Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری امروز چهارشنبه خود اعلام کرد که اقتصاد و زندگی مردم اوکراین قربانی اقدامات اخیر آمریکا شده است.

وانگ در این باره گفت: طی چند روز گذشته، ایالات متحده تهدید جنگ را تشدید و تنش ایجاد کرده است که این مسئله ضربه ای جدی به اقتصاد، ثبات اجتماعی و زندگی مردم در اوکراین وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که این گونه اقدامات آمریکا باعث افزایش اصطکاک بین طرف های مربوطه شده است که مانع از پیشرفت گفتگوها و مذاکرات می شود.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: امیدواریم طرف های مربوطه از انتشار این گونه اطلاعات نادرست دست بردارند و اقدامات بیشتری برای ارتقای صلح، اعتماد متقابل و همکاری انجام دهند.

وانگ ادامه داد: طرف چینی توجهات را به اظهارات اخیر روسیه جلب می کند مبنی بر اینکه غرب از تروریسم اطلاعاتی در مسئله اوکراین استفاده کرده است و ۱۵ فوریه (دیروز) روز شکست تبلیغات آمریکا و غرب بود.

وی در این باره گفت: لازم به ذکر است که برخی افراد در ایالات متحده و غرب بی وقفه اقدام به تحریک و انتشار اطلاعات نادرست می کنند و آشفتگی و عدم اطمینان بیشتری را برای جهانی که به چالش کشیده شده است، ایجاد می کنند و همچنین بی اعتمادی و تفرقه را تشدید می کنند.

وانگ پیشتر و در روز دوشنبه نیز اعلام کرده بود که پکن به دقت اوضاع اوکراین را زیر نظر دارد و سفارت چین در کی یف طبق روال معمول به کار خود ادامه می‌دهد.

پس از گذشت تاریخ اعلام شده از سوی غربی ها جهت حمله ادعایی روسیه به اوکراین (که قرار بود بامداد امروز چهارشنبه باشد) و رسوایی آنها در پی عدم وقوع چنین اتفاقی، غربی ها همچنان ادعا می کنند که روسیه بالاخره به اوکراین حمله خواهد کرد.

مسکو ضمن رد ادعاهای غرب درباره آماده شدن روسیه برای حمله به اوکراین، بارها گفته است که روسیه حق جابجایی نیروها را در داخل خود دارد و تاکید کرده است که مسبب تنش زایی در این منطقه، آمریکا و بویژه ناتو هستند که با افزایش فعالیت نظامی خود در نزدیکی مرزهای روسیه، امنیت ملی مسکو را تهدید کرده اند.

کد خبر 5426104 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت خارجه چین چین پکن روسیه مسکو اوکراین کی یف ایالات متحده امریکا واشنگتن اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا مسکو عراق رژیم صهیونیستی ناتو ایران ولادیمیر پوتین جو بایدن فلسطین واشنگتن کی یف انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ارسالی کشورهای غربی به اوکراین را قبل از تحویل آنها به ارتش اوکراین در میانه راه منهدم می‌کند.

وی با اشاره به حمله اخیر ارتش روسیه به راه‌آهن اوکراین و هدف‌قراردادن تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای ارتش اوکراین گتف: باید توجه داشت که این حمله علیه تجهیزات نظامی انجام شد.

این روزنامه‌نگار آلمانی در ادامه تأکید کرد که «به لطف کار خوب نیروهای امنیتی و اطلاعاتی روسیه، ارتش روسیه تجهیزات غربی‌ها را قبل از اینکه به دست نیروهای مسلح اوکراین برسد، منهدم می‌کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز جمعه اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند؛ آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

چهارشنبه گذشته «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6090214

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است