Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@20:21:52 GMT

عبور از پیک ششم کرونا نیازمند همکاری همه اقشار است

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۳۱۴۳

عبور از پیک ششم کرونا نیازمند همکاری همه اقشار است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری صبح چهارشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: در پی اعلام وضعیت قرمز کرونایی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، جلسات لازم در شهرستان گناوه برگزار و اقدامات متناسب با وضعیت کرونایی شهرستان انجام شده است.

فرماندار گناوه افزود: محدودیت ظرفیت تالارهای پذیرایی اعمال و فعالیت کافه‌ها و سالن‌ها و رستوران‌ها به صورت بیرون بر در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سالن‌های ورزشی و زمین‌های چمن مصنوعی به مدت دو هفته تعطیل است و باشگاه‌های بدن سازی با ظرفیت ۲۵ درصد و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و سیستم تهویه مناسب مجاز به فعالیت هستند.

صفری ادامه داد: تشویق صنوف مختلف و بازاریان به تزریق واکسن و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و استفاده از تهویه مناسب برای محل کسب و کار در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در توزیع کالاهای اساسی، عوامل توزیع بیشتر مدنظر قرار گرفته و جهاد کشاورزی در این زمینه مسئول اجرا است.

جلوگیری از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری

فرماندار گناوه یادآور شد: جلوگیری از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری به خصوص در سالن‌های مسقف، نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در واحدها و اماکن فرهنگی ورزشی و هنری در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ترغیب کارکنان به رعایت دقیق شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در محل کار و تاکید بر تزریق دوز سوم واکسن کرونا توسط همه کارکنان ادارات انجام گرفته است و مسئولان ادارات موظف هستند تا دریافت دوز سوم واکسن کرونا کارکنان به نحو دقیق انجام شود.

وی بیان کرد: اطلاع رسانی عمومی و تشویق شهروندان و مسافران به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از طریق نصب بنر و تابلوهایی انجام شده وهماهنگی‌ها، توصیه‌ها و تبلیغات لازم نیز پیرامون اهمیت تزریق دوز سوم واکسن مقابله با کرونا در سطح شهرستان انجام شده است.

وی گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در سطح شهرستان برگزاری مراسم اعتکاف ممنوع اعلام شده است.

فرماندار گناوه بیان کرد: تاکنون ۸۴ درصد افراد بالای ۱۲ سال در شهرستان یک نوبت، ۷۶ درصد دو نوبت و ۲۷ درصد نیز سه نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم باید در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند گفت: عبور از پیک ششم کرونا نیاز به همکاری و مشارکت همه اقشار در شهرستان دارد و در صورت عادی انگاری و عدم رعایت موازین بهداشتی روند شیوع بیماری و مراجعه بیماران به مراکز درمانی در سطح شهرستان افزایش بیشتری خواهد یافت که امیدواریم با رعایت شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم.

کد خبر 5425920

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه ویروس کرونا ویروس کرونا بوشهر راهپیمایی 22 بهمن کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا انقلاب اسلامی ایران خطبه های نماز جمعه 22 بهمن دهه فجر عکس استانها اردبیل آیین اعتکاف بارش برف رعایت شیوه نامه های بهداشتی رعایت شیوه نامه ها مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بنابر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشور‌هایی که زائران آن‌ها عازم سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک را انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از دارو‌هایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند، علاوه بر این، در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال