Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار باغبادران گفت: توپوگرافی باغبادران و ارتفاع این شهر از سطح دریا موجب شده ورزشکاران زیادی به این شهر سفر کنند. این شهر زمینه مناسبی برای احداث کمپ اقامتی تمرینی برای ورزشکاران دارد و در برگزاری نشست‌ با کارشناسان بر این ظرفیت تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الله امینی در نشست با مدیرکل دفتر فنی مهندسی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه شهر ساحلی باغبادران با چهار هزار سال قدمت از شهرهای استراتژیک استان اصفهان به شمار می‌رود، اظهار کرد: باغبادران به دلیل قرار گرفتن در بالادست و محل برداشت آب شرب چندین میلیون نفر در استان اصفهان و یزد، تنها شهر استان است که در طول ایام مختلف سال رودخانه زاینده‌رود در آن جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به فعالیت بیش از هزار مجموعه اقامتی در شهر باغبادران اشاره کرد و افزود: باغبادران علاوه بر ظرفیت‌های طبیعی در حوزه تاریخی و فرهنگی نیز پتانسیل‌های زیادی دارد، به نحوی که طبیعت دوستان و گردشگران از سراسر کشور در چهار فصل این شهر را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: جاری بودن رودخانه زاینده‌رود در باغبادران زمینه مناسبی را برای جذب گردشگر در حوزه ورزش فراهم کرده است و مدیریت شهری باغبادران با شناسایی کمبودها و نیازهای ورزشی این شهر ساحلی تلاش کرده تا در حد توان زمینه ارائه خدمات لازم به شهروندان خصوصاً نسل جدید را فراهم کند.

امینی با اشاره به نقش مهم احداث کمپ اقامتی تمرینی در توسعه گردشگری ورزشی استان اصفهان، ادامه داد: به دلیل توپوگرافی باغبادران و ارتفاع این شهر از سطح دریا، ورزشکاران زیادی به این شهر سفر می‌کنند و در نشست‌هایی که با کارشناسان برگزار شده است، تاکید می‌شود که این شهر زمینه مناسبی برای احداث کمپ اقامتی تمرینی برای ورزشکاران دارد.

وی اضافه کرد: چند نقطه مطلوب برای اجرای کمپ اقامتی و ورزشی در نظر گرفته شده است که از نظر توپوگرافی بسیار مناسب بوده و از چشم‌انداز بکری برخوردار است؛ با توجه به اینکه در دوره بازنگری طرح هادی شهر قرار داریم، در صورت آمادگی وزارت ورزش و جوانان برای سرمایه گذاری در بخش باغبادران، می‌توان تغییر کاربری محل مورد تأیید را طی سه ماه آینده انجام داد.

شهردار باغبادران تصریح کرد: قطعاً حفظ این اراضی برای آینده شهر مهم بوده و ارزش افزوده بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت اما با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند: «هزینه کردن در ورزش اسراف نیست»، مدیریت شهری باغبادران به دلیل اهمیت پرداختن به منویات معظم‌له و افزایش نشاط، شادابی و سلامت شهروندان، آمادگی کامل دارد تا زمینی را به احداث کمپ اقامتی ورزشی اختصاص دهد.

امینی تاکید کرد: شهرداری و شورای اسلامی باغبادران آمادگی هرگونه همکاری را با وزارت ورزش و جوانان، اداره کل و اداره ورزش و جوانان شهرستان لنجان را دارد؛ چراکه اگر همکاری لازم بین دستگاه‌های متولی ورزش و شهرداری وجود داشته باشد با اجرای طرح‌های مختلف سرانه ورزشی باغبادران به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت و ثمره آن افزایش رضایتمندی شهروندان خصوصاً نسل جوان در محلات مختلف شهر است.

کد خبر 555936

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لنجان باغبادران شهردار باغبادران ورزش شهرهاي ايران مدیریت شهری برنامه ریزی شهری گردشگري ورزشي گردشگری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۳۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص پزشکی ورزشی به ورزشکارانی که در فصل بهار، طبیعت را برای انجام تمرینات ورزشی خود انتخاب می کنند، توصیه‌هایی ارائه کرد.

دکتر مصطفی اکبری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ناپایداری آب و هوا در فصل بهار، اظهار کرد: در این فصل عموما هنگام صبح و عصر هوا خنک و در میانه روز هوا گرم است و گاهی نیز ناگهان با هوای بارانی و رگبار بهاری مواجه می شویم، لذا طبیعتا کسانی که ورزش در طبیعت را در برنامه روزانه خود قرار داده اند، در چنین شرایط آب و هوایی حتما باید نکاتی را مورد توجه قرار دهند. 

این متخصص پزشکی ورزشی تصریح کرد: زمانی که ورزشکار از خواب بیدار می شود، تا حدود نیم‌ ساعت پس از بیدار شدن باید از شروع ورزش پرهیز کند تا بدنش به ناگهان با یک تنش مواجه نشود و کم کم برای شروع ورزش آماده شود. 

وی با بیان اینکه ورزشکاران بهتر است که پیش از ورزش از خوردن صبحانه اجتناب کنند، عنوان کرد: اگر ورزشکار بخواهد صبحانه میل کند، باید تا چند ساعت صبر کند تا صبحانه‌ای که خورده کم کم هضم شود و بعد از آن ورزش کند، لذا بهتر است پیش از ورزش صبحانه صرف نکند. 

اکبری تاکید کرد: برای اینکه ورزشکار حین ورزش با افت قند و یا انرژی بدن  مواجه نشود، توصیه می کنیم که حتما مقداری عسل داخل بطری آب خود بریزد و پیش از شروع ورزش، حین ورزش و بعد از ورزش مدام از آن به صورت جرعه جرعه بنوشد تا انرژی بدنش را  تامین کند. 

وی در ادامه درپاسخ به این سوال که بهترین زمان برای انجام تمرینات ورزشی صبح است یا ظهر، اظهار کرد: برای برخی از رشته های ورزشی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و کوهپیمایی و کوهنوردی که در دل طبیعت انجام می شود، توصیه می کنیم که حتما ورزشکاران صبح را برای ورزش انتخاب کنند و از مناظر طبیعی و انرژی مثبتی که طبیعت به  آنها منتقل می کند، استفاده کنند. 

این متخصص آسیب های ورزشی یادآورشد: هرچند که ورزش در هنگام صبح را توصیه می کنیم، اما با توجه به اینکه نسل جدید اکثرا صبح ها دیر از خواب بیدار می شوند، لذا توصیه می کنیم برای اینکه سلامتی‌شان حفظ شود حتما عصرها به انجام تمرینات ورزشی بپردازند. 

وی در ادامه در رابطه با نوع پوشش ورزشکاران در تمرینات ورزشی در هوای بهاری هم گفت: باتوجه به اینکه هوا در این فصل متغیر است، ورزشکاران حتما چند لباس نخی به همراه خود داشته باشند و اگر حین تمرین دمای بدنشان بالا رفت از لباس های خود کم کنند، اما در صورتی که بخواهند توقف کنند و استراحت داشته باشند، باتوجه به اینکه بدنشان بتدریج سرد می شود و احتمال می رود که بیمار شوند، حتما لباس های خود را هنگام توقف افزایش دهند. 

اکبری اضافه کرد: اگر ورزشکار پس از انجام تمرینات برای مدت کوتاهی قصد توقف و استراحت داشت، حتما عرق بدن و صورت خود را خشک کند، زیرا زمانی که نسیم خنک بهاری به عرق او می خورد، زمینه بروز سردردها و برخی بیماریهای دیگر را در او ایجاد می کند. 

وی تاکید کرد: همچنین باتوجه به اینکه در این فصل ممکن است به یکباره هوا بارانی شود، بنابراین حتما ورزشکاران روپوشی از جنس پلاستیک و نایلون به همراه داشته باشند و زمان بارندگی آن را بپوشند تا بدنشان خیس نشود. 

به گفته این متخصص پزشکی ورزشی، ورزشکارانی که به صورت منظم ورزش می کنند،  حتما بدن خود را به شرایط آب و هوایی متعادل مانند فصل بهار عادت دهند، چراکه به گفته پیامبر اکرم(ص) سرمای هوای بهار برای بدن مفید است و البته در کنار آن باید رژیم غذایی مناسب همراه با ویتامین «سی» را هم داشته باشند. 

وی در پایان عنوان کرد: ورزش کردن در طبیعت باعث آزاد شدن هورمون های دوپامین و سرتونین در بدن فرد ورزشکار می شود و او را تا پایان روز سرحال، شاد و با نشاط نگاه می دارد، بنابراین به همه مردم توصیه می شود که در فصل بهار از هوای لطیف بهاری و چشم انداز زیبای طبیعت استفاده کنند و در دل طبیعت با کمترین هزینه، ورزش کنند.  

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود