Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:28:12 GMT

۲۲ اتوبوس زندگی برای تزریق واکسن در پایتخت فعال است

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۲۱۸۶

۲۲ اتوبوس زندگی برای تزریق واکسن در پایتخت فعال است

به گزارش ایرنا، علی نصیری روز چهارشنبه در وبینار تخصصی آگاه‌سازی و افزایش درک خطر سویه امیکرن با اشاره به وضعیت کنونی امیکرن در کشور و تهران، ضمن تشریح اقدامات شهرداری برای مقابله با این سویه گفت: در یک هفته گذشته، میزان بستری و مرگ‌های ناشی از سویه امیکرون دو برابر شده است.

وی اظهار داشت: تصوری وجود دارد مبنی بر اینکه امیکرون کمتر می‌کشد و خطر آن کمتر است، این حرف بر اساس بررسی نسبت فوتی‌های ناشی از امیکرن در مقایسه با فوتی‌های ناشی از سویه دلتا بیان شده و از این نظر درست است چون نسبت کسانی که بر اثر ابتلا به سویه دلتا بستری می‌شوند به نسبت مبتلایان سویه دلتا کمتر است ولی چون شیوع امیکرون به مراتب بیشتر است این بستری و فوت در تعداد بالای ابتلا جبران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویادامه داد: دو هفته بعد از قله ابتلا به پیک بستری ناشی از آن اپیدمی و در نهایت ۲ هفته بعد از قله بستری برای رسیدن به قله مرگ و میر زمان لازم است.

نصیری با بیان اینکه هم اکنون ما هنوز به نیمه اول پیک امیکرون هم نرسیده‌ایم افزود: ظرف یک یا ۲ هفته دیگر این احتمال وجود دارد که به قله ابتلا برسیم، ۲ هفته بعد وضعیت بیمارستان‌ها بحرانی خواهد شد و در نهایت این احتمال وجود دارد که اگر نتوانیم مدیریت کنیم ، عید امسال به قله ناشی از ابتلا به امیکرون برسیم.

وی با اشاره به اینکه تصور باطل بی‌ضرر بودن امیکرون را باید کنار گذاشت، گفت: نکته دیگر این که در مورد امیکرون آن چیزی که حرف آخر را می‌زند، دُز سوم است تزریق این دز باعث می‌شود که بستری‌ها به طور جدی کاهش پیدا کند و جلوی ابتلا و مرگ را می‌گیرد و در صورت ابتلا، علائم خفیف‌تر می‌شود.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه، پوشش واکسیناسیون نوبت سوم در کل کشور تا امروز کمتر از ۳۰ درصد بوده که تهران هم از این نظر خیلی تفاوت چشمگیری با کشور ندارد و این در حالی است که سویه جدید تفاوتی بین رده‌های سنی قائل نیست و نوزدان و کودکان و جوانان هم در معرض ابتلا قرار دارند.

به گفته وی، در نتیجه با توجه به عدم واکسیناسیون در افراد زیر ۱۲ سال که تا کنون زیر پنج درصد صورت گرفته، خطر ابتلا بالاست به نحوی که ۲۰ درصد بستری‌های ناشی از امیکرون را کودکان تشکیل می‌دهند.

نصیری با اشاره به اهمیت انجام واکسیناسیون در کودکان گفت:  دوستانی که از ترس عوارض احتمالی از انجام واکسیناسیون برای کودکان خود پرهیز می‌کنند، باید بدانند کودکان خود را به سمت ابتلا و بستری شدن سوق می‌دهند. در نتیجه خیلی شفاف باید در جامعه اعلام شود که کودکان باید واکسینه شوند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت گسترش سویه امیکرون در کل کشور، افزود: اکنون به نقطه‌ای رسیدیم که ۲۵۰ شهر قرمز داریم حدود ۱۱۲ و حتی بیشتر شهر نارنجی و حدود ۹۰ شهر زرد داریم که احتمالا طی این روزها نیز عدد آنها تغییر خواهد کرد.

نصیری خاطرنشان کرد: تاکنون پنج درصد فوتی زیر ۱۸ سال داشته‌ایم که در سویه دلتا اصلا اینگونه نبود همچنین پیش‌بینی می‌شود که پیک این سویه ۱۰ اسفند خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه استان البرز در سرانه تخت مشکلاتی دارد گفت: در نتیجه بار بیماری به تهران منتقل می‌شود و باید بدانیم که با چه شرایطی مواجه خواهیم شد.

سرپرست مدیریت بحران شهر تهران در ادامه با بیان اقدامات انجام گرفته گفت: در ۲ هفته اخیر به عنوان مدیریت شهری، چهار جلسه اضطراری ستاد کرونای شهرداری تهران برگزار شده، چند اقدام را استمرار داده‌ایم و چند اقدام جدید را اضافه کرده‌ایم.

نصیری یادآور شد: مردم بدانند که اگر در خانه مریض یا فرد ناتوان دارد که امکان مراجغه به مراکز را ندارد، در تماس با ۱۳۷ می‌توانند به صورت رایگان از خدمات لازم برخوردار شوند.

اقدامات مدیریت بحران در مقابله با کرونا

فعالسازی تیم‌های نظارتی مترو، ارتقای دستگاه‌های تهویه در مترو، استفاده از سامانه ایران من برای نظارت هوشمند بر افراد، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره‌بار، پیگیری تزریق دُز سوم واکسن به اقشار آسیب‌پذیر بخشی از اقداماتی است که به گفته سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران طی گسترش اپیدمی امیکرون تاکنون در شهر تهران اجرا شده و در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، در این وبینار که با حضور علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، حمیدرضا خانکه رئیس دانشکده علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، سعید تاملی معاون فنی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران و عباس استاد تقی‌زاده عضو هیات علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، وضعیت این اپیدمی، تفاوت آن با دیگر سویه‌های کرونا، ابعاد اجتماعی کووید با تمرکز بر امیکرن و اینفودمی مدیریت کووید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها ویروس کرونا شهرداری تهران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شهرداری تهران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ویروس کرونا شهرداری تهران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران سویه دلتا ۲ هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۲۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس

به گزارش همشهری آنلاین، محسن سوخته‌سرایی معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان اظهار کرد: قطار تهران به مقصد گرگان که شب گذشته حرکت خود را آغاز کرده بود، صبح امروز و بعد از اطلاع از آبگرفتگی خط ریلی در شهرستان بندرترکمن برای جلوگیری از حوادث احتمالی قبل از رسیدن به مقصد در بندرگز متوقف شد.

وی تعداد مسافران این قطار را ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از آنان با مینی‌بوس از بندرگز در حال جابه‌جایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: به محض فروکش کردن آب، حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

کد خبر 846897 منبع: ایسنا برچسب‌ها سيل استان گلستان ریل و راه آهن - قطار خبر مهم مدیریت بحران حوادث ایران

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • تهران بزرگ‌تر شد