Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، میکائیل باقری در خصوص فرآیند برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش آموزان جهان اسلام گفت: هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش آموزان جهان اسلام را در شرایطی برگزار می‌کنیم که هنوز هم جهان با شرایط ناشی از انتشار ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و علی‌رغم میل باطنی ما به برگزاری این مسابقه در فضای مجازی روی آوردیم اگرچه معتقدیم همه اهدافمان در این فضا تحقق یافتنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود ۵ ماه است که فرآیند برگزاری این دوره مسابقات آغاز شده است که ما در حالت حضوری مسابقات در سه مرحله ابتدایی و مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار می‌شد که امسال به واسطه غیرحضوری بودن شرایط برگزاری مسابقات متفاوت بود و در دو مرحله نیمه نهایی و نهایی برگزار شد به این شکل که فراخوانی به همه کشورهای جهان اسلام داده شد و دانش آموزانی مستعد که در زمان برگزاری مسابقات یعنی اسفندماه سال ۱۴۰۰ زیر ۱۸ سال سن داشتند شناسایی و به دبیرخانه مسابقات معرفی شدند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: از طریق رایزان‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با دانش آموزانی که شرایط حضور در مسابقه را داشتند ارتباط گرفتیم و آثارشان را در رشته قرائت قرآن کریم با نظارت ما و نظارت رایزان‌های فرهنگیمان در همه کشورها ضبط و ارسال شد و در رشته حفظ قرآن کریم هماهنگی لازم برای ارتباط آنلاین با آنها ایجاد شد و آثار آنها دریافت شده است و مرحله نیمه نهایی این مسابقات در از ۱۹ الی ۲۵ دی ماه برگزار شد که مجموعاٌ از ۲۵ کشور ۵۰ دانش‌آموز دختر و پسر در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن کریم شرکت کردند که در مجموع ۱۲ دانش‌آموز پسر و ۸ دانش‌آموز دختر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات قرآن کریم در جمهوری اسلامی ایران در هر سطحی متولی خاص خود را دارد، آموزش و پرورش مسابقات دانش آموزی را برگزار می‌کند و سازمان اوقاف و امور خیریه متولی رده بزرگسال است و سازمان بهزیستی نیز متولی برگزاری مسابقات نابینایان است اما به لحاظ کلی ستاد عالی برگزاری مسابقات قرآن کریم در سازمان اوقاف و امور خیریه مستقر است و مکاتبات بین‌المللی از این طریق انجام می‌شود اما آموزش و پرورش به صورت مستقل فرآیند برگزاری مسابقات را مدیریت و اجرا می‌کند.

باقری در خصوص جایگاه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان اسلام گفت: در جهان ۱۷ نوع مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به میزبانی کشورهای مختلف برگزار می‌شود اما کشور جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که مسابقات ویژه دانش آموزان را برگزار می‌کند در میان این ۱۷ مسابقات تنها یکی از کشورها مسابقات ویژه کودکان و نوجوانان زیر ۱۲ سال را برگزار می‌کند اما ویژه دانش آموزان نیست و دستگاه تعلیم و تربیت آن کشور نقشی در فرآیند برگزاری آن مسابقات ندارد. سایر مسابقات رده سنی ندارد و منحصراً جمهوری اسلامی ایران است که مسابقات ویژه دانش آموزان را برگزار می‌کند و به این جهت از اهمیت ویژه ای در میان دانش آموزان جهان اسلام برخوردار است.

وی در مورد تعداد برگزیدگان نهایی هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام تصریح کرد: در مسابقات نهایی که مسابقات به صورت تلفیقی و ترکیبی برگزار می‌شود و داوران داخلی و خارجی در سالن برگزاری مسابقات حضور دارند آثار آنها با نظارت رایزن‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف ضبط شده است و از دهم تا چهاردهم اسفندماه مصادف با مبعث حضرت ختمی مرتبت رسول اکرم (ص) مسابقات به صورت زنده برگزار خواهد شد که در نهایت ۳ نفر در هر دو رشته حفظ و قرائت قرآن کریم در دو جنسیت دختران و پسران یعنی مجموعاً ۱۲ نفر به عنوان برگزیدگان مسابقات انتخاب می‌شوند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در خصوص اهداف تربیتی برگزاری مسابقات گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز را در سطوح مختلف از مدرسه تا بین‌المللی را یک فرآیند تربیتی می‌دانیم که آثار و برکات فراوانی برای دانش آموزان به همراه دارد.

کد خبر 5426064

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش قرآن دانش آموزان شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه یوسف نوری علیرضا زاکانی شورای شهر تهران سازمان حج و زیارت آلودگی هوا پلیس راهور عتبات عالیات غلامحسین محسنی اژه ای اورژانس آتش سوزی مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام جمهوری اسلامی ایران برگزاری مسابقات فرآیند برگزاری آموزش و پرورش دوره مسابقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۱۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی

به گزارش "ورزش‌ سه"، روز گذشته قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی برگزار شد، اما یکی از مسابقات برگزار شده در این مرحله حسابی از نظر داور جنجالی بود و مجتبی سرآسیایی سرمربی نارنجی‌پوشان تهرانی در کنفرانس خبری پس از پایان مسابقه به شدت نسبت به این موضوع معترض شد.

ویدئو: کارشناسی داوری ملوان - سایپا

او معتقد بود پنالتی اعلام شده برای ملوان درست نبوده و به دلیل تمارض‌های پرتعداد بازیکنان این تیم در محوطه جریمه از سوی هیوا خسروی اعلام شده است. جالب اینکه هر سه کارشناس داوری برنامه فوتبال برتر علی خسروی، یدالله جهانبازی و رضا سخندان نیز با اعلام پنالتی به سود ملوان مخالف بودند و هر سه کارشناس تصمیم تیم داوری را اشتباه ارزیابی کردند.

به هر ترتیب سایپا در این مسابقه بازنده شد و تیم فوتبال ملوان طبق قرعه برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی مسابقات باید در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف سپاهان برود.

دیگر خبرها

  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک