Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: در حوزه صادرات باید تدوین استاندارد انجام شود و همه نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته و به مطالبه تبدیل شود به طوری که در زمینه خودرو تا زمانی که مردم صف می‌کشند وضعیت خودرو از این بهتر نمی‌شود. - اخبار استانها -

سیدسعید میرنظامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در  اراک، با اشاره به مهم‌ترین برنامه در راستای نظارت بر استاندارد تولیدات صنعتی اظهار داشت: اگر ورودی‌ها درست نباشد کار استاندارد پر از مشکل می‌شود و همه باید کار خود را به درستی انجام دهند تا محصول و نتیجه نهایی مطلوب باشد و مشکلاتی از جمله اعتبارات، کالیبراسیون، آزمایشگاه‌ها و مواد مصرفی آنها، نیروی انسانی و غیره باید برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این چند سال‌ کارها به شرکت‌های بازرسی واگذار شده که باید به درستی بازرسی کنند و در واقع چشم ما در بازرسی از واحد تولیدی باشند و نمونه به درستی ارزیابی شود، همچنین بازرسان باید متخصص این حوزه باشند زیرا نمونه‌برداری امری تخصصی است و برای نمونه‌برداری محصول فیزیکی و شیمیایی، مصالح ساختمانی و صنایع غذایی باید تخصصی اقدام کرد به همین سبب بازرسان شرکت‌های بازرسی و بخش خصوصی باید آموزش‌های لازم را کسب کنند. 

مدیرکل استاندارد استان مرکزی ادامه داد: یکی دیگر از موارد تاثیرگذار وضعیت آزمایشگاه‌ها است که نتایج آزمایشگاهی باید مطلوب باشد و تجهیزات و امکانات کالیبره و کدگذاری انجام شود و متصدی آزمایشگاه از دانش کافی برخوردار باشد به همین سبب اگر این زنجیره‌ها به درستی با یکدیگر در ارتباط باشند کار به درستی انجام می‌شود.

میرنظامی تصریح کرد: در بند آخر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری به افزایش پوشش و ترویج استانداردها تاکید شده به همین سبب همه اقدامات تحت پوشش استاندارد است به طوری که در زمینه صادراتی کردن کالاها زمانی کالا می‌تواند سفیر جمهوری اسلامی ایران باشد که از کیفیت لازم برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر به دنبال فرصت رقابت و صادرات محصولات هستیم باید استانداردها در سطح بین‌المللی و باکیفیت باشد، گفت: در زمینه باقیمانده سموم سازمان ملی استاندارد در زمینه تدوین استاندارد اقدام می‌کند، استاندارد برای هر کالایی سند است که بیش از 30 هزار استاندارد تدوین شده و درواقع هر کدام سند هستند.

اداره کل استاندارد استان مرکزی با معضل کمبود نیرو روبه‌رو است + فیلم15 تکلیف سازمان ملی استاندارد به خودروسازان برای ارتقای ایمنی و کیفیتناظران وضعیت استاندارد خودروها باید پاسخگوی کیفیت فعلی باشند

مدیرکل استاندارد استان مرکزی با اشاره به امنیت غذایی گفت: یک محصول کشاورزی برای دریافت پروانه استاندارد باید مدیر کنترل کیفی داشته باشد و فرآیند تولید محصول کدگذاری و رهگیری شود، اکنون صادرات به روسیه و مصرف در کشور کم شد که در این صورت بازار داخل کشور را هم از دست می‌دهیم و باید به این موضوع توجه کرد.

میرنظامی عنوان کرد: در حوزه صادرات باید تدوین استاندارد انجام شود و همه نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته و به مطالبه تبدیل شود به طوری که در زمینه خودرو تا زمانی که مردم صف می‌کشند وضعیت خودرو از این بهتر نمی‌شود بنابراین کیفی‌سازی و استانداردسازی فقط توسط سازمان ملی استاندارد امکان‌پذیر نیست و همه ارکان از جمله تولیدکننده، مصرف‌کننده، مردم، رسانه و غیره باید پای کار باشند .

وی بیان کرد: قبل از اینکه دولت روسیه در زمینه باقیمانده سموم ورود پیدا کرد باید رسانه‌ها ورود پیدا می‌کردند، تدوین استاندارد یکی از اقدامات مهم است که برای محصولات کشاورزی باید از ابتدا تا انتها ارزیابی شود و استاندارد در همه حوزه‌ها از جمله جایگاه‌های CNG ، سکوهای گاز پرکنی و غیره انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم کاری اداره کل استاندارد باید اعتبارات و نیروی انسانی مورد توجه قرار گیرد و نباید از استاندارد عبور کرد زیرا استاندارد موضوع فرابخشی است و همه مسئولان باید دغدغه استاندارد و کیفیت کالاها را داشته باشند تا امکان صادرات محصولات فراهم شود.

انتهای پیام/713/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل استاندارد استان مرکزی تدوین استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۱۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم

وزیر ارتباطات تاکید کرد: ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: با تلاش‌های جهادگرانه متخصصان ایرانی، در افق برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور، شاهد خودکفایی و تبدیل شدن ایران به قطب فضایی منطقه خواهیم بود.

وی افزود: با وجود تثبیت فناوری‌ها در برخی حوزه‌ها، تمرکز اصلی بر بازاریابی خدمات فضایی ایران در سطح جهانی، به خصوص در زمینه پرتابگر‌های سبک و ماهواره‌های کوچک است.

زارع پور اظهار داشت : ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

وی افزود: برای رسیدن به خودکفایی کامل و چرخش خودجوش صنعت فضایی، نیازمند سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف این حوزه هستیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد :  جمهوری اسلامی ایران با برگزاری نمایشگاه‌ها و رویداد‌های فضایی، به دنبال جذب شرکای بین‌المللی و توسعه همکاری‌ها در این زمینه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راهکاری برای تشویق و انگیزه سرمایه‌گذاران تدوین شود
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت را به حوزه فرهنگ بوشهر تزریق می‌کنیم
  • ۲۸ پروژه نیمه‌کاره حوزه کتابخانه‌های عمومی در مازندران
  • ضرورت احیای هنر نمدمالی در بام ایران برای تبدیل آن به کالای صادرات محور
  • «برمودا» به اعتبار سیما و شبکه نسیم تبدیل شد/ ظرفیت ادامه فصل بعد
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک