Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:58:42 GMT

هوای مازندران جمعه و شنبه گرم و آفتابی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۳۵۹۸

هوای مازندران جمعه و شنبه گرم و آفتابی می‌شود

 به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که دمای هوای این استان در طی این مدت در شهرهای ساحلی و مناطق جلگه ای بین چهار تا پنج و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز به طور میانگین پنج تا ۱۱ درجه سانتی‌گراد افزایش یابد.

افزایش دمای هوای مازندران از روز جمعه تا شنبه در حالی اتفاق خواهد افتاد که هواشناسی شرایط جوی این این استان طی امروز و فردا را ابری تا نیمه ابری و با بارش پراکنده باران و کاهش یک تا دو درجه ای دمای هوا در مقایسه با روز گذشته در مناطق ساحلی و همچنین کاهش سه تا پنج درجه ای دمای هوا در مناطق کوهستانی پیش‌بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند دمای هوای مازندران در آخرین روز هفته روند افزایش دارد ، اما شهروندان این استان در روز شنبه هفته آینده شاهد بیشترین میزان افزایش دما خواهند بود و این افزایش دما علاوه بر شهرهای ساحلی، مناطق کوهستانی را نیز شامل می‌شود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، بیشترین میزان افزایش دما برای روزهای جمعه و شنبه در مناطق جلگه ای در سوادکوه شمالی اتفاق خواهد افتاد. دمای هوای این شهرستان از هشت درجه سانتی‌گراد در روز جاری با هفت درجه افزایش در روز شنبه به ۱۵ سانتی‌گراد بالای صفر می رسد. چالوس و نوشهر هم بعد از سوادکوه شمالی شاهد بیشترین میزان افزایش دما خواهند بود. دمای هوای این شهرستان ها از ۹ درجه سانتی‌گراد در روز جاری با ۶ درجه افزایش در روز جمعه به ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

بیشترین میزان افزایش دما در ارتفاعات و مناطق کوهستانی مازندران نیز طی این مدت مربوط به آلاشت در شهرستان سوادکوه است. دمای هوای این منطقه از صفر درجه در روز جاری به ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز شنبه هفته آینده می رسد. دمای هوای سیاه بیشه و کلاردشت نیز با ۹ درجه افزایش در مقایسه با امروز در روز شنبه به ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید .

 برابر داده های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران، دمای هوای صبح امروز بلده  ۶.۶ درجه سانتگیراد زیر صفر رسید و پس از آن رینه لاریجان با ۵.۴ و سیاه بیشه با ۳.۴ درجه سانتی‌گرا د زیر صفر، سردترین مناطق بودند. در شهرهای ساحلی نیز ایزدشهر با ثبت ۸.۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین منطقه بود و بابلسر با ۸ و تنکابن با هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر در ردیف بعدی قرار دارند.

برابر اطلاعات هواشناسی، ساری، قایم شهر و بندر امیرآباد با ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و آلاشت با منفی یک درجه به ترترین گرمترین و سردترین مناطق مازندران در روز گذشته بودند. 

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید که این میزان در مقایسه با روز گذشته دو درجه کاهش داشت.

هواشناسی، شرایط جوی استان  طی امروز و فردا را در نیمه غربی، ابری با بارش پراکنده و وزش باد و در نیمه شرقی را نیز نیمه ابری تا ابری و با احتمال بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی کرده است.

هوای مازندران در روز آخرین روز هفته و شنبه هفته آینده صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از اواخر شنبه شب با افزایش ابر پیش بینی شده است.

طبق پیش‌بینی دریایی هواشناسی مازندران، دریای خزر امروز و فردا موج کوتاه دارد. 

برچسب‌ها ساری ایرنا مازندران بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری ایرنا مازندران ساری ایرنا مازندران بارش باران سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۳۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارندگی‌ها در خوزستان/ اوج بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه است

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: با ورود سامانه بارشی به استان بارندگی در بعضی شهرها آغاز شده است و تا روز شنبه تداوم خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها، اظهار کرد: همانطور که انتظار می‌رفت با تأثیر سامانه بارشی شاهد بارش‌هایی در برخی مناطق استان بودیم.

وی افزود: بررسی امروز نقشه‌های پیش‌یابی همچنان نشان دهنده تقویت سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز به تناوب تا اواخر روز شنبه روی استان است.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به ماهیت بارش‌های فصل بهار انتظار می‌رود، این ناپایداری‌ها به صورت رگبار همراه با رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای (به ویژه در مناطق جنوبی، شرقی، شمالی، ارتفاعات و بخش‌هایی از مرکز) و در مناطق مستعد ریزش تگرگ باشد.

سبزه‌زاری تصریح کرد: شمال خلیج‌فارس نیز تا پایان هفته مواج خواهد بود و بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته لالی با ۳۱.۴ و دهدز با ۱۲.۱ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شد و حداکثر دمای اهواز به ۲۸.۵ و حداقل به ۲۱.۶ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 749775

دیگر خبرها

  • آغاز بارندگی‌ها در خوزستان/ اوج بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه است
  • تداوم بارندگی های شدید در کردستان تا روز جمعه
  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود
  • هوای گرم و آفتابی تا پایان هفته در مازندران
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت