Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام آیت نعمتی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی نیر افزود: توانمندسازی جوانان این شهرستان در ایجاد اشتغال پایدار باید در اولویت برنامه‌ها این شهرستان  قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مهارت آموزی زیربنای ایجاد اشتغال پایدار است، افزود: شهرستان نیر در بخش‌های خدمات، زراعت، گلخانه، خدمات فنی دارای ظرفیت‌های خوبی است که فعالان می توانند با سرمایه‌گذاری از این فرصت ها بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر با بیان اختصاص تسهیلات ویژه از سوی دولت به اشتغال روستایی خواستار اطلاع رسانی لازم برای جذب این تسهیلات در راستای رونق اقتصاد و اشتغال در روستاهای شهرستان شد.
وی با انتقاد از انتخاب مدیران غیربومی برای شهرستان نیر و رفت و آمد آنها بین نیر و اردبیل خاطر نشان کرد: ۸۵ درصد مدیران نیر در رفت و آمد بین اردبیل و نیر هستند و اسکانی در این شهر ندارند و مردم در مقاطع مختلف گلایه‌های خود را مطرح کرده‌اند.
نعمتی همچنین از غیبت مسئولان این شهرستان در مراسم‌ ملی و مذهبی انتقاد کرد و گفت: نهایت انتقاد خود را از مدیرانی داریم که در بسیاری از تعاملات اجتماعی از جمله شهادت و ایثارگری، بسیاری از مراودات روزانه و اتفاقاتی که در شهرستان می‌افتد، حضور ندارند.
امام جمعه شهرستان نیر  گفت که مسجدمحوری فعالیت های فرهنگی سبب پرورش مناسب نسل جدید می شود و جامعه را بیمه می کند و مسجدی موفق است که دست اندر کاران آن با اتحاد و انسجام فعالیت‌های فرهنگی هنری را پیش ببرند.                                                                                                                                                                                او  بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی کانون‌های مساجد در شهرستان محروم نیر  از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است افزود: با توجه به اهمیت تربیت نیروهای انقلابی نهضت بزرگ قرآنی در این شهرستان اجرا و برنامه‌های فرهنگی در کانون های مساجد نیز انجام خواهد شد.
وی از هماهنگی‌ها و اقدامات مؤثر سایر دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح نهضت قرآنی در شهرستان نیر قدردانی کرد و گفت: فرمانداری، شهرداری، هیئت امنای مساجد و دستگاه‌های متولی فرهنگی نظیر تبلیغات اسلامی در تمامی روستاها و بخش‌های این شهرستان به صورت خود جوش و شبانه روزی در حال فعالیت هستند.                                                     شهرام محمدی سرپرست فرمانداری شهرستان نیر  با بیان اینکه در جلسات شورای فرهنگ عمومی باید نقاط ضعف فرهنگی در شهرستان‌ها بیان شود، گفت: با تمرکز بر این نقاط ضعف برای حل آن‌ها راهکار عملیاتی پیشنهاد داده شود زیرا برای سیاست‌گذاری در حوزه‌های فرهنگی نیازمند شناخت نقاط ضعف و قوت هستیم
وی اظهار کرد: معضلات ومشکلات فرهنگی باید کاربردی و درمسیر واقعی خود قرار گیرد وتمام مصوبات آن توسط دستگاهای اجرایی شهرستان لازم اجراست 
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر درادامه گفت: برنامه‌ها ومولفه‌های شورای فرهنگ عمومی باید دراین شهرستان تدوین شود و بصورت یکپارچه و کلی اجرا شود. 
محمدی تأکید کرد: مسئولان فرهنگی شهر و اعضای شورای فرهنگی با بررسی ها و اقدامات کارشناسی شده باید مشخص کنند شهرستان نیر  در حوزه فرهنگی در چه نقطه ای است و در صورت تحقق این هدف چالش های بسیاری را که در مسیر این شورا قرار دارد، آسان می شود
سرپرست فرمانداری نیر درادامه افزود: مدیران دستگاه‌هایی که عملکرد ضعیفی در حوزه اشتغال دارند و قصد همکاری ندارند، باید برکنار شده جای خود را به افراد توانمند بدهند.
 محمدی اضافه کرد: برای حرکت به سمت توسعه همه جانبه و اشتغالزایی بیشتر باید در شیوه مدیریتی خود تعارفات را کنار بگذاریم؛ هر کارشناس و مدیری که مانع جدی برای توسعه اشتغال است و توان و شرایط هماهنگی با مسیر ایجاد شده را ندارد باید کنار گذاشته شود و مدیری روی کار بیاید که می تواند متناسب با این سرعت حرکت و فعالیت کند.
سرپرست فرمانداری نیر گفت:برنامه‌ریزی کرده‌ایم مراسم مذهبی و ملی را در روستاهای بزرگ و پرجمعیت برگزار  کنیم .
محمدی بیان کرد: برای سال آینده برای مفاخر شهرستان نیر مراسمی برگزار خواهیم کرد.                                                                                                                                       وی خواستار شناسایی مفاخرشهرستان نیر شد و بر ایجاد دبیرخانه جهت گردآوری  بانک اطلاعات نخبگان و مفاخر نیر تاکید کرد.

نیر در 30 کیلومتری جنوب غرب اردبیل واقع است.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اردبیل شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اردبیل شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۲۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش‌عالی و داشبورد‌های مربوطه و ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور بین مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی منعقد شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این تفاهم‌نامه به امضای علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود فیاضی قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

- ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

شامل: پایش و رصد وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی مبتنی بر شاخص‌های مورد اشاره در اسناد بالادستی و اساسنامه­‌های مصوب به طور نظام­مند و در ابعاد مختلف (سطح کنشگران اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان، یاوران علمی و کارکنان و سطح داده‌های نهادی) بر اساس شاخص­‌های بیان شده در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

- استخراج روند‌های داخلی و بین‌المللی تغییرات در تولید علم و وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی

- ایجاد و توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش عالی در محور‌های مختلف

- تأمین زیرساخت لازم برای پایش و رصد مستمر و استقرار اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

- ایجاد و توسعه داشبورد‌های مدیریتی – تحلیلی برای بهره‌برداری مرکز، مدیران دانشگاهی و سایر ذینفعان نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزش‌عالی

- ارائه گزارش‌های مبتنی بر داده­‌ها و روند‌های رصدی به منظور استفاده در تصمیم­‌سازی­‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به مرکز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند