Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - کوشه سفلی روستایی است که در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرستان خوسف قرار دارد و  از ۳۴ سال قبل هیچ گونه کشت و زرعی در این روستا صورت نگرفته است ، در این مدت بسیاری از اهالی هم روستا را ترک کرده بودند. 

اکبری که اهل روستای کوشه سلفی است می‌گوید: بسیج سازندگی و خیرین دست به کار شدند تا آبادانی دوباره را به این روستا برگردانند و مردم و کشاورزان هم کشت و زرع را آغازکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفری از کشاورزان روستا می‌گوید: پس از احیای  به دست خیرین ، دو هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را به زیر کشت محصول گندم و جو بردم.

به گفته او احیای این چاه کشاورزی باعث ماندگاری جوانان و مهاجرت معکوس هم شده است.

بهره مندی ۷۰ خانوار روستایی از نعمت آبدهی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت:پروژه انتقال آب از بستر رودخانه چاه کوشه علیا به کوشه سفلی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است

او گفت: از این اعتبار مبلغ ۳۱۵ میلیون تومان توسط بسیج سازندگی تامین شد و ۱۰۰ میلیون تومان وام از صندوق کار آفرینی دریافت شده است.

هنری گفت: برای تامین برق فشار قوی ۶۵ میلیون تومان، خرید تجهیرات پمپ ۵۰ میلیون تومان و ۲۰۰ میلیون تومان برای لوله و کابل و تامین زیر ساخت و عملکرد بیل مکانیکی هزینه شده است..

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت:جمعیت بهره‌مند از این پروژه را ۷۰ خانوار روستایی است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج سازندگی آبیاری احیای قنات بسیج سازندگی میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ گروه خبر از تحریریه، امروز به روستای فوشه شهرستان فومن رفتند و گلایه مردم این منطقه را در خصوص جاده نامناسب و پُر از دست انداز این روستا شنیدند.

آسیب به خودرو‌ها، رفت و آمد پر زحمت مردم و مشکل برای انتقال محصولات روستاییان تنها بخشی از مشکلات مطرح شده از سوی مردم روستای فوشه بود.

دیگر خبرها

  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن