Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - شهرام خلیلی گفت: این اقدام پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر ایجاد بار ترافیکی در خیابان فرعی ۱۴ کاشانی سالم آباد یاسوج مشکلات و معضلات متعددی را نیز برای ساکنان آن ایجاد کرده و به همین دلیل نیز شاکی و معترض هستند.

او گفت: قانون به صراحت اشاره کرده که هیچ فرد یا دستگاه اجرایی حق ندارد بدون مجوز شهرداری و طی شدن مراحل قانونی در شهر تغییر کاربری انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر درآمد شهرداری یاسوج گفت: کاربری ها از جمله اداری، مسکونی، آموزشی، ورزشی، فضای سبز و دیگر موارد در شهر از سوی شهرداری و بر اساس طرح تفصیلی تعریف شده است. 

خلیلی گفت: کاربری ها قوانین و مقرراتی دارد که شهرداری هر شهر مجری آن ها خواهد بود. 

او گفت: برخی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از جمله پارک علم و فناوری یک ساختمان در خیابان فرعی ۱۴ کاشانی سالم آباد یاسوج با کاربری مسکونی را بدون مجوز و اطلاع شهرداری یاسوج خریداری و حدود ۲ سال پیش تاکنون در آن مستقر است.

مدیر درآمد شهرداری یاسوج گفت: بر اساس طرح تفصیلی پارکینگ تعریف شده در کاربری مسکونی به ازای هر واحد با هر زیربنایی ۲۵ متر مربع و در کاربری اداری نیز به ازای هر مترمربع یک مترمربع است. 

خلیلی گفت: از سوی دیگر نیز میزان دریافت عوارض شهرداری برای کاربری مسکونی با کاربری اداری متفاوت است. 

او گفت: دلیل پلمب و جلوگیری از فعالیت پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با قرار دادن نیوجرسی در پیاده روی جلوی آن از سوی شهرداری یاسوج تغییر کاربری از مسکونی به اداری بدون مجوز شهرداری است. 

مدیر درآمد شهرداری یاسوج گفت: این موضوع در کمیسیون ماده ۱۰۰ کهگیلویه و بویراحمد مطرح و حُکم به برگشت به وضعیت سابق و کاربری مسکونی داده شد. 

خلیلی گفت: شهرداری یاسوج در این قضیه به دنبال همکاری با پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد است و به مسئولان آن اعلام کرده که مشکل باید در کمیسیون ماده پنج استان اصلاح شود اما پارک، تمکین نکرد. 

او گفت: قانون به شهرداری ها اجازه داده که هرگاه بر خلاف مفاد پروانه ساخت و ساز تغییراتی در ساختمان ایجاد شود از ادامه فعالیت آن جلوگیری کند و این موضوع در بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها عنوان شده است. 

مدیر درآمد شهرداری یاسوج گفت: پس از وارد عمل شدن دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد و برگزاری یک نشست با حضور مسئولان شهرداری یاسوج و پارک علم و فناوری استان مسائل و مباحث مطرح شد. 

خلیلی گفت: در این نشست مشخص شد مسئولان پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد اطلاع نداشتند که نباید کاربری ساختمان محل استقرار خود را بدون مجوز و اطلاع شهرداری یاسوج از مسکونی به اداری تغییر می دادند و نمی دانستند استقرار آن ها در کاربری مسکونی خلاف قانون است. 

او گفت: مسئولان پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست توجیه شدند که این کار آن ها خلاف قانون بوده و تخلف آن ها نیز به دلیل بی اطلاعی است. 

مدیر درآمد شهرداری یاسوج گفت: در این نشست مقرر شد که پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد عوارض را به حساب شهرداری یاسوج واریز کرده و شهرداری نیز موضوع را از طریق کمیسیون ماده پنج این استان برای تغییر کاربری از مسکونی به اداری و ادامه فعالیت پارک علم و فناوری استان پیگیری کند. 

خلیلی گفت: در غیر این صورت از سوی شهرداری یاسوج از ادامه فعالیت پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در کاربری مسکونی جلوگیری می شود. 

او گفت: مهر و موم پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با قرار دادن نیوجرسی در پیاده روی جلوی آن با وساطت و رایزنی استاندار و رئیس دفتر امور شهری استانداری این استان برطرف شده است. 

مدیر درآمد شهرداری یاسوج گفت: مسئولان پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد قول داده اند که در کمترین زمان ممکن و تا قبل از پایان امسال اقدام به رفع مشکل تغییر کاربری از مسکونی به اداری کند. 

او گفت: پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد می تواند سیستم پالایش تصویری یاسوج را طراحی و مدیریت کرده یا پنل خورشیدی برای سرویس های بهداشتی و چراغ های راهنمای این شهر طراحی کند. 

خلیلی گفت: محل فعلی استقرار پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در خیابان فرعی ۱۴ کاشانی سالم آباد یاسوج مناسب نیست و باید در مکان بهتر و در کاربری اداری باشد. 

هفته جاری ماموران شهرداری یاسوج برای مهر و موم ساختمان پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام کردند.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد شهرداری پارک علم و فناوری پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد مسکونی به اداری کاربری مسکونی تغییر کاربری بدون مجوز خلیلی گفت او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۲۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق کالا و احشام در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ بهمن گرجیان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کالا و احشام در سطح شهرستان بویراحمد، موضوع ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در دستور کار مأموران پاسگاه انتظامی دشتروم این فرماندهی قرار گرفت. وی افزود: مأموران با انجام اقدامات فنی و تخصصی گسترده یک سارق کالا و احشام را شناسایی و دستگیر کردند. گرجیان تصریح کرد: مأموران در بازرسی از مخفیگاه سارق ۳ رأس گوسفند و مقادیری اموال مسروقه کشف و ضبط کردند. فرمانده انتظامی شهرستان بویراحمد در پایان خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد. 

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • دستگیری سارق کالا و احشام در یاسوج
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند