Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، صولت مرتضوی، معاون اجرایی رییس جمهور، بعداز ظهر امروز در آیین افتتاح ۴۵۴ واحد مسکونی و آغاز عملیات اجرای ۴۰۰ واحد مسکونی از پروژه «آسمان البرز» در شهر گرمدره، ضمن تبریک ایام، گفت: دشمن سعی داشت تا با بروز مشکل اجازه ندهد خدمات به مردم ارائه شود اما تمام تلاش خود را در دولت سیزدهم به کار گرفته‌ایم تا آرمان‌های امام و انقلاب عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در ابتدای کار برنامه‌های متنوعی با نگاه کارشناسانه تحت عنوان سند تحول در دستورکار قرار گرفت که امیدواریم نتایج آن در زندگی مردم ملموس باشد، اظهار کرد: در گام نخست حفض جان مردم از شَر ویروس منحوس کرونا در دستورکار قرار گرفت و با واکسیناسیون عمومی و مدیریت دقیق در این راستا اقدام شد و علی رغم اینکه بیشترین هجمه‌ها را در این خصوص داریم اما روند خوبی طی شده است.

وی افزود: گام دوم دولت مسائل معیشتی مردم است که چندین زیربرنامه دارد و یکی از آن‌ها بحث تحول در حوزه مسکن است، در این میان مقرر شد سالانه یک میلیون واحد مسکونی توسط دولت برای مردم طراحی و اجرایی شود که البته برخی صاحب‌نظران ابهاماتی در این خصوص داشتند که با بررسی در می‌یابیم تنها بنیاد مسکن قادر است ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و ۲۰۰ هزار واحد مسکن شهری را اجرایی کند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در کشور امکانات فراوانی وجود دارد که مهم‌ترین آن منابع قوی، کاربلد، جوان، مدیر و نخبه مملکت است؛ مهمترین سرمایه ما داشتن روحیه جهادی جوانان این مرز و بوم است که هر کجا ورود کردند فتوحات زیادی را داشته اند.

مرتضوی با اشاره به اقدامات بزرگ بنیاد مسکن در طول سالیان گذشته تصریح کرد: برای مثال در زلزله دهه ۷۰ خراسان جنوبی تعداد زیادی واحد مسکونی تخریب شد اما در همان زمان به همت بنیاد مسکن ۵۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی بازسازی و مقاوم سازی شدند که در صورت بروز حادثه‌ای دوباره تلفات کمتری خواهد داشت. البته که این روند همچنان ادامه دارد.

این مقام مسؤول بیان کرد: دولت با ارائه اختیارات به دستگاه‌های اجرایی و استانداران بر آن است تا سالانه یک‌میلیون واحد مسکونی ساخته شود.

مرتضوی در خصوص این آیین، اظهار کرد: دو هزار واحد مسکونی اجرایی و تحویل پاده خواهد شد، همچنین آغاز عملیات اجرایی ۴۰۰ واحد مسکونی جدید هم در دستورکار قرار خواهد گرفت؛ در این طرح تمام زیرساخت‌ها و سرانه‌ها مدنظر قرار گرفته است که از جمله آن می‌توان به طراحی فضای سبز اشاره کرد.

معاون اجرایی رییس جمهور در پایان با اشاره به اینکه ۱۵۰ واحد روستایی و ۶۰ هزار واحد روستایی توسط بنیاد مسکن طی ۶ ماه فعالیت دولت سیزدهم احداث شده است، ادامه داد: هر کجا بنیاد مسکن ورود کرده است برای مردم اطمینان قلبی حاصل شده است که جا دارد در این خصوص تقدیر و تشکر داشته باشیم.

بنا به گفته این مقام مسؤول در آینده نزدیک رییس دولت سیزدهم به استان البرز سفر خواهد کرد؛ در این میان عملیات اجرایی ۲۶هزار واحد مسکونی روستایی و شهری در سال اول فعالیت دولت سیزدهم در البرز آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس فارس نیوز البرز مسکن جهش مسکن معاون اجرایی دولت سیزدهم واحد مسکونی بنیاد مسکن هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۳۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در استان خبر داد و گفت: تعداد ۷۴۰ واحد مسکونی خودساز و انبوه سازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر سمنان با پیشرفت ۶۵ درصدی در حال اجرا است.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در بازدید از روند اجرایی تکمیل پروژه های مسکن ملی در شهرک روزیه سمنان اظهار کرد: با حضور آیت الله رئیسی، رئیس جمهور، جشن واگذاری زمین به واجدان شرایط طرح جوانی جمعیت در قالب طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد و بیش از یک هزار و ۱۵۷ قطعه زمین به صورت رایگان در اختیار افراد واجد شرایط استان قرار گرفت. 

وی ادامه داد: در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان، بالغ بر ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است. 

هاشمی اضافه کرد: پروژه طرح نهضت ملی مسکن در شهرک روزیه سمنان یکی از پروژه هایی است با کیفیت و سرعت، کار اجرایی به پیش می رود. 

وی بیان کرد: خدمات برق و آب به صورت کامل در اختیار متقاضیان قرار گرفته و گازرسانی توسط پیمانکار از ورودی در حال انجام است. 

استاندار سمنان تصریح کرد: در شهرهای دیگر استان سمنان نیز این شرایط در قالب طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد، بزرگترین سایت ویلاسازی در دامغان و بزرگترین سایت احداث واحد مسکونی نیروهای مسلح در شاهرود نیز با ظرفیت بالغ بر ۷۰۰ واحد مسکونی در حال انجام است. 

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: سایت ۲۰۵ هکتاری در کمربندی سمنان نیز با اولویت تخصیص زمین برای جوانی جمعیت و افراد واجد شرایط در دستور کار اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفت. 

استاندار سمنان با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده به تعداد پروژه ۲۰۰ واحدی در آینده آغاز می شود، گفت: در راستای حمایت از تولید و ظرفیت محصولات داخل استان، تاکید شده تا در اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن از مصالح داخل استان استفاده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • اجرای ۲ میلیون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات بزرگ فارس
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس