Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سویه امیکرون در فاصله زمانی کمی، افراد را آلوده می‌کند و بسیار سریع‌تر از سویه‌های دیگر نیز از بدن خارج می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیر مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی و بیوتکنولوژی دولتی روسیه، الکساندر سمیونوف، اظهار کرد: «افراد پس از مواجه شدن با سویه امیکرون طی چند ساعت به بیماری کووید -۱۹ مبتلا می‌شود، در حالی که این مدت زمان در سویه‌های قبلی تقریباً سه تا چهار روز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگران‌کننده‌ترین موضوع در مورد سویه امیکرون سرعت انتقال آن از بیماران به افراد سالم است، این سویه قادر است در کوتاه‌ترین زمان ممکن انتقال پیدا کند.»

وی افزود: «سویه امیکرون ویروس کرونا تقریباً یک هفته یا بسیار سریع‌تر از دیگر انواع ویروس کرونا از بدن خارج می‌شود. » سازمان جهانی بهداشت (WHO) شانزدهم نوامبر سویه B.1.1.529 را در آفریقای جنوبی شناسایی کرد، آن را با حرف یونانی امیکرون معرفی کرد، سپس آن را جز سویه‌های نگران کننده در نظر گرفت.

سویه امیکرون ویروس کرونا دارای جهش‌های زیادی است که تعدادی از آن‌ها نگران‌کننده است. علائم ابتلاء به کرونای امیکرون شامل آبریزش بینی، سردرد، عطسه، سرفه‌های مداوم و گلودرد است. از دیگر علائم این بیماری می‌توان به تعریق شبانه، خستگی، بدن درد و حالت تهوع اشاره کرد. کودکانی که به امیکرون آلوده می‌شوند نیز درگیر علائم عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مانند تب، آبریزش بینی، گلودرد، بدن درد و سرفه خشک می‌شوند.

کد خبر 555938

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا آخرین اخبار کرونا واکسن کرونا کرونا در جهان کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ واکسن کووید ۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ تشخیص کووید ۱۹ مبتلا به کووید ۱۹ تزريق واکسن کرونا دريافت واکسن کرونا امیکرون علائم کرونا امیکرون چیست سویه امیکرون امیکرون کرونا ویروس امیکرون زیرسویه جدید امیکرون امیکرون کرونا چیست علائم کرونا امیکرون علائم امیکرون علائم کرونای امیکرون امیکرون چیست علائم امیکرون چیست امیکرون در جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سویه امیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • فاجعه سیل بلوچستان/ وضع از سیل قبلی بدتر است/ ببینید چطور مردم خودشان به داد همدیگر رسیدند (فیلم)
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به ۲۱ رشته قنات
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش(عکس)
  • ژاوی: من هوادار بارسلونا و مرد باشگاه هستم؛ تصمیم قبلی‌ام به نفع تیم بود و آسان هم نبود