Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در این دیدار که سه‌شنبه ۲۶ بهمن در فارابی انجام شد، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر بین‌المللی‌سازی، گسترش تعاملات جهانی در حوزه سینما جهت اثربخشی و جریان‌سازی بر ملل و لزوم بازاریابی مناسب جهت ارائه آثار سینمایی به ویژه فیلم‌هایی با مضمون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در کشورهای هم‌سو تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به لزوم ایجاد ساز و کار پایدار برای همکاری مشترک با سینمای ایران، به مرکز دیپلماسی عمومی مأموریت داد با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی در قالب کارگروه تخصصی سینما در این وزارتخانه، این مکانیزم را طراحی و در اسرع وقت اجرایی کنند. وزیر امور خارجه همچنین به ظرفیت بالای سینما در دیپلماسی فرهنگی اشاره کرد و سینمای ایران را دارای ظرفیت های بسیار خوبی برای فعالیت در دیپلماسی فرهنگی دانست.

در این دیدار دکتر سیدمهدی جوادی ضمن معرفی ساختار و حوزه فعالیت بنیاد سینمایی فارابی به عنوان نهاد ملی سینما بر سابقه طولانی این بنیاد در عرصه بین‌المللی اشاره کرد و دو طرف در زمینه راهکارها و همکاری‌های مشترک در خصوص گسترش حضور سینمای ایران در عرصه بین‌المللی با همکاری وزارت امور خارجه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه و هیات همراه در پایان این دیدار به تماشای فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» از آثار برتر چهلمین جشنواره فیلم فجر به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد نشستند.

کد خبر 657682 برچسب‌ها وزارت امور خارجه بنیاد سینمایی فارابی امیر عبداللهیان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت امور خارجه بنیاد سینمایی فارابی امیر عبداللهیان بنیاد سینمایی فارابی سینمای ایران امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...

به گزارش همشهری آنلاین، کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.

وی گفت: بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، به دور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

کد خبر 847070 منبع: ایرنا برچسب‌ها ناصر کنعانی اردن وزارت امور خارجه کویت خبر ویژه

دیگر خبرها

  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • میزبانی ایران اکسپو از ۸۰ کشور | کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد