Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین فغانی از شهدای گردان حنظله کانال کمیل بود که سال ۱۳۶۱ مظلومانه در فکه به شهادت رسید و خواهران شهید، پس از ۳۹ سال از شهادت برادرشان، پیکر مطهرش را در آغوش گرفتند؛ در حالی که والدین شهید در این سال‌ها از دنیا رفته‌اند.

به گزارش قدس آنلاین، پیکر شهید حسین فغانی در عملیات تفحص شناسایی و پس از ۳۹ سال چشم انتظاری به آغوش خانواده و دارالشهدای تهران منطقه ۱۷ بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید حسین فغانی در دوم بهمن‌ماه سال ۱۳۴۲ در تهران به دنیا آمد. او تا چهارم متوسطه در رشته علوم تجربی تحصیل کرد و به عنوان بسیجی به جبهه اعزام شد. شهید فغانی یکی از شهدای گردان حنظله کانال کمیل بود که در ۱۹ بهمن‌ماه سال ۱۳۶۱ مظلومانه به شهادت رسید و پیکر مطهرش در عملیات تفحص اخیر کمیته جستجوی مفقودین پیدا و شناسایی شد.

خانواده این شهید در شامگاه میلاد امیرالمؤمنین (ع) (سه‌شنبه ۲۶ بهمن ماه) برای نخستین بار در معراج شهدا با پیکر برادر شهیدشان دیدار کردند. البته پیش از این والدین این شهید گرانقدر با چشم انتظاری فرزند عزیزشان، دعوت حق را لبیک گفتند. همچنین یکی دیگر از برادران شهید هم به تازگی دارفانی را وداع گفته است.

به همین منظور مراسم وداع با پیکر شهید فغانی در امروز (چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه) در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود. همچنین مراسم وداع دیگری ساعت ۱۸ امروز در مسجد باب الحوائج واقع در خیابان قزوین، دو راهی قپان در مسجد باب الحوائج انجام می‌شود. 

 اشک‌های خواهران شهید در معراج الشهدا 

این در حالی است که مردم شهیدپرور و انقلابی دارالشهدای تهران نیز در ساعت ۲۰ امشب از میدان ابوذر تا مسجد ابوذر با این شهید والامقام بیعت می‌کنند.

در نهایت پیکر پاک و مطهر شهید فغانی روز پنج شنبه ۲۸ بهمن ماه ساعت ۹ صبح از دو راهی قپان تا آستان مقدس امام زاده حسن (ع) روی دستان مردم شهیدپرور تشییع و سپس به بهشت زهرا (س) منتقل و در قطعه ۲۶ در جوار همرزمان شهید خود به خاک سپرده می‌شود.

مراسم گرامیداشت شهید حسین فغانی، روز جمعه ۲۹ بهمن ماه ساعت ۱۶ در خیمه‌گاه شهدا واقع در حرم مطهر شهدای گمنام ابوذر برگزار می‌شود.

وقتی امام خمینی(ره) شهدای کمیل را «ملائکةالله» یاد کرد

به گزارش فارس، ماجرای شهادت مظلومانه گردان کمیل در عملیات والفجر مقدماتی از جانسوزترین روایت‌های هشت سال جنگ تحمیلی است. ۲ گردانی که به خاطر خیانت عناصر منافق در کانال محاصره شده و همگی به شهادت رسیدند. سال‌ها طول کشید تا پیکر برخی از این شهدا پیدا شود و برخی همچنان گمنام هستند. شهدای بزرگی چون شهید محمود ثابت‌نیا، فرمانده گردان کمیل، شهید علیرضا بنکدار معاون گردان کمیل، شهید ابراهیم هادی و ... در قتلگاه فکه بعد از چند روز تحمل تشنگی و گرسنگی و جراحات جنگی با تیر خلاص عراقی‌ها به شهادت رسیدند.

 شهید سیدمرتضی رضا قدیری، بیسیم‌چی گردان کمیل در لحظات آخر از پشت بی‌سیم شهید همت را خواست و آخرین جملاتی که گفت این بود: «عراقی‌ها رسیده‌اند به ما و می‌خواهم بیسیم را قطع کنم.» حاج همت به پهنای صورت اشک می‌ریخت و به بیسیم‌چی التماس می‌کرد قطع نکن و با من حرف بزن. قدیری گفت: احمد رفت، حسین هم رفت، باطری بی‌سیم دارد، تمام می‌شود. عراقی‌ها عن‌قریب می‌آیند تا تیر خلاصی به بچه‌ها بزنند. حاجی! سلام ما را به امام برسان و از قول ما به امام بگو همان طور که فرموده بودید، حسین وار مقاومت کردیم. ماندیم و تا آخر جنگیدیم. سپس بیسیم قطع شد. گفته شد بعد از عملیات شهید همت به دیدار امام (ره) رفت و وقتی داستان مظلومیت و ایستادگی گردان کمیل و حنظله را شرح داد، امام (ره) از رزمندگان کمیل و حنظله به عنوان «ملائکةالله» یاد کرد.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گردان کمیل شهید حسین فغانی گردان کمیل بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

دریافت 20 MB

«رائد صقر»؛ سخنگوی نیروهای دفاع شهری فلسطین: تاکنون نزدیک به ۱۸۵ تا ۱۹۰ شهید را در این گور دسته جمعی شناسایی کرده ایم. آمار دقیقی از تعداد شهدا در دست نیست، اما به نظر می‌رسد این آمار از ۳۰۰ تا ۴۰۰ شهید نیز فراتر خواهد رفت.

همزمان با عملیات تفحص شهدا، مادران فلسطینی با حلقه زدن در اطراف پیکر شهدا در آرزوی یافتن  پیکر فرزندان مفقود شده خود در گورهای دسته جمعی محوطه مرکز درمانی ناصر هستند.

یک مادر شهید که پس از دو ماه موفق به شناسایی پیکر فرزندش در این گورهای جمعی شد به خبرنگار تسنیم گفت: الان که پسرم را پیدا کرده ام، قلبم آرام گرفت. همه به من می گفتند به دنبال پیکر فرزندت نباش، معلوم نیست بتوانی جسد او را پیدا کنی، اما من می خواستم او را دفن کنم و برایش فاتحه بخوانم تا آرام شوم.

پس از پیدا شدن گورستان مخفی بیمارستان شفا در غزه، این دومین نمونه از گورهای دسته جمعی فلسطینیان است که نشانگر تلاش ارتش اسرائیل برای پنهان کردن آثار جنایات خود در بیمارستان ها و مراکز درمانی است.

دیگر خبرها

  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • فیلم| آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران