Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@05:59:39 GMT

قطعات یدکی خودرو با بیشترین خرابی

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۲۲۵۱

قطعات یدکی خودرو با بیشترین خرابی

لوازم یدکی در صورت بروز مشکل یا ایراد فنی میتواند موجب از کار افتادن یا درست کار نکردن خودرو شود در ادامه با ما همراه باشید تا مهم ترین لوازم یدکی خودرو را معرفی کنیم.

دسته بندی لوازم یدکی خودرو

1. لوازم یدکی فنی (قسمت موتور و قسمت جلویی خودرو)

2. لوازم یدکی بدنه (تزئینات)

3. لوازم یدکی برقی ماشین

لوازم یدکی با بیشترین آمار خرابی

پلوس خودرو:

یکی از لوازم خودرو که در آن بسیار نقش بسزایی دارد پلوس نام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای آنکه یک خودرو حرکت کند نیازمند کارکرد قطعات بسیاری است همچون موتور، گیربکس، چرخ، پلوس و ... حال یکی از بخش هایی که در حرکت خودرو بسیار دخیل می باشد پلوس است. این قطعه با انتقال دادن نیروی دیفرانسیل خودرو که خود این نیرو در موتور تولید شده است به محور چرخ ها باعث حرکت خودرو میشود. این قطعه می تواند به دلیل وجود عوامل زیادی خراب شود به عنوان مثال ممکن است با رانندگی با دنده اشتباهی باعث خرابی این قطعه شوید.

دیسک ترمز و ترمز:

همانطور که یک خودرو نیاز به حرکت دارد همانطور نیز نیاز به ایستادن دارد این ایستادن با کمک ترمز و دیسک آن اتفاق می افتد. دیسک ترمز قطعه ای است دایره ای شکل که در درون چرخ نصب میشود این قطعه معمولا زیاد خراب نمیشود ولی اگر که از دیسک تقلبی استفاده کرده باشید ممکن است خراب شود بر خلاف آن لنت ترمز قطعه ای است مصرفی که پس از استفاده بلند مدت از آن کم کم تمام می شود و کارایی خود را از دست میدهد.

سپر و گلگیر خودرو:

سپر خودرو از بخش هایی است که در نگاه اول به خودرو هرکسی متوجه آن می شود و پس از نگاه کردن کلی به خودرو و رنگ ماشین پس از آن به سراغ آن می رود. سپر خودرو به جز زیبایی و جلوه ای که به خودرو می دهد دو کاربرد دیگر هم دارد یکی اینکه بر روی آیرودینامیک خودرو اثر می گذارد و دیگری اینکه وظیفه ضربه گیر را دارد ودر تصادفات اولین بخشی که با جسم یا خودرو دیگر برخورد می کند سپر می باشد یک سپر مناسب با طراحی اصولی تا حد زیادی جلوی ضربه وارده به خودرو و موتور را می گیرد.

طبق ماشین:

طبق خودرو قطعه ای است اتصال دهنده که سیستم تعلیق خودرو را به شاسی متصل می کنند .این قطعه ممکن است در جاده های نامناسب و یا عبور با سرعت از روی سرعت گیر آسیب ببیند نشانه خراب شدن این قطعه صدا دادن ماشین پس از عبور از روی سرعت گیر است. اگر چنانچه این قطعه خراب شده باشد و شما آن را تعویض نکنید این امر میتواند موجب خرابی بوش و سیبک خودروی شما شود پس سعی کنید به هنگام خرابی این قطعه سریعا آن را تعویض کنید.

دینام خودرو:

یکی از لوازم برقی خودرو که بسیار در خودرو مهم میباشد دینام است این قطعه وظیفه تامین انرژی الکتریکی خودرو را دارد شاید بپرسید که پس باتری خودرو چه نقشی دارد؟ باتری خودرو انرژی را فراهم میکند اما اگر که دینام نباشد باتری دوباره شارژ نمیشود به عبارتی دیگر دینام با شارژ کردن باتری خودرو انرژی الکتریکی خودرو را تامین میکند. خود دینام وقتی به کار می افتد که خودرو حرکت کند خودرو با حرکت خود میل لنگ ها را به حرکت در می آورد و تسمه ای به نام تسمه دینام این انرژی جنبشی را به دینام منتقل میکند تا دینام آن را به انرژی الکتریکی بدل سازد. اگر چنانچه متوجه خرابی دینام شدید به سرعت برای تعویض آن اقدام کنید زیرا در صورت تعویض نکردن آن باتری شما به سرعت خالی میشود. برای آنکه متوجه خرابی دینام شوید به چراغ پشت آمپر دقت کنید اگر که یک چراغ هشدار قرمز شبیه به باتری پشت آمپر روشن شده باشد نیاز است تا ماشین را به یک مکانیک نشان دهید.

فیوز خودرو:

فیوز از آن دسته از لوازمی است که ممکنه است حتی بدون دلیل نیز خراب شود و از کار بیوفتد این قطعه کوچک در خودرو وظیفه کنترل کردن جریان را دارد اگر که جریانی زیاد باشد آن را قطع میکند تا به خودرو آسیبی وارد نشود. و بدین گونه از خودروی شما محافظت میکند.

اگر چنانچه قصد خرید اینترنتی قطعات لوازم یدکی خودرو را دارید اما فروشگاه اینترنتی معتبری برای لوازم یدکی نمیشناسید میتوانیم به شما فروشگاه khodroid را معرفی کنیم برای دیدن لوازم یدکی و قیمت آن میتوانید به آدرس khodroid.com  مراجعه فرمایید.

کد خبر 1603445

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: یدکی خودرو لوازم یدکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان لوازم خودرو در چیتگر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین مافی گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، مأموران کلانتری ۱۸۱ چیتگر در حال گشت زنی در خیابان‌های اطراف دریاچه چیتگر بودند که یک دستگاه خودروی سواری سفید با ۲ سرنشین را مشاهده کردند که در حال زاغ زنی خودروهای پارک شده بودند.

وی ادامه داد: پس از استعلام پلاک مشخص شد خودروی مذکور مسروقه است و همین مساله مأموران را بر آن داشت تا به راننده دستور توقف دهند.

سرهنگ مافی ادامه داد: متهمان بدون توجه به دستور پلیس سعی کردند از محل متواری شوند که با تعقیب و گریزی کوتاه و شلیک به لاستیک خودرویشان، متوقف و دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: در بازرسی از خودرو، سه حلقه رینگ و لاستیک، یک عدد جک خودرو که به گفته متهمان در همان ساعات سرقت شده بود، کشف شد.

سرهنگ مافی، تصریح کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی به همراه جزئیات پرونده، در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ برای تحقیقات بیشتر قرار گرفتند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت در پایان به شهروندان توصیه کرد: خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از قبیل GPS، قفل و دزدگیر مجهز کرده و از قرار دادن اشیا قیمتی داخل خودرو خودداری کنند.

کد خبر 6088582

دیگر خبرها

  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد
  • دستگیری سارقان لوازم خودرو در چیتگر