Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه ترکیه‌ای مدعی شد؛ این کشور قصد اخراج سران نظامی حماس را دارد؛ اما فعالیت‌های سیاسی حماس در این کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه «حریت» ترکیه نوشت، آنکار حدود یک سال و نیم است که مذاکراتی محرمانه به تعدادی از کشورهای منطقه انجام می‌دهد که شاید هدف از آن پیدا کردن محل اقامت جدید برای اعضای حماس باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده، آنکارا به اطلاع حماس رسانده، اعضای این جنبش که پست‌های نظامی دارند در ترکیه نخواهند ماند و ترکیه کمک نظامی به حماس نمی‌کند؛ اما فعالیت‌های سیاسی حماس در این کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

روزنامه «اسرائیل هیوم» هم در این زمینه نوشت، رژیم صهیونیستی هنوز این اخبار را تأیید یا رد نکرده است.

با این وجود مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اخیرا گفته بود؛ عادی‌سازی روابط ترکیه با رژیم اسرائیل منجر به تغییر سیاست‌هایش در قبال فلسطینی‌ها نخواهد شد.

قرار است «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی طی هفته‌های آینده به ترکیه سفر کند.

در همین ارتباط، منابع صهیونیستی گزارش دادند که پیش از دیدار اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، یک هیئت عالی‌رتبه ترکیه‌ای به ریاست «سادات اونال» معاون وزیر خارجه و «ابراهیم قالن» سخنگوی اردوغان، این هفته به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

روزنامه صهیونیستی «جروز الم پست» با اعلام این خبر نوشت که هیئت ترکیه‌ای قرار است با «آلون اوشبیس» مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و تعدادی دیگر از مقامات وزارت خارجه این رژیم دیدار کند.

اوشبیز دسامبر سال گذشته در سفری به ترکیه، ترتیبات مربوط به سفر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه و بهبود روابط بین آنکارا و تل‌آویو را بررسی کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پیشتر نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که اسرائیل با احتیاط با طرح‌های ابتکاری «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه برخورد می‌کند.

وی همچنین گفته بود که همه امور با کُندی و به صورت تدریجی پیش می‌رود. هرتزوگ به‌زودی به ترکیه سفر می‌کند و این نخستین سفر رئیس رژیم صهیونیستی به این کشور پس از گذشت بیش از یک دهه تنش در میان دو طرف خواهد بود.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: روابط ترکیه و فلسطین رئیس رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۳۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد

جان کربی در گفت‌وگو با «ای‌بی‌سی» ادعا کرد: آنها [رژیم صهیونیستی] به ما اطمینان داده‌اند تا زمانی که فرصتی برای در میان گذاشتن دیدگاه‌ها و نگرانی‌هایمان با آنها داشته باشیم، به رفح نخواهند رفت.

این در حالی است که منابع رسانه‌ای امروز (یکشنبه) از موافقت هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفت که برای آتش‌بس موقتی که واشنگتن می‌خواهد حداقل برای ۶ هفته ادامه پیدا کند، همچنان فشار وارد می‌کند.

کربی با اشاره به اینکه «شمار کامیون‌های کمک‌رسانی به شمال غزه در حال افزایش است»، اظهار داشت: آنچه ما به آن امیدواریم، این است که پس از ۶ هفته آتش‌بس موقت، شاید بتوانیم به چیزی پایدارتر دست یابیم.

وی همچنین ادعا کرد: اسرائیلی‌ها شروع به انجام تعهداتی کرده‌اند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از آنها خواسته است.

بر اساس گزارش رویترز، واشنگتن مدعی شده است که نمی‌تواند بدون یک برنامه‌ریزی بشردوستانه مناسب و قابل اطمینان،از عملیات [رژیم صهیونستی علیه] رفح حمایت کند.

این در حالی است که بایدن پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی‌یف را امضا کرد.

رویترز خاطرنشان می‌کند که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده قرار است هفته آینده به این منطقه سفر کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • استعفاهای سریالی سران نظامی صهیونیست/کابوس «وعده صادق» ادامه دارد
  • ۲ ژنرال صهیونیست: حمله به رفح خطرناک‌تر از تمام عملیات‌های ارتش در نوار غزه است
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است