Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – استاد حوزه علمیه گفت : امام علی(ع) ذوب در بندگی و بالاترین امتیازش عبد بودن است . - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم، به مناسبت میلاد بابرکت مولی‌الموحدین علی ابن ابیطالب جشن میلاد در حرم  امامزاده موسی المبرقع از امامزادگان شاخص قم برگزار شد.

 در این مراسم حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی در سخنانی گفت : حضرت علی(ع) از پدر و مادری پاک پا به عرصه وجود گذاشت، پدرش ابوطالب  کلیددار کعبه و مادرش فاطمه بنت الاسد حامی پیامبر بودند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در وصف حضرت  علی علیه‌السلام افزود : بر اساس اظهارات پیامبر(ص) حضرت علی(ع) برگزیده از طرف خداست هرکس مخالف امیرالمؤمنین(ع) باشد مورد لعن است و کسی که از او تبعیت کند مورد رحمت خدا قرار می‌گیرد.

مدیرحوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با تسنیم:"عدالت‌خواهی، عدالت‌پروری و عدالت محوری" از مهم‌ترین خصوصیات امام علی(ع) استجایگاه والای امیرالمومنین(ع) از دیدگاه علمای برجسته اهل‌سنت؛ حضرت امام علی(ع) مظهر عدالت و سخاوت است

استاد حوزه با اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی به مردم تصریح کرد : خدمت کردن ثوابش کمتر از نماز مستحبی نیست، دعا بعد از خدمت به مردم مورد اجابت قرار می‌گیرد .

مؤمنی درزمینهٔ خصوصیات اخلاقی برجسته امیر المومنین(ع) گفت: امیر المومنین(ع) در عبادت، اصالت خانوادگی، شجاعت، رشادت، خلق‌وخو سرآمد بود، بعد از پیامبر(ص) کسی لایق‌تر از امام علی(ع) در عبادت نیست.

وی تصریح کرد: بالاترین امتیاز حضرت علی(ع) عبد بودن است لذا اولین عنوان به نام امیر المومنین(ع) را دریافت می‌کند.

لازم به ذکر است در این مراسم ضمن انجام سخنرانی و بیان اشعار در وصف امیرالمؤمنین توسط یکی از مداحان از تعدادی  خادمان که از استان کرمان به امامزاده موسی مشرف شده بودند تجلیل به عمل آمد.

 این خادمان که با هماهنگی اداره اوقاف و مدیریت آستان به قم عزیمت کرده بودند از زمان میلاد امام جواد(ع) تا میلاد امام علی(ع) با راه‌اندازی ایستگاه صلواتی با طبخ نان محلی به مدت چند روز پذیرای زائران این آستان مقدس بودند و با حضور گرمشان صفای ویژه و خاطره‌انگیزی را به حرم امامزاده موسی مبرقع واقع در  محله چهل اختران قم بخشیده بودند که در اذهان این اهالی به یادگار خواهد ماند.

انتهای پیام/455/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام علی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست