Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:35:12 GMT

احداث انهار برای جلوگیری از آب‌گرفتگی در فصل بارش

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۲۳۴۵

احداث انهار برای جلوگیری از آب‌گرفتگی در فصل بارش

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی وارسته از آغاز احداث نهرهای عرضی به‌منظور هدایت آب‌های سطحی خبر داد و گفت: در سالیان گذشته به‌دلیل ورود آب‌های سطحی ناشی از بارش در خیابان‌های شمالی جنوبی و سر ریز به خیابان میرداماد، انهار موجود کشش لازم جهت جمع‌آوری و هدایت آنان را ندارد و آب در سطح سواره و پیاده‌رو موجب ایجاد مشکل برای خودروها و عابرین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۳ خاطرنشان کرد: با احداث انهار عرضی به‌صورت لوله‌گذاری، هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی در زمان بارندگی از خیابان میرداماد به ضلع جنوب این بلوار منتقل شده و در نهایت وارد کانال نیل می‌شود.

وی به اتمام این پروژه تا پایان ماه جاری اشاره کرد و گفت: امیدواریم با لوله‌گذاری در عرض بلوار میرداماد، منتهی به خیابان انوار امیدواریم مشکل آب‌ماندگی و آب‌گرفتگی معابر هنگام بارش‌های فصلی رفع شود.

وارسته هدف از احداث انهار را ایجاد آسایش شهروندان و ارتقای بهداشت عمومی برشمرد و عنوان کرد: احداث نهر عرضی سر پوشیده جهت دفع و هدایت آب‌های سطحی در بلوار میرداماد تهران، بخش عمده‌ای از مشکلات چندین ساله آب‌گرفتگی و نشست و نفوذ آب‌های سطحی را مرتفع می‌کند.

کد خبر 5426114

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرداری منطقه 3 آبگرفتگی معابر شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه یوسف نوری علیرضا زاکانی شورای شهر تهران سازمان حج و زیارت آلودگی هوا پلیس راهور عتبات عالیات غلامحسین محسنی اژه ای اورژانس آتش سوزی آب های سطحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۲۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در پی انتشار خبری مبنی بر اعلام ساکنان محله سلطان‌منش به ویژه خیابان‌های پشت انبار هلالی منطقه هفت شهرداری اهواز در خصوص نشتی و سرایت بنزین به آب‌های جاری خیابان، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز جمعه شب بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در بارندگی شدید اخیر به علت ارتباط کانال‌های فاضلاب ایستگاه آتش‌نشانی پشت جایگاه با زمین نسبتا آلوده باند مخازن جایگاه، آلودگی‌هایی در فاضلاب ایستگاه و خیابان مجاور جایگاه ایجاد شد.

در ادامه آمده است: طرح کهاب (جمع آوری بخارات فرآورده نفتی) و تغییر سیستم لوله‌کشی تخلیه قدیمی در این جایگاه به منظور جلوگیری از این مشکل در حال اجرا است.

این بیانیه می‌افزاید: مشکل در حال رفع است و ضمن رعایت اصول ایمنی از آلودگی زیست محیطی کاسته خواهد شد.

بر اساس این گزارش بارش باران از روز سه‌شنبه در استان خوزستان آغاز شده و همچنان بر شدت این بارش‌ها افزوده می‌شود.

دیگر خبرها

  • روان آب‌ها شهر یزد به درون قنوات هدایت نمی‌شود
  • روان آب‌ها به درون قنوات هدایت نمی‌شوند
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود
  • سقوط کارگر شهرداری به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • اطلاعیه شهرداری در مورد افتادن یک کارگر به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • مفقودی کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • مفقودی یک کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس 
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی