Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج از استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان‌های غنی از هر لحاظ به خصوص در زمینه معادن و منابع زیززمینی یاد می‌شود.

ظرفیت‌هایی که در استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ موهبت‌های الهی در زیر و روی زمین است در کمتر جای دیگر کشور به این ادازه و گستردگی وجود دارد.

استانی که با داشتن منابع عظیم نفت و گاز و آب و همچنین معادنی مثل بوکسیت، سیمان، مرمریت، آهک، گچ، سنگ لاشه، مارن، شن، ماسه، فسفات و سلستین و دیگر کانی‌ها حرف زیادی برای گفتن در کشور دارد اما از منابع و معادن خود آن گونه که باید استفاده نکرده است و همین موجب رکود در تولید و به دنبال آن بیکاری عده زیادی از جوانان استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس با داشتن این همه گنجینه و سرمایه اما  تعداد معادن غیر فعال این استان جای تعجب دارد که چرا با داشتن چنین ظرفیت‌های بزرگی اولا معادن ما غیر فعال باشد و دوم این که معادن فعال بیشتر نه آن دسته از معادن مهم و استراتژیک مثل بوکسیت بلکه شن و ماسه است.این استان با مساحتی ۱۶ هزار و ۲۶۴ کیلومتر مربعی دارای بزرگترین معدن فسفات رسوبی کشور با ۸۱ میلیون تن ذخیره قطعی در کوه «لار» در شهرستان "چرام" است.

در سندی که اتاق بازرگانی استان در نشست بخش خصوصی و دولت ارائه کرد معلوم شد که 36 درصد از معادن استان غیر فعال است که معادن غیر فعال هم آن دسته از معادن با ارزش و در سطح ملی هستند که در صورت راه‌اندازی و بهر‌ه‌برداری از آن‌ها هم کشور و هم استان دچار تحول در این بخش می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس کهگیلویه و بویراحمد غیر فعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۳۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد

مهدی قمصریان در یاسوج افزود: در اغلب این حوادث، مقصر‌ها فاقد بیمه شخص ثالث بودند.

وی اضافه کرد: امسال پنجمین سالگرد تصویب قانون اجباری بیمه شخص ثالث است که بر این اساس دارندگان وسایل نقلیه موتوری موظف به داشتن بیمه شخص ثالث هستند.

قمصریان ادامه داد: برطبق این قانون ارائه هر گونه خدمت به وسایل نقلیه موتوری اعم از پلاک گذاری و کارت سوخت و سند مبتنی بر داشتن بیمه است.

مدیرعامل صندوق تامیین خسارت‌های بدنی کشور گفت: در کشور هم اکنون ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزاروسیله نقلیه موتورسیکلت وجود دارد که از این تعداد ۱۰ میلیون فاقد بیمه شخص ثالث هستند.

وی همچنین افزود: هم اکنون ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در کشور وجود دارد که از این تعداد دو میلیلون خودرو فاقد بیمه شخص ثالث هستند که پلیس موظف است این وسایل را متوقف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • شاه کلید تولید و اقتصاد جامعه، کارگران هستند
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • قهرمانی مازندران در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد