Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@18:39:50 GMT

طرز تهیه شیرینی بهشتی

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۲۶۸۸

طرز تهیه شیرینی بهشتی

آفتاب‌‌نیوز :

شیرینی بهشتی یکی از شیرینی‌های محبوب ایرانی است که از شیرینی‌های مخصوص عید نوروز هم محسوب می‌شود، برای مشاهده این آموزش با ما همراه باشید.

مواد لازم شیرینی بهشتی
روغن صاف قنادی ۱۰۰ گرم

پودر قند ۱۰۰ گرم

روغن مایع ۲۵ گرم

وانیل یک سوم قاشق چایخوری

آرد سفید ۲۰۰ گرم

پودر هل یک سوم قاشق چایخوری

پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری

تخم خرفه یا سیاه دانه برای تزیین

دستور پخت و طرز تهیه شیرینی بهشتی
مرحله اول

روغن صاف را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم شیرینی فروشی تهیه کنید، البته درست کردن این روغن کار خاصی ندارد و می‌توانید آن را در منزل هم به راحتی درست کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط کافیست روغن جامد را ذوب کنید سپس اجازه دهید تا دوباره سفت شود.

مرحله دوم

برای شروع ابتدا پودر قند را به همراه روغن صاف به مدت ۷ دقیقه با همزن روی دور تند مخلوط می‌کنیم تا کاملا یکدست و پوک شوند و رنگشان کرمی شود. در ادامه روغن مایع، وانیل، پودر هل و آرد سفید (دو مرتبه الک کنید) را اضافه می‌کنیم و مجددا با همزن می‌زنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

برای اینکه شیرینی با رنگ‌های متنوع‌تری داشته باشید می‌توانید مواد را به دو قسمت تقسیم کنید. به یک قسمت ۱ قاشق غذاخوری آرد اصافه کنید و به قسمت دیگر ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه کنید و مجددا هر دو قسمت را با همزن بزنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا هر دو قسمت مواد را در دو قیف جداگانه با ماسوره دلخواه می‌ریزیم، در ادامه روی سینی فر یک کاغذ روغنی می‌اندازیم و با مقداری فاصله قیف می‌زنیم (شیرینی‌ها را روی کاغذ روغنی با کمی فاصله قرار می‌دهیم)

مرحله پنجم

پس از اینکه تمام مواد را روی کاغذ روغنی قرار دادیم مقداری سیاه دانه یا تخم خرفه روی شیرینی‌ها می‌پاشیم. فر را باید از ۲۰ دقیقه قبل با حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن می‌کنیم تا کاملا گرم شود و زمان آماده شدن شیرینی‌ها معطل نشویم.

مرحله ششم

سینی را داخل فر قرار می‌دهیم، حدودا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد تا کف شیرینی‌ها رنگ بگیرد. پس از اینکه کف شیرینی‌ها رنگ گرفت سینی فر را خارج می‌کنیم و صبر می‌کنیم شیرینی‌ها خنک شوند سپس آن‌ها را داخل ظرف مورد نظرمان می‌چینیم.

طرز تهیه شیرینی بهشتی بدون فر
ابتدا یک سه پایه فلزی را داخل یک قابلمه مناسب قرار می‌دهیم، سپس درب قابلمه را می‌گذاریم و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا قابلمه به خوبی گرم شود. در ادامه داخل یک سینی با قطر کمتر از قابلمه دو لایه کاغذ روغنی قرار می‌دهیم.

سپس خمیر را داخل سینی قیف می‌زنیم و سینی را داخل قابلمه قرار داده و درِ قابلمه را می‌گذاریم تا شیرینی‌ها بپزند. حدودا ۱۵ دقیقه زمان برای پخت شیرینی‌ها لازم هست. هر زمان کف شیرینی‌ها طلایی شد باید آن‌ها را از قابلمه خارج کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آشپزی شیرینی بهشتی نوروز قرار می دهیم کاغذ روغنی شیرینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۲۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | جزئیات جدید از طراحی ترور شهید آیت الله بهشتی در سال ۵۴

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901509

دیگر خبرها

  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • ببینید | جزئیات جدید از طراحی ترور شهید آیت الله بهشتی در سال ۵۴
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان