Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:41:16 GMT

پای آرایشگران در کفش پزشکان زیبایی

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۱۲۵۰

پای آرایشگران در کفش پزشکان زیبایی

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - مازیار ستاری گفت: نمی‌دانم مردم چطور حاضر می‌شوند سلامت خود را به خطر بیندازند و خود را در معرض آسیب قرار دهند.  رسانه‌ها نیز باید مداخلات غیرمجاز این افراد در آرایشگاه و باشگاه ورزشی و عوارض و آسیب‌های آن را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

چندی پیش دادستان انتظامی نظام پزشکی اصفهان در اطلاعیه‌ای به شهروندان، با اعلام «کلاهبرداری با عنوان صدور مدارک آموزش پوست و زیبایی»، هشدار داد: مدارک صادر شده با عنوان گواهی آموزش تزریق ژل، بوتاکس، کاشت مو، نخ لیفت و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. دارای اعتبار و ارزش قانونی نیست و انجام این اقدامات برای افراد بدون صلاحیت درمان، حتی اگر زیر نظر پزشک انجام شود، ممنوع است و با عنوان مجرمانه «مداخله در امور پزشکی» قابل تعقیب قضائی است.

اخیرا دادستان انتظامی نظام پزشکی اصفهان در نامه‌ای دیگر به اتحادیه صنف آرایشگران بانوان اصفهان، نسبت به روند رو به افزایش «مداخلات پزشکی در آرایشگاه‌های زنانه» و انجام اموری ماننده تزریق ژل، بوتاکس، انجام هایفوتراپی، لیزر، مزوتراپی و پلاسما هشدار داده و تأکید کرده که گسترش این فعالیت توسط افراد فاقد صلاحیت، علاوه بر عوارضی مثل سوختگی و عفونت، احتمال بروز عوارض خطرناکی مثل انتقال بیماری ایدز و هپاتیت را نیز افزایش می‌دهد. بر همین اساس، بر نظارت بر آرایشگاه‌های زنانه و برخورد قضائی و تعزیراتی با واحد‌های متخلف تأکید شده است.

به گفته او  تبلیغات خدمات زیبایی با عناوین فریبنده‌ای مثل مدرک بین‌المللی و سوءاستفاده از مهر‌ها و نشان‌های مختلف، علاوه بر اخاذی مبالغ هنگفت از ثبت‌نام کنندگان این دوره‌ها، آن‌ها را دچار تبعات قانونی و کیفری می‌کند.

 دادستان انتظامی سازمان نظام پزشکی اصفهان می گوید هیچ‌یک از مدارک صادر شده با عنوان گواهی آموزش تزریق ژل، بوتاکس، کاشت مو، نخ لیفت و ... دارای اعتبار و ارزش قانونی نیست و ارائه آن‌ها در مراجع پزشکی مانند معاونت درمان، پزشکی قانونی، سازمان نظام پزشکی و محاکم قضائی قابل استناد نیست.

 انجام این اقدامات برای افراد بدون صلاحیت درمان حتی اگر زیر نظر پزشک انجام شود، ممنوع است و با عنوان مجرمانه «مداخله در امور پزشکی» قابل تعقیب قضائی است.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی اصفهان معتقد است تزریق ژل، بوتاکس و سایر اقداماتی که به‌صورت تهاجمی روی بدن انسان است باید با مسئولیت پزشک انجام شود،  برخی افراد در این امور مداخله کرده و تصور می‌کنند اگر مدرکی داشته باشند و آموزش دیده باشند، مسئولیت کیفری نخواهند داشت و حتی اگر منجر به آسیب یا نقص عضو کسی شوند می‌توانند در دادگاه با توسل به این مدارک تبرئه شوند، درحالی‌که آموزشگاه‌هایی که چنین مدارکی صادر می‌کنند، خودشان هم مجوز قانونی ندارند.

مدرکی که این آموزشگاه‌ها در قبال دریافت هزینه‌های سنگین به افراد می‌دهند هیچ ارزشی در مراجع قضائی، سازمان نظام پزشکی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ندارد.

دادستان انتظامی سازمان نظام پزشکی اصفهان اقدام این مؤسسات خصوصی را مصداق کلاهبرداری برشمرد و گفت: مدارک این مؤسسات معمولاً به اسامی مختلفی تحت عنوان دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی صادر می‌شود و حتی از این اسامی هم سوءاستفاده می‌کنند، درحالی‌که این مراجع چنین مدارکی صادر نمی‌کنند. به‌عنوان نمونه مدرکی که به‌عنوان یکی از مؤسسات زیرمجموعه دانشگاه شهید بهشتی صادر شده و در دست افراد زیادی وجود دارد، درحالی‌که دانشگاه رسماً اعلام کرده جعلی است.

به گفته او  برخورد قانونی با مؤسسات خصوصی که اقدام به آموزش و صدور گواهینامه امور زیبایی می‌کنند را در صلاحیت مراجع قضائی است و اعلام جرم با نهاد‌های نظارتی مثل معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی است، و اگرچه سازمان نظام پزشکی وظیفه مستقیمی در این رابطه ندارد، اما با توجه به اینکه این مسئله تبدیل به یک معضل بزرگ شده نظام پزشکی هم ورود پیدا کرده و به معاونت درمان و مراجع قضائی اعلام می‌کند تا برخورد قانونی با این مؤسسات صورت گیرد.

انتهای پیام/ی


منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آرایشگاه زنانه خدمات زیبایی تزریق ژل نظام پزشکی اصفهان سازمان نظام پزشکی دادستان انتظامی معاونت درمان تزریق ژل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۱۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در کرخه

به گزارش صدای ایران از ایسنا،علیرضا نجفی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، با اشاره به انتشار خبر حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در کرخه اظهار کرد: ساعت ۱۳:۳۰ روز گذشته (۱۱ اردیبهشت‌ماه) خودروی پزشکان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کرخه که پس از پایان وقت کاری و در راه بازگشت به اهواز بودند، مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت. وی با بیان اینکه در این حادثه شلیکی رخ نداد، افزود: در این حادثه افراد ناشناسی با متوقف کردن خودروی پزشکان، با سلاح سرد برای آنها مزاحمت ایجاد کردند و اکنون موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است. 


وی با بیان اینکه در این حادثه شلیکی رخ نداد، افزود: در این حادثه افراد ناشناسی با متوقف کردن خودروی پزشکان، با سلاح سرد برای آنها مزاحمت ایجاد کردند و اکنون موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است.

این دانشگاه اعلام کرد خودروی پزشکان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کرخه، پس از پایان وقت کاری و در راه بازگشت به اهواز، مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت. به دنبال این اتفاق، دکتر محمدحسین سرمست رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دستور ویژه‌ای برای پیگیری مشکل پیش آمده برای پزشکان صادر کرد.

با توجه به ایجاد مزاحمت و بروز برخی مشکلات برای بعضی از پزشکان و اماکن بهداشتی درمانی کرخه، این موضوع به صورت ویژه توسط مدیریت شهرستان در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • شک و تردید سالم است، اما در پزشکی می‌تواند خطرناک باشد!
  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در کرخه
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • گفتمان «شهر زندگی» نظام معنایی را منظم می‌کند
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروندان هدیه می‌دهد
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروند هدیه می‌دهد
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم