Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - در راستای استفاده بهینه از آب‌های خاکستری و نامتعارف، عملیات کشت گیاهان جنگلی برای تولید چوب نئوپان با استفاده از پسآب فاضلاب بوشهر در سطح ۲۰ هکتار آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، در شرایط کم آبی یکی از روش‌های مهم در توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری، استفاده از آب‌های نامتعارف و پساب فاضلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آب‌های نامتعارف شامل آب‌های شور، لب‌شور و خاکستری از جمله پساب فاضلاب است که به گفته کارشناسان و پژوهشگران برای عبور از شرایط کنونی بحران خشکسالی در استان بوشهر استفاده از این آب‌ها برای توسعه طرح‌های سرمایه‌گذاری است.

پساب فاضلاب بوشهر بدون استفاده به هدر می‌رود

استاندار بوشهر با اشاره به توسعه طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف بر استفاده از پساب فاضلاب برای تولید چوب تأکید کرد و اظهار داشت: اکنون پساب فاضلاب بوشهر بدون استفاده به هدر می‌رود که باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود.

احمد محمدی‌زاده با بیان اینکه طرح فاضلاب در سه شهر استان بوشهر در حال اجرا است تصریح کرد: پساب فاضلاب بوشهر ، گناوه و دیلم یکی از ظرفیت‌ها برای اجرا طرح‌های سرمایه‌گذاری از جمله جنگل‌کاری و تولید چوب محسوب می‌شود.

وی از تولید 35 هزار مترمکعب پساب فاضلاب در شهر بوشهر خبر داد و بیان کرد: در شبانه‌روز 35 هزار مترمکعب پساب حاصل از تصفیه فاضلاب در شهر بوشهر تولید می‌شود که این ظرفیت مهمی برای  سرمایه‌گذاری در اجرا طرح درختکاری و صنایع چوب، تولید نئوپان و کاغذ فراهم کرده است.

استاندار بوشهر تولید پساب از تصفیه‌خانه فاضلاب در گناوه و دیلم را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در شبانه‌روز 43 هزار مترمکعب آب از تصفیه‌خانه فاضلاب سه شهر بوشهر، گناوه و. دیلم تولید و از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم با بیان اینکه روزانه بیش از 35 هزار مترمکعب پساب در انتقال فاضلاب بوشهر به تصفیه‌خانه تولید می‌شود اظهار داشت: پس از انتقال این میزان فاضلاب طی فرایندی تصفیه می‌شود.

پساب تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر در اجرا طرح‌های جنگل‌کاری و تولید چوب

عبدالحمید حمزه‌پور  با اشاره به نقش پساب تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر در اجرا طرح‌های جنگل‌کاری و تولید چوب تصریح کرد: در این راستا طرح کشت چوب با استفاده از پساب فاضلاب بوشهر تهیه و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفت.

وی از آغاز کشت و آبیاری 20 هکتار از زمین‌های تصفیه خانه فاضلاب بوشهر با استفاده از پساب تصفیه خانه به میزان 20 لیتر در ثانیه با هدف تولید چوب برای ساخت ام دی اف و نئوپان خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: در اجرا این طرح کشت حدود 8 هزار اصله نهال اکالیپتوس و 4 هزار اصله نهال گز برای تولید چوب نئوپان آغاز شده است.

نیاز حیاتی واحدهای صنعتی فارس به آب؛ پساب فاضلاب‌ها در اختیار نواحی صنعتی قرار گیردشهرداری یزد باید از پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز استفاده کندپساب فاضلاب بوشهر در توسعه فضای سبز ساماندهی شود

تولید پساب  فاضلاب به‌عنوان یک منبع پایدار به‌شمار می‌رود چرا هر روز بر مقدار آن افزوده می‌شود و امید می‌رود با استفاده از این پساب،  ضمن اجرا طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی بوشهری زیبا و سرسبز در آینده رقم بخورد.

انتهای پیام/190/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تصفیه خانه فاضلاب پساب فاضلاب بوشهر فاضلاب بوشهر برای تولید چوب سرمایه گذاری هزار مترمکعب اجرا طرح استان بوشهر جنگل کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۱۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از شست‌وشوی ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب این استان خبر داد.

داراب بیرنوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از احداث ۴.۵ کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب در این استان طی یک‌سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: طی همین مدت ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان شست‌وشو شده است.

وی افزود: تکمیل و افتتاح اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز نخست تصفیه‌خانه شریفیه و گندزدایی تصفیه‌خانه فاضلاب تاکستان از دیگر خدماتی بود که با هزینه‌کرد ۷۸.۵ میلیارد تومانی انجام شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین از پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبگرم خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای هشت قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب به اتمام رسیده، ۱۰ قرارداد در حال اجرا است و شش قرارداد جدید نیز منعقد کردیم.

بیرنوندی با اشاره به برگزاری مناقصات احداث بخش نخست تصفیه‌خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه‌خانه نیکویه و احداث لاگون های جدید در تصفیه‌خانه فاضلاب قزوین ادامه داد: مجموع هزینه این اقدامات به همراه ۲۴ قرارداد یاد شده ۲۷۶ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه پژوهشی نیز انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهرهای قزوین و تاکستان و مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین، ناحیه شهری منفصل چوبیندر، ضیاآباد و روستاهای آتان و آکوجان منطقه الموت را داشتیم و برای مطالعات پژوهشی در زمینه بومی‌سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان عقد قرارداد انجام دادیم.

کد خبر 747608

دیگر خبرها

  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد