف و کارهای خودم قرار دادم و هرجا به بن بست رسیدم به سمت خداوند روی کردم و از او کمک و مدد خواستم.

ممسنی شهری غنی از علم و تهی از صنعت

قاسمی بیان کرد: همیشه آرزو داشتم که به درجه ای از علم دست پیدا کنم که بتوانم برگردم به شهرم، شهری که از علم غنی اما از صنعت تهی است، ممسنی شهری است که از همه لحاظ دارای پتانسیل های بالایی است اما به دلیل نداشتن صنعت  پیشرفتی نکرده است.

قاسمی با توجه به تحصیلاتش در رشته ماشین ابزار، مهندس مکانیک و فعالیت های مختلف خود افزود: همیشه سعی کردم که بتوانم بخشی از خواسته های جامعه را برآورده کنم و بخشی از وقت خودم را در مجموعه فرهنگسرای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده پیراپزشکی در کنار نوجوانان و جوانان دانشجو سپری کرده و در مجالس و مساجد مختلف حضور داشته باشم.

وی افزود: مبانی دینی، عقاید و باورهای دینی مان را در قالب علوم کلاسیک به زبانی جدید، شیوا و نوین برای جوانان عزیز شهر و دیارم،  تشریح کرده و توضیح می دهم و قطع به یقین زمانی که طلبه ای در لباس مقدس طلبگی در میان جوانانی که دارای تحصیلات کلاسیک در رشته های مختلف هستند، حضور می‌یابد و مبانی را برای آنها با علم روز تشریح و تبیین و با آنها گفتگو کند در مبحث عقل گرایی تاثیر مثبتی بر جوانان و نوجوانان می گذارد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: ممسنی نخبه صنعت دانشجو طلبه مخترع جشنواره خوارزمی روی سطوح بر روی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یک راننده نظامی اسرائیلی از باتری‌های گنبدآهنین، سامانه پیشرفته‌ سیستم ضدهوایی اسرائیل، عکس گرفته و آن‌ها را به حساب کاربری یک ایرانی در فیس‌بوک ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از المیادین، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یک راننده نظامی اسرائیلی از باتری‌های گنبد آهنین، سامانه پیشرفته سیستم ضدهوایی اسرائیل عکس گرفته و آن‌ها را به حساب کاربری یک ایرانی در فیس‌بوک ارسال کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی کان اسرائیل، یک راننده کامیون در ارتش اسرائیل در حین انجام وظیفه، ده‌ها عکس از باتری‌های گنبد آهنین گرفت و این فیلم را به حساب کاربری ارسال کرد که معتقد بود متعلق به زنی است که عاشق او بوده است.

این کانال نشان داد که راننده کامیون داوطلبانه باتری‌های گنبد آهنین را با مکان آنها مستند کرده و آن‌ها را برای شخصی که فکر می‌کرد عاشق اوست فرستاده بود، اما بعداً متوجه شد که این حساب جعلی بوده و اطلاعات به آن به ایران تحویل داده شده است.

کد خبر 748018

دیگر خبرها

  • مسابقات کشتی فرنگی جام تختی به بهترین نحو برگزار شد
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • (عکس) اولین حضور مهدی فضائلی در یک مراسم بعد از حملات تندروها به او بخاطر توئیتش
  • ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • عکسی از اولین حضور مهدی فضائلی در یک مراسم بعد از حملات تندروها به او بخاطر توئیتش
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • (ویدیو) ریزش وحشتناک یک خانه بخاطر بارندگی شدید