Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیر پژوهشکده و اندیشکده تمدن‌سازان آرکا با اشاره به برگزاری دو عنوان همایش فتح الفتوح با همکاری تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس گفت: سومین همایش با محوریت فرهنگی و موضوع "شیراز، جایگاه تمدن" برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

ایمان ایمانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز اظهار داشت: حوزه علوم انسانی از جمله حوزه‌های مظلوم و کمتر توجه شده در کشور است و در مظلومیت این حوزه همین بس که عده زیادی در اقصی‌نقاط ایران و جهان در حوزه دینی و اسلامی معتقد علمدار و پیشبرد علوم دینی اسلامی هستند، اما در عمل کاری از پیش نمی‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از عمده دلایل این عدم وقوع پیشرفت در علوم انسانی را رفتار سازمانی و دولتی با این حوزه دانست و تصریح کرد: در جهان آنجایی علوم انسانی و علوم انسانی اسلامی پیشرفت داشته که از فاز سازمانی و دولتی خارج شده و در بین دانشمندان، دانش‌پژوهان، اندیشکده‌ها و موسسات پژوهشی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

ایمانی‌فر رشد و پیشرفت علوم انسانی اسلامی را مدنظر قرار داد و گفت: این مسئله به عنوان پایه‌ای‌ترین و قابل اتکاترین علم در حوزه‌های مختلف است که زمینه‌ساز و به‌وجودآورنده همه رخدادها و پدیده‌هایی است که در دل اسلام نهفته و به وقع پیوسته است.

وی با بیان اینکه نیاز و تمرکز جدی باید به این حوزه در سطح کشور باشد، ادامه داد: پژوهشکده و اندیشکده تمدن‌سازان آرکا با هدف رشد و پیشرفت علوم انسانی اسلامی تشکیل شد و همایش‌ها، سمینارها و مسابقات مختلفی را در این حوزه برگزار کرده و می‌کند.

مدیر پژوهشکده و اندیشکده تمدن‌سازان آرکا با یادآوری اینکه مجموعه همایش‌هایی با نا م فتح‌الفتوح هم در این راستا برگزار شده، تصریح کرد: این مجموعه همایش‌ها، با رویکرد اصیل به فضای تمدنی علوم انسانی اسلامی برگزار شده و هم‌اکنون هم در حال پایان و اختتامیه فتح‌الفتوح 2هستیم و داوری مقالات و یادداشت‌های علمی این همایش هم به پایان رسیده است.

وی با اعلام اینکه تا قبل از پایان سال جاری، آئین اختتامیه و همایش اصلی فتح‌الفتوح 2 برگزار می‌شود، ادامه داد: مقالات برگزیده و مورد تائید داوران این همایش هم همچون فتح‌الفتوح1 در مجامع دانش رسمی کشور نمایه، و در ادامه تبدیل به کتاب مجموعه مقالات و یادداشت‌های علمی فتح‌الفتوح خواهند شد.

ایمانی‌فر با تاکید بر اینکه دو هدف اصلی در این همایش‌ها، رشد، ارتقا، تفکر و تامل و تدبر و اندیشه در حوزه علوم انسانی اسلامی، و تشویق علاقه‌مندان این حوزه به پژوهش، تفسیر و تحقیق است که در این راستا، هم دوره‌های توانمندسازی برگزار شد و هم تلاش شد که علاقه‌مندان این عرصه به این خودباوری برسند که می‌توانند در حوزه علمی پوهشی رشد کنند و مقالاتی ارائه کنند که علاوه بر اینکه در سطح ملی نمایه شده و در اختیار دیگران قرار بگیرد، خودشان هم اثری ارائه دهند که قابل افتخار باشد.

قفل اعتبارات بر راه‌های دسترسی به شهرک صنعتی شیراز؛ 30 تا 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز استرونمایی از تابلو طرح انتزاعی شهدای فارس؛ همایش دیدار با پدران آسمانی در شیراز برگزار شدبودجه 53 میلیارد ریالی شورای شهر شیراز در 1401 تصویب شد

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری فتح‌الفتوح 2، مرکز مدیریت فارس، مجموعه شجره طیبه صالحین، تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس ما را همراهی کردند، افزود: با پایان یافتن فتح‌الفتوح2، همایش بعدی با عنوان فتح‌الفتوح3، با محوریت فرهنگی و موضوع "شیراز، جایگاه تمدن" آغاز خواهد شد.

مدیر پژوهشکده و اندیشکده تمدن‌سازان آرکا گفت: برگزاری دوره‌های ملی روش‌شناسی پژوهش در حوزه علوم انسانی و دوره‌های تخصصی علوم سیاسی با محوریت پژوهشکده آرکا، از دیگر برنامه‌های پیش‌روی این مرکز است.

انتهای پیام/424/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علوم انسانی اسلامی فتح الفتوح برگزار شد همایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۱۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی

به گزارش خبرنگار مهر، نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری، رسانه‌ای، قرآنی و علوم انسانی به همت دانشگاه سوره و با همکاری معاونت راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

این نشست با حضور عبدالله بیچرانلو استاد دانشگاه و محقق علوم اجتماعی و نعمت الله سعیدی نویسنده و منتقد فرهنگی و مهدی زاده‌حسین سردبیر تلویزیونی محفل برگزار خواهد شد. همچنین دبیر علمی نشست محمدرضا وحیدزاده پژوهشگر رسانه است.

زمان برگزاری دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۲:۰۰ در محل خیابان آزادی، بین خوش و آذربایجان، نبش کامیاران، دانشگاه سوره، طبقه ۳ است.

علاقمندان می‌توانند از طریق اینجا به صورت مجازی در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6096884 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • ‌چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری