Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@10:26:59 GMT

چگونه در اکثر روزها پرتفوی سبزی داشته باشیم؟

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۱۸۱۴

چگونه در اکثر روزها پرتفوی سبزی داشته باشیم؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، با نگاهی به گذشته و حال به وضوح می‌توان دید که روند کسب و کار دست خوش تغییرات زیادی در گذر زمان گردیده است. در هر دوران از تاریخ برخی مشاغل نسبت به سایر، از جایگاه و اهمیت بیشتری برخوردار بوده و لذا متقاضیان بیشتری را به خود اختصاص می‌دادند. در گذشته‌های دور، کشاورزی سپس صنایع و در دنیای امروز نیز فعالیت در بازارهای مالی از مشاغل پرطرفدار به حساب می آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی هر فردی تلاش می‌کند تا در حرفه خود موفق شده و نسبت به سایر رقبا برتری یابد. در بازارهای مالی نیز به همین شکل بوده و یکی از دغدغه‌های بزرگ فعالان این بازارها، داشتن معاملاتی دقیق‌تر و کسب سود بیشتر می‌باشد.

در این میان بازار بورس تهران یکی از این بازارها بوده که معامله گران زیادی را از سراسر کشور به خود اختصاص داده است. همچنین همان طور که می‌دانید چندی پیش بازار بورس تهران در اکثر سهام خود صعودی بود و توانست سود نسبتاً خوبی را برای فعالان این بازار به همراه داشته باشد.

معمولاً در شرایطی که اکثر بازارها در حال رشد و شکوفایی هستند شاید معامله کردن کمی ساده‌تر از حالتی باشد که بازارها دچار ریزش شده و شرایط بازار کمی نامساعد به نظر آید. کسب درآمد و سود در چنین شرایطی مسلتزم داشتن دانش و مهارت بیشتری نسبت به حالت اول می‌باشد.

از همین رو امروزه که بازار بورس تهران با ریزش سنگینی مواجه شده یکی از دغدغه‌ها و سوالات اکثر فعالان این بازار این است که چگونه در اکثر روزها پرتفوی سبزی داشته باشیم؟ بنابراین با توجه به اهمیت سوال مطرح شده قصد داریم به این موضوع بیشتر بپردازیم و ببینیم چگونه می‌توان از این شرایط بازار به سود مستمر و مناسبی دست یافت.

آموزش تحلیل بازار بورس تهران

اولین نکته جهت رسیدن به سود و داشتن یک پرتفوی سبز رنگ، آموزش تحلیل بازار بورس تهران می‌باشد. توجه داشته باشید که همیشه نوعی رقابت در بازارهای مالی وجود دارد و افرادی پیروز این رقابت خواهند بود که دانش و تجربه بیشتری داشته باشند.

از همین رو اولین نکته‌ای که پیش از ورود حرفه‌ای به این بازار بایستی مدنظر قرار دهید، یادگیری اصولی و تخصصی آن می‌باشد. دقت داشته باشید مقصود از یادگیری تحلیل بازار، تسلط بر مباحث تحلیل تکنیکال همراه با بنیادی (فاندامنتال) در کنار یکدیگر می‌باشد.

در واقع این دو بخش مجزا از یکدیگر نبوده و در بسیاری از موارد مکمل و تکمیل کننده یکدیگر می‌باشند که نادید گرفتن هر کدام به معنای نادید گرفتن بخشی از بازار می‌باشد. از همین رو انجام تحلیل بازار صرفاً بر مبنای تکنیکال و یا بنیادی می‌تواند ریسک معاملاتی و ورود کورکورانه به معاملات را افزایش دهد.

علاوه بر این از آنجایی که هر بازار قواعد و نکات خاص خود را دارد که باید آموخته شود، لذا بایستی با کلیه نکات و ابزارهای بازار بورس نیز به خوبی آشنا شد. یکی از این مباحث تابلوخوانی بورس است که می‌توانید با بررسی سرفصل‌های آموزش تابلو خوانی حرفه‌ای بورس ایران در وب سایت آموزش بورس بطور کامل با آن آشنا شوید.

مدیریت سرمایه در بورس

پس از یادگیری نحوه تحلیل بازار بورس تهران، گام دوم شناخت قوانین مدیریت سرمایه در بورس است. این بخش از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به نوعی شرط بقا در بازار بورس (و یا سایر بازارهای مالی) محسوب می‌گردد.

بسیار مهم است که پیش از ورود به معاملات (با در نظر گرفتن انجام تحلیل‌های لازم)، برای خود حد سود و ضرری در نظر گرفته و بر مبنای آن عمل نمائید. رعایت این موضوع می‌تواند شانس موفقیت شما را در بازار بورس و یا سایر بازارهای مالی به طرز چشم گیری افزایش دهد.

همچنین توصیه می‌گردد فرصت‌های معاملاتی را انتخاب نمائید که نسبت سود به زیان (Risk/Reward ratio) مناسبی ارائه دهند. با رعایت این امر قادر خواهید بود کیفیت معاملاتی خود را افزایش داده و از انجام معاملات به صورت تصادفی جلوگیری به عمل آید.

روانشناسی بازار بورس ایران

روانشناسی در معامله گری از اهمیت بالایی برخوردار بوده که از همین رو در این قسمت به بررسی روانشناسی بازار بورس ایران می‌پردازیم. در این قسمت بایستی روانشناسی را از دو منظر مورد بررسی قرار داد:

نخست، روان شناسی معامله گری که به شخص معامله گر اشاره داشته و ماحصل آن داشتن ذهنی شفاف، آرام و واقع گرا نسبت به محیط بازار است.

و دوم روانشناسی رفتار سایر معامله گران در بازار بوده که بر اساس احساسات معامله گران (شامل ترس‌ها و خوشبینی های صورت گرفته در بازار)، می‌توان رفتار آینده قیمت را تخمین زد.

تمرکز بر این بعد از معامله گری، امری ضروری بوده که می‌تواند معامله گر را از انجام رفتارهای هیجانی که نشأت گرفته از هیجانات بازار می‌باشد، مصون دارد.

چرخه قیمت در بازار بورس

دانستن چرخه قیمت در بازار بورس از جمله مفاهیم مهمی است که ما را در انجام تحلیل‌های بهتر و معامله گری با دقت بالاتر یاری خواهد نمود. به طور کلی چرخه قیمت از چهار مرحله تشکیل شده که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت:

۱. فاز انباشت ( Accumulation): همانطور که از نام این فاز پیداست، در این بخش بازار روند خاصی نداشته (خنثی بوده) و با تراکم و انباشتگی قیمت همراه است.

۲. فاز روند صعودی ( Advancing): در این فاز قیمت از حالت تراکم خارج شده و روند صعودی خود را پیش می‌گیرد.

۳. فاز توزیع ( Distribution): در این گام بازار از روند صعودی قبلی خود خارج شده و به نوعی میزان عرضه افزایش یافته تا حدی که با تقاضا به یک تعادل نسبی می رسند. لذا بازار حالت خنثی پیدا می‌کند.

۴. فاز نزولی ( Declining): در این فاز عرضه بر تقاضا پیشی گرفته و لذا شاهد ریزش قیمت در بازار خواهیم بود.

تکنیک‌های معامله گری در بازار بورس تهران

از جمله تکنیک‌های معامله گری در بازار بورس تهران، شناسایی وضعیت‌های بازار مطابق با آنچه در بخش قبلی گفته شد می‌باشد. به عبارت دیگر هر فاز بازار دارای متد و سبک معاملاتی مختص به خود بوده که بایستی بدان توجه داشته باشیم.

به طور نمونه در بازار بورس تهران، انجام نوسان گیری در فاز انباشت می‌تواند فرصت‌های معاملاتی خوبی را پیش رو قرار دهد. از طرفی در فاز صعودی نیز انجام خرید در اصلاحات بازار می‌تواند معاملات سودآوری را به همراه داشته باشد.

لذا همانطور که ملاحظه فرمودید آموزش صحیح و مستمر زمینه ساز موفقیت شما در بازارهای مالی خواهد بود. از این رو چنانچه علاقه مند به یادگیری بیشتر جهت فعالیت در بازار هستید، پیشنهاد ما به شما مشاهده دوره جامع و تخصصی آموزش بورس تهران است.

منبع: amoozesh-boors.com

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5425971

منبع: مهر

کلیدواژه: بورس بورس تهران شاخص کل بورس کسب و کار خرید آنلاین قیمت خودرو گردشگری طراحی سایت سفرهای نوروزی کسب و کارهای اینترنتی تعمیر لوازم خانگی پلاستیک اصفهان سامسونگ ال جی چمن مصنوعی کاشت نهال و درخت بازارهای مالی بازار بورس تهران بازار بورس تحلیل بازار معامله گری همین رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۱۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقبگرد در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا و سکه هفته اول اردیبهشت را با بازدهی منفی در تمام وزن‌ها و قطعات به پایان رساند.

براساس گزارش تجارت نیوز، طی هفته اخیر قیمت سکه بازدهی منفی ۲.۹۹ درصدی داشت و طلا با افت بازدهی ۸.۳۴ درصدی پرچمدار بیشترین کاهش بازدهی در بازارهای مالی بود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند هر رفتاری در بازار دلار، تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا و سکه دارد. آنها می‌گویند این روند کاهشی را می‌توان کوتاه‌مدت عنوان کرد زیرا انتظارات تورمی افزایشی است و هر لحظه ممکن است آرامش منطقه خاورمیانه از دست برود و این موضوع اثر مستقیم بر بازارهای مالی داخلی می‌گذارد.

تحلیلگران بازارهای مالی برای هر گرم طلا در بازار داخلی منطقه سه میلیون و ۳۰۰ هزار تا سه میلیون و ۴۳۰ هزار تومانی را کف تعادلی بازار طلا در نظر می‌گیرند. آنها برای سکه امامی منطقه ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را کف قیمت این قطعه می‌دانند.

گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۴۳ دلاری در حال معامله است و افزایش نزدیک به ۱۱ دلاری دارد.

سکه امامی نیم میلیون تومان گران شد

قیمت سکه امامی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت افزایشی شد. این قطعه با رشد ۵۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۲ میلیونی صعود کرد و روی رقم ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومانی بسته شد. سکه‌ بهار تنها قطعه کاهشی بازار بود و با افت ۷۰ هزار تومانی روی قیمت ۳۹ میلیون و ۱۹۵ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است نیم‌سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی معامله شد و ربع‌سکه با افزایش۱۰۰ هزار تومانی در دسته افزایشی‌های بازار قرار گرفت و روی قیمت ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بسته شد. سکه گرمی روز پنجشنبه بدون تغییر و با قیمت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی معامله شد.

طلا در روند کاهشی بسته شد

قیمت طلا در آخرین روز معاملاتی هفته اخیر کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۵۰ هزار تومان کاهش داشت و با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۲۳ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۴۷۶ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز پنجشنبه در تمام قطعات افزایشی است. حباب سکه امامی ۵۸۷ هزارتومان، سکه بهار ۲۰۰ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۱۴۳ هزار تومان، ربع سکه ۱۷۵ هزار تومان و سکه گرمی ۳۶ هزار تومان افزایش داشت.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899892

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • عقبگرد در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس