Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای بین‌دولتی تغییرات آب‌وهوایی در آغاز مذاکرات دوهفته‌ای این شورا نسبت به خطر گرمایش زمین هشدار داد. این مذاکرات برای تصویب گزارش شورا در باره تغییرات اقلیمی انجام می‌شود.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، هوسونگ لی، رئيس شورای بین‌دولتی تغییرات آب‌وهوایی (IPCC) در نخستین روز مذاکرات دوهفته‌ای این شورا که روز دوشنبه، ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) در برلین آغاز شد، ضمن تاکید بر ضرورت فوری مبارزه جدی برای جلوگیری از تشدید بحران آب‌وهوایی گفت، در هیچ زمانی مبارزه علیه گرمایش زمین تا این حد پراهمیت نبوده، زیرا هیچ‌گاه خطر گرمایش هم تا این حد خطرناک نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینگر اندرسن، رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) نیز تصریح کرد، فعالیت‌ها برای جلوگیری از تشدید تغییرات آب‌وهوایی در مقایسه با رشد گرمایش زمین بسیار ناچیز است.

بتینا اشتارک واتسینگر، وزیر تحقیقات آلمان هم بر اهمیت همکاری بین‌المللی در حفاظت از آب‌وهوا تأکید کرد و گفت، فقط از طریق فعالیت‌های فراگیر بین‌المللی می‌توان به شکل تاثیرگذار با گرمایش زمین مبارزه کرد.

مذاکرات دو هفته‌ای شورای بین‌دولتی به شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود. در این مذاکرات نمایندگان ۱۹۵ کشور عضو شورا و سازما‌ن‌های محیط‌زیستی شرکت دارند.

شرکت‌کنندگان در مورد بخش دوم از ششمین گزارش شورای بین‌دولتی بحث خواهند کرد و در پایان قرار است در باره چکیده گزارش که بین ۳۰ تا ۴۰ صفحه خواهد بود، تصمیم‌گیری شود.

تمامی گزارش ۲۸ فوریه منتشر خواهد شد.

بسیار سریع‌تر از آنچه که تصور می‌شد

بخش نخست گزارش در اوت ۲۰۲۱ منتشر شده بود. در صورت تصویب بخش دوم، کشورهای عضو شورا یافته‌‌های علمی این گزارش را به‌رسمیت خواهند شناخت.

شورای بین‌دولتی تغییرات آب‌وهوایی در بخش نخست گزارش با تأکید بر این که «گرمایش زمین بسیار سریع‌تر از آنچه قبلاً تصور می‌شد» در حال افزایش است در این مورد هشدار داد.

اگر اوضاع به همین روال پیش برود، زمین در سال ۲۰۳۰ در مقایسه با دوران پیشاصنعتی ۵/ ۱ درجه گرم‌تر خواهد شد، یعنی ده سال زودتر از آنچه که در سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی شده بود.

در گزارش شورا همچنین تاکید شده است که بر اساس شواهد موجود گرمایش زمین توسط انسان ایجاد می‌شود. پیش‌تر گفته شده بود که این بحران محیط‌زیستی «به احتمال زیاد» ساخته دست بشر است.

شورای بین‌دولتی خود در رابطه با تغییرات اقلیمی پژوهش نمی‌کند بلکه نتایج هزاران پژوهش در این زمینه را ارزیابی کرده و یافته‌های کلیدی آنها را خلاصه می‌کند.

تیم اصلی که اکنون قسمت دوم گزارش را نوشته است، شامل حدود ۲۷۰ دانشمند از سراسر جهان، از جمله ۱۵ پژوهشگر آلمانی است.

جوانان را نترسانید

دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی (WMO) از پیامدهای «ترس‌های آخرالزمانی» برای سلامت روح و روان جوانان هراس دارد. پتری تالاس گفت: «ما باید مراقب باشیم که چگونه درباره نتایج علمی، نقاط اوج آنها یا یافته‌های خود در مورد فروپاشی بیوسفر یا ناپدید شدن انسان صحبت می‌کنیم».

او با وجود این که به خطرهای جدی تغییرات اقلیمی آگاه است تاکید کرد، در این راستا باید به تاثیرات روحی و روانی یافته‌های علمی بر مردم، به‌ویژه بر جوانان هم توجه کرد.

او تصریح کرد: «ما باید مراقب باشیم که ترس زیادی در بین جوانان ایجاد نشود».

برچسب هاپانل بین‌دولتی تغییرات اقلیمی (IPCC) تغییرات اقلیم خبرگزاری دویچه وله (Deutsche Welle) سازمان جهانی هواشناسی(WMO)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: تغییرات اقلیم سازمان جهانی هواشناسی WMO آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو تغییرات آب وهوایی بین دولتی تغییرات شورای بین دولتی تغییرات اقلیمی گرمایش زمین تر از آنچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۱۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، در ابتدای نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» که ۸ اردیبهشت در سالن سینمای موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد، امیر دستمردی دبیر جلسه ضمن خوشامدگویی به استادان، هنرمندان و سخنرانان، توضیحاتی درباره موضوع جلسه، رابطه اقلیم، طبیعت و بیان هنری ارایه داد و بر اهمیت این موضوع در خلق آثار هنری تاکید کرد.

در ادامه این نشست، شهریار زرشناس عضو هیات‌علمی دانشگاه سوره به‌عنوان اولین سخنران به موضوع تطور مفهوم فلسفی طبیعت و نسبت آن با تغییر مفهوم زیبایی در عوالم تاریخی غرب پرداخت.

همچنین زرشناس به مقایسه و بررسی معنا و مفهوم طبیعت و زیبایی در عوالم باستان، قرون وسطی و دوران مدرن پرداخت و تلاش کرد مقایسه‌ای فلسفی بین عوالم مختلف در نسبت با مفهوم طبیعت داشته باشد.

مسیحا ربیعی عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران، دومین سخنران این نشست، صحبت‌های خود را با موضوع نقد جغرافیایی هنر آغاز و به اهمیت جغرافیا و فضا در قرن حاضر تاکید کرد و با مرور نقاشی‌هایی از بروگل، مانه، ترنر، سهراب سپهری و ابوالقاسم سعیدی به بسط نظریات خود در این حوزه پرداخت.

کیوریتور نمایشگاه «بر فراز دشت» در مورد موقعیت جغرافیایی به‌عنوان یک حالت ذهنی نه صرفا یک مکان فیزیکی در این آثار صحبت کرد و بر اهمیت نقشه جغرافیایی ذهن هنرمند مقدم بر نقشه اصلی و واقعی تاکید کرد.

سومین سخنران این نشست سمیه رمضان‌ماهی عضو هیات‌علمی دانشگاه سوره درباره انطباق‌پذیری فرهنگی با طبیعت‌گرایی شاعرانه و خیال‌انگیز در هنر مدرن ایران صحبت‌های خود را آغاز کرد و در ادامه مروری بر آثار به‌نمایش‌درآمده در نمایشگاه «بر فراز دشت» داشت و به‌صورت موردی چند اثر را شرح دادند.

در پایان نشست، جلسه پرسش و پاسخ با حضور هنرمندان و استادان برگزار شد.

کد خبر 6091231

دیگر خبرها

  • اشتباه‌ترین تصور برای کسانی که به خودکشی فکر می‌کنند | این فیلم را حتما ببینید
  • منتظر تغییرات چشمگیر در IOS۱۸ باشید!
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • تعویض‌های اوسمار اشتباه هم نبود!
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • نقشِ پُررنگ سازمان اوقاف در توجه به دانش‌بنیان‌ها
  • کلهر: در صورت حضور بیرانوند نتیجه بازی با آلومینیوم برعکس می‌شد/ اوسمار تصور می کرد بازی تمام شده است
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق