Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر عادل مرام  روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان ضرورت درج قیمت تولیدکننده بر روی برخی از کالاهای تولیدی در استان، اظهار داشت:خرید شفاف بعنوان مهمترین نتیجه طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: به‌طور قطع با اجرای کامل طرح درج قیمت تولیدکننده و شفاف‌سازی قیمت‌ها، جلوی سوء استفاده‌های برخی واحدهای صنعتی گرفته شده و با مشخص شدن دامنه نوسان قیمت‌ها، از تخلفات جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به اجرای مرحله چهارم طرح شفاف سازی قیمت بر مبنای قیمت تولید کننده، اظهار داشت:خشکبار بسته بندی شده شامل حبوبات و آجیل از جمله کالاهایی است که در مرحله چهارم مشمول طرح شفافیت شده است.

وی گفت: درمرحله چهارم طرح شفاف سازی قیمت تمام تولید کنندگان و وارد کنندگان انواع حبوبات، ادویه جات، غلات، چای، دمنوش، قهوه، آجیل و خشکبار به صورت بسته بندی شده، فرآورده‌های پروتئینی، انواع غذاهای آماده و نیمه آماده، انواع کیک، کلوچه، بیسکوئیت، چیپس، پفک و موارد مشابه، لوازم خانگی، صوتی و تصویری به صورت کامل، لوازم یدکی خودرو (۵۱ قلم اعلامی دفتر صنایع خودرو) از ۲۳ بهمن ملزم به رعایت موارد قانونی از طریق درج قیمت تولیدکننده- وارد کننده روی کالاها شدند.

عادل مرام با یادآوری شفاف بودن ضوابط و دستورالعمل‌ها این طرح شفاف، خاطرنشان کرد: بازدیدهایی در زمینه اجرای این طرح در سه مرحله گذشته انجام شده و اقدامات لازم و خوبی را در راستای  اجرای دستورالعمل ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه درج قیمت تمام شده محصول روی کالاها در نهایت برای تولیدکننده و مصرف کننده سودمند است و ابراز امیدواری کرد که با اجرای کامل این طرح به مرور زمان همه کالاها با قیمت تولید کننده در سطح بازار استان توزیع خواهد شد.  

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: قیمت مصرف کننده برای کالاهای مصرفی و سرمایه ای باید حداکثر ۳۰ درصد در نظر گرفته شود اما برخی مواقع بدلیل اینکه کالا در نقطه نزدیک واحد تولیدی عرضه می‌شود، بطور قطع  هزینه حمل کمتری بدنبال خواهد داشت و بعضی مواقع در اقصی نقاط دیگر کشور عرضه خواهد شد که هزینه حمل بیشتری را بدنبال خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها از سوی دولت از اواخر آذر ماه به اجرا گذاشته شده است تا راه حلی برای شفاف‌سازی قیمت‌ها و روزآمدسازی شیوه نظارت بر بازار باشد.

بر اساس این طرح "قیمت کالاهای مورد استفاده مردم بر اساس هزینه تولیدکننده بر محصول" درج می شود و بعد از محاسبه هزینه حمل و نقل و واسطه و توزیع، طبق فاکتور خرید به مردم عرضه شود.

پیش از این کالاهایی مانند آب معدنی، نوشابه گازدار، آب‌میوه، ماءالشعیر، پودر لباس شویی، دستمال کاغذی و کالاهای سرمایه‌ای نیز شامل غذاساز، نوشیدنی‌ساز، چرخ گوشت و ماکروویو (تند پز)، تلویزیون و ماشین لباس شویی مشمول این طرح شده است.

این تصمیم با توجه به مفاد بند ۲۳ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر ضرورت شفاف‌سازی و روان‌سازی نظام قیمت‌گذاری و روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار و همچنین لزوم اطلاع‌رسانی دقیق در مورد قیمت کالا به مصرف‌کنندگان است.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت اصفهان قیمت کالا شفافیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت اصفهان قیمت کالا وزارت صنعت معدن و تجارت اصفهان قیمت کالا شفافیت درج قیمت تولیدکننده درج قیمت تولید شفاف سازی قیمت روی کالاها طرح شفاف قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۲۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  مسروری فر گفت: پیرو تفاهم نامه منعقده و محول شدن وظیفه نظارت و بازرسی بر مراکز تولید، تامین و بسته بندی اقلام مصرفی خانوار به جهادکشاورزی در اولین روز شروع اجرای این طرح، از یک واحد تولیدی آرد بازدید شد.     مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد با اشاره به تاکیدات میرمحمدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در راستای توسعه صنایع پاک در شهرستان بیان کرد در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از یک واحد تولیدی آرد در میبد هستیم.    وی افزود: گندمکاران استان یزد بخصوص شهرستان میبد در سال زراعی جاری با توجه به طراحی و اجرای سیلو‌های کارخانه آرد دیگر نگرانی بابت تحویل گندم خود نخواهند داشت.      مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد در پایان خاطرنشان کرد از ویژگی‌های این کارخانه قابلیت ذخیره سازی ۱۵ هزار تنی، تولید روزانه ۱۵۰تن آرد (پنج نوع آرد) و آزمایشگاه مرجع سلامت غذا و دارو برای کنترل و تولید محصول سالم واستاندارد است.   لازم بذکراست کلیه مراحل صدور مجوز تأسیس، پروانه بهره برداری این واحد تولیدی آرد پرداخت تسهیلات توسط جهادکشاورزی صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • تورم پیش‌نگر در سراشیبی
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول