Web Analytics Made Easy - Statcounter

رانندگان تاکسی قشری زحمت‌کش هستند که متاسفانه چند سالی است بحث بیمه آنها دغدغه این قشر آسیب پذیر شده است و هم اکنون ۵۰ درصد از رانندگان تاکسی در کل کشور بیمه نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، رانندگان تاکسی قشری زحمت کش هستند که متاسفانه چند سالی است بحث بیمه آنها دغدغه ی این قشر آسیب پذیر شده است و هم اکنون ۵۰ درصد از رانندگان تاکسی در کل کشور بیمه نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان تامین اجتماعی عدم اعتبار کافی را بهانه عدم پذیرش لیست جدید رانندگان تاکسی اعلام کرده،  اما موضوع عدم تامین اعتبار بیمه شدگان مسئله ای نیست که براحتی پذیرفته شود.

مجید کاشی،  سرپرست اسبق سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در رابطه با مشکلات بیمه رانندگان تاکسی گفت: از سال ۹۴ تاکنون رانندگان جدید  که به مجموعه تاکسیرانی ملحق شده اند، بعلت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی نتوانستند از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند.

کاشی در ادامه اذعان کرد: رایزنی های بسیاری با نمایندگان استان و مسئولین تامین اجتماعی انجام گرفته وقول های مساعد در جهت رفع مشکل تاکنون اجرایی نشده است.

سرپرست اسبق سازمان مدیریت حمل و نقل بار ومسافر شهرداری سمنان از ارائه پیشنهادی به سازمان تامین اجتماعی خبر داد و افزود: پالایش لیست رانندگان تاکسی و حذف افرادی  از چرخونه  سازمان تامین اجتماعی که در عمل تاکسیران واقعی نیستند و جایگزین کردن آنها با  رانندگاه واقعی مشکل بودجه ای سازمان را ممرتفع خواهد کرد.

وی در ادامه ابراز کرد: براساس آخرین اقدامات صورت گرفته در سنوات گذشته حدود ۵۰ درصد از افرادی که بیمه دریافت می‌کنند در هیچ یک از بانک‌های اطلاعاتی موجود در وزارت کشور در مجموعه رانندگان حمل و نقل عمومی شهری قرار نداشتند؛ از این رو بیمه این افراد باید حذف شود، اما هنوز این فرآیند اجرایی نشده است.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری افزود: اگر این انحراف ۵۰ درصدی بودجه‌ای در حوزه بیمه رانندگان تاکسی برطرف شود مشکل همه رانندگان تاکسی که چند سال است در انتظار بیمه شدن هستند، برطرف می‌شود.

امکان پالایش رانندگان تاکسی وجود ندارد

نبوی، معاون تعهدات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت ابراز کرد: جایگزین کردن رانندگان جدید با لیست های قبلی و پالایش رانندگان با مخالفت سازمان هدفمندی یارانه ها مواجه شده است و امکان اجرایی شدن این امر تاکنون مهیا نشده است.

معاون تعهدات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی در ادامه اذعان کرد: رانندگان جدیدی که که  از مورخ ۱۰/ ۸۹ به بعد مشمول بهره مندی از معافیت حق بیمه سازمان هدفمندی قرار می گیرند می بایست سهم ۱۳.۵ درصدی را پرداخت کنند که نسبت به مبلغ ۱۰۰درصد حق بیمه حدود ۴۰۰هزار تومان می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی رانندگان تاکسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۳۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهرام کلانتری خاندانی، در این نامه از مدیران عامل سازمان‌های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، خواستار ثبت اسناد ارسالی داروخانه‌ها در سایت سازمان‌های بیمه‌گر شده است.

وی با تاکید بر پیگیری رعایت مفاد بند ل تبصره بودجه و لزوم ایجاد داشبورد شفاف برای اطلاع رسانی در پرداخت‌ها، تصریح کرد: میزان تسویه هر صندوق بیمه‌ای به صورت شفاف قابل مشاهده باشد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی