Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@12:20:00 GMT

آشنایی با شگفت انگیزترین کنسول بازی ps۵

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۱۸۰۹

آشنایی با شگفت انگیزترین کنسول بازی ps۵

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، یکی دیگر از شگفتی‌های جدید شرکت سونی پلی استیشن ۵ است که با ورود خود غوغایی بین طرفدارانش برپا کرد. به نظر می‌رسد تغییرات مثبتی در نسل جدید ایجاد کرده است. روانی و نرمی اجرای بازی‌ها بارزترین ویژگی پلی استیشن ۵ است و این مزیت علاقه مندان را به شدت به وجد آورده است. بعد از موفقیت‌های خارق العاده ps۴ انتظارات کاربر از ps۵ بیشتر بود اما این تازه وارد خوشبختانه توانست سربلند از این آزمون بیرون بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا این کنسول از هر نظر نسبت به قبلی پیشرفت کرده است. اگر شما هم دوست دارید با دنیای جذاب پلی استیشن ۵ بیشتر آشنا شوید، این مطلب را مطالعه کنید.

ویژگی‌های کلی پلی استیشن ۵

نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی

رابط کاربری متفاوت و زیبا

زمان بارگذاری سریع‌تر

سنگین وزن ترین کنسول سونی

کنترلر Dual Sence

Cpu: Amd Zen۲

Gpu:Amd Radeon RDNA۲

۳۵۰ وات قدرت

قابلیت گرفتن عکس از گیم پلی

طراحی و شکل ظاهری

طراحی دستگاه بسیار شیک و متفاوت است و البته نمی‌توان نسبت به شکل ظاهر این دستگاه غول پیکر متفاوت بود. زیرا طراحی و دو رنگه بودن آن رنگ و لعاب زیبایی به فضای اتاق می بخشد. استفاده از دو رنگ سفید و مشکی زیبایی دستگاه را چندین برابر کرده است. همچنین انحناهایی در طراحی زوایای کنسول ps۵ به چشم می‌خورد، که آن را به یک کنسول شیک تبدیل کرده است. نکته جذاب در طراحی این دستگاه، نور ظریفی است که سیستم، هنگام خاموشی ایجاد می‌کند. با روشن شدن دستگاه، نور آبی به سفید نمایان می‌شود و وقتی دستگاه در حالت استراحت قرار دارد به نارنجی تغییر پیدا می‌کند.

دوال سنس راهنمای حرکتی ps۵

کنترلر Dual Sence راهنمای شما برای حرکت در دنیای بازی‌های پلی استیشن است. قطعاً با دیدن ظاهر آن به یاد Dual shock۴ کنسول قدیمی ps۴ می‌افتید. این کنترلر مهم‌ترین ویژگی یک کنترلر خوب را دارد طراحی دستگاه طوری است که دست را خسته نمی‌کند اما وقتی آن را در دست می‌گیرید، سنگینی را احساس می‌کنید. برخلاف بقیه کنترلرها که از یک روکش پلاستیکی سفیدرنگ پوشیده شده است، قسمت پایین دسته، کمی خشن طراحی شده است، اما این خشنی نکته مثبت دسته است زیرا به راحت تر قرار گرفتن در دست کمک می‌کند و احتمال اینکه از دست شما خارج شود، کمتر است. طراحی دکمه‌ها نیز تغییری نکرده است و مانند قبل به ۴ شکل مثلث، دایره، مربع و صلیب باقی مانده اند.

عمرباتری دوال سنس

طبق مطالعات انجام شده، عمر باتری دوال سنس نسبت به Dual shock۴ بیشتر بوده است. و شارژ دوال سنس بعد از ۱۲ ساعت تمام می‌شود. البته میزان شارژ بسته به بازی‌ها کاملاً تفاوت دارد. برای شارژ کردن دوال سنس دو راه وجود دارد . یا آن را از طریق کابل USB-C به USB-A به پلی استیشن وصل کنید. این کنترلر مانند Dual shock۴ به یک جک هدفون برای شارژ مجهز است که برای این منظور می‌توانید از ایستگاه شارژی دوال سنس استفاده کنید. به این صورت می‌توانید دو کنترلر را همزمان شارژ کنید. البته می‌توانید به کمک دستگاه دیگری به جز کنسول نیز برای شارژ کردن بهره ببرید. به طور کلی ایستگاه شارژی مطمئن‌ترین روش برای شارژ دستگاه است.

Cpu و Gpu در پلی استیشن ۵

موتور و توان قدرتی هر دستگاهی به gpu و Cpu آن وابسته است. پلی استیشن ۵ نیز از پردازنده ۸ هسته‌ای سفارشی Amd Zen۲ و یک پردازنده گرافیکی Amd Radeon RDNA۲ بهره می‌برد. قابلیت فوق العاده که در همکاری gpu و Cpu ایجاد کرده این قدرت را به وجود آورده که وقتی Cpu در بیشترین توان خود کار نمی‌کند، gpu کمی قدرت نمایی بیشتری کند.

فضای ذخیره سازی در پلی استیشن ۵

۸۲۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی در اختیار شما قرار می‌دهد و از حافظه اصلی SSD سریع استفاده می‌کند. اما ۸۲۵ گیگابایت اختصاصی برای شما نیست و حقیقتاً فقط ۶۶۷ گیگابایت فضای واقعی دارید. این ویژگی شاید برای گیمرها زیاد مطلوب نباشد و در این ویژگی، کنسول XBOX برتری داشته باشد. اگر می‌خواهید فضای ذخیره سازی را بیشتر کنید به قسمت Setting و Storage، Console Storage وارد شوید . در این جا می‌توانید بازی‌ها را انتخاب کرده و فضای بیشتری آزاد کنید.

و اما پیشنهاد ما به شما

اگر یک گیمر مشتاق و حرفه‌ای در بازی‌های دیجیتالی هستید و هزینه دغدغه اصلی شما نیست. خرید کنسول پلی استیشن ۵ را از سایت‌های معتبر مانند لیپک و دیجی کالارا به شما توصیه می‌کنم. با این کنسول، بازی‌های جذاب بیشتری را می‌توانید بازی کنید و تجربه‌های شیرینی را به دست خواهید آورد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5425961

منبع: مهر

کلیدواژه: بازی های رایانه ای سرگرمی کسب و کار کسب و کار خرید آنلاین قیمت خودرو گردشگری طراحی سایت سفرهای نوروزی کسب و کارهای اینترنتی تعمیر لوازم خانگی پلاستیک اصفهان سامسونگ ال جی چمن مصنوعی کاشت نهال و درخت پلی استیشن ۵ برای شارژ دوال سنس بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۱۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت در دل طبیعتی چشم‌نواز

زیارتگاه و گورستان خالد نبی با سنگ‌گورهای شگفت از گستره‌های طبیعی و تاریخی شهرستان گنبد کاووس در استان سرسبز گلستان به‌شمار می‌رود، این زیارتگاه، با توجه به قدمتی که دارد توجه بسیاری از گردشگران و همچنین باستان‌شناسان را به خود جلب کرده است.

دریافت 27 MB

تصویربردار: حدیثه پاسندی / تدوینگر: مریم غلامی

دیگر خبرها

  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • دستان شگفت انگیز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است
  • درخشش دوباره قایدی در لیگ امارات؛ آمار شگفت‌انگیز باشو
  • ستاره میلان: از شدت سختی بازی‌های سری A شگفت‌زده شدم
  • ببینید | آشنایی با خواص شیربرنج
  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ
  • ویدیو/ خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت
  • ویدیو/ خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت در دل طبیعتی چشم‌نواز