Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌‌ها - جانشین ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان بوشهر با اشاره به اینکه حاکمیت حقوق شهروندی را به مردم ابلاغ کرده است گفت: همه مردم باید برای دفاع از حقوق شهروندی خودشان آموزش ببینند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبوشهرمحمد تقی ایرانی ظهر امروز در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان استان بوشهر با اشاره به شبیخون فرهنگی دشمنان اظهار داشت: پس از انقلاب شاهد هجوم دشمنان به حقوق ملت هستیم و با وجود شبیخون فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب دستاورد و قوانین خوبی در کشور اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه روز به روز بر اقتدار و عزت ملت ایران افزوده می‌شود خاطر نشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی اوج عزت و سربلندی ملت بود.

وی با تأکید بر بیانات مولای متقیان امام علی (ع) درباره حقوق متقابل مردم و حکومت عنوان کرد: طبق فرمایش امام علی (ع)  حقوق شامل، حقوق مردم بر مردم، ملت بر حکومت و حکومت بر ملت است.

جانشین ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان بوشهر توجه جدی به حقوق شهروندی را از مبانی بنیادین و اصول حاکمیتی دانست و بیان کرد: حاکمیت با فراهم آوردن امنیت برای مردم حق خود را بر مردم ادا کرده که مردم هم باید نسبت به این حقوق بیعت کنند.

ایرانی خاطرنشان کرد: دولت با رعایت خیر و صلاح مردم و دعوت به خیر و رعایت حقوق اداری و حقوق قضایی مردم، صیانت از حقوق شهروندی ملت، صیانت از آزادی، حفظ بهداشت روانی جامعه، تعادل بین عبور و مرور، بحث آموزش و دیگر امور که حاکمیت باید برای مردم فراهم کند و از مردم خواسته که در این خصوص آماده پاسخگویی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: امروز با شیوع بیماری منحوس کرونا خدمات‌دهی و تهیه واکسن برای مردم از جمله اقدامات مهم دولت نسبت به حقوق مردم است که از طرف دولت برای مردم مهیا شده است.  

وی با بیان اینکه همیشه حاکمیت‌ها به نفع مردم عقب‌نشینی کرده‌اند و حق را به مردم می‌دهند اظهار داشت: مردم باید برای دفاع از حقوق خودشان آموزش ببینند.

جانشین ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان بوشهر با بیان اینکه حاکمیت جمهوری اسلامی برخاسته از الله است خاطر نشان کرد: فصل اول آن الهی و فصل دوم به حقوق ملت اختصاص داده شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: ما شهروندی هستیم که هم باید نسبت به پروردگار پاسخگو باشیم و بعد از آن باید نسبت به حقوق ملت که به عهده حاکمیت است پاسخگو باشیم .

ایرانی بیان کرد: حاکمیت حقوق شهروندی را به مردم ابلاغ کرده که بگوید مردم از من بخواهید که حقوق شما را رعایت کنم و قانونگذار حقوقى را برای ما تعریف کرده و مردم در هر سیستمی و دستگاهی باید آموزش ببینند که قانون را رعایت کند و هم پاسخگوی مردم و مدیریتی مجموعه باشیم .

وی با بیان اینکه امروز فضای مجازی و رسانه در اختیار مردم، ما را در ویترین شیشه‌ای قرار داده اضافه کرد: ارزش‌های جامعه اسلامی قانون است که باید رعایت شود و اگر کسی این قوانین را رعایت نکند در دنیا و آخرت مکافات آن را می‌بیند.

جانشین ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان بوشهر باتأکید بر اینکه یکسری از این توصیه‌ها مثل رعایت عفاف و حجاب قانون شده که باید رعایت شود اضافه کرد: دروغگویی جرم است و باید راستگویی را ترویج کنیم و همدیگر را به امر به معروف دعوت کنیم و تذکر دهیم که مرتکب منکر نشویم.  

رئیس کل دادگستری استان اصفهان: الگو و مدل حقوق شهروندی مطابق با معیارهای اسلامی باشد دادگستری استان مرکزی اجازه تعدی به حقوق شهروندی و زندانیان را نمی‌دهد فراهم‌سازی بستر مناسب جلوگیری از نقض حقوق شهروندی در استان مرکزی ضروری است

وی باتأکید بر رعایت انصاف، صداقت و پاک‌دستی گفت ان‌شاءالله بتوانیم در تشریح معروف از هم سبقت بگیریم و از منتظران حضرت مهدی (عج) باشیم.

اقدامات مسئولان در حوزه صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب ضروری است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر نیز گفت: همه مسئولان به‌ویژه مدیران حوزه فرهنگی وظیفه دارند در زمینه حقوق شهروندی و عفاف و حجاب منطبق با اهداف دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور گام بردارند.

سید عباس موسوی‌نژاد افزود: عین سیاست‌ها و راهبردهای صیانت از حقوق شهروندی و احصا شاخص‌های تمام دستگاه‌های اجرایی استان به‌صورت مدون و مکتوب به ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان و دبیرخانه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اعلام شود.

وی با بیان اینکه در بررسی آسیب‌های اجتماعی امروز مسئله تحکیم خانواده موضوعی حائز اهمیت است عنوان کرد: آموزش و توانمندسازی مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی در ترویج و اشاعه فرهنگ بومی و آگاهی از حقوق شهروندی لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

وی بر برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی به‌منظور هم‌اندیشی، آسیب‌شناسی و دست‌یابی به راهکارهای انضباط اداری و ترویج قانون‌گرایی و پیشگیری از تخلفات و فساد اداری تأکید کرد.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: همه مسئولان به‌ویژه مسئولان فرهنگی وظیفه دارند در این مهم مشارکت همه جانبه داشته باشند تا با کار کارشناسی شده شاهد مصونیت جامعه از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی باشیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر افزود: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شهروندان از خدمات و حقوق شهروندی آنان توسط دستگاه‌‌های اجرایی به فراخور وظایف و در چارچوب قوانین با بهره‌گیری از ظرفیت صدا و سیما، تبلیغات شهری و دیگر ظرفیت‌ها انجام گیرد.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حقوق شهروندی حقوق شهروندی استان بوشهر آموزش ببینند عفاف و حجاب برای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم / ادعای حقوق بشر غربی‌ها دیدنی است

جانشین فرمانده فراجا گفت: دشمنان می‌خواهند جامعه را به سمت تباهی ببرند و ما به عنوان بازوی حکومت نمی‌توانیم ساکت بنشینیم و باید شرایط را مدیریت کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار قاسم رضایی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز معلم و تجلیل از استادان، مدرسان و گروه‌های علمی فراجا با اشاره به اجرای طرح نور برای مقابله با کشف حجاب از سوی انتظامی کشور اظهار کرد: اجرای طرح نور، جزو اجرای فروع دین نیست و این مسئله نیز دستور خدا است؛ وقتی آقا می‌فرمایند حرام شرعی و سیاسی است یعنی حرام شرعی پای خود افراد است، اما در حرام سیاسی، یعنی ما مسئول هستیم.

وی افزود: دشمنان می‌خواهند جامعه را به سمت تباهی ببرند و ما به عنوان بازوی حکومت نمی‌توانیم ساکت بنشینیم و باید شرایط را مدیریت کنیم، بر اساس مستندسازی‌های آماده شده، افراد هدایت شده و باندی، با مأموران پلیس رفتار نامناسب می‌کنند.

جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور ادامه داد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود، وقتی دهه ۴۰ امام فریاد زد که علما به داد اخلاق و دین برسید، همین مسئله را می‌گفتند؛ این همه شهید دادیم و همه ما مدیون آنها هستیم، همه شهدا برای همین اهداف رفته‌اند و انقلاب امروز نباید سمت دیگری برود.

سردار رضایی تصریح کرد: سواد یعنی فهم، برخی می‌گویند وکیل و دکتر هستند، اما اظهارات بی‌سوادانه دارند و متوجه نمی‌شوند که جنگ کجا است و جامعه به کدام سمت می‌رود، تشدید اقدامات قبلی در یک چهارچوب در حال حرکت و این کار جهادی و انقلابی است.

وی اضافه کرد: جنگ‌های امروز در کشور از جنگ با عراق و تجزیه طلبان نیز بیشتر اهمیت دارد و حساس‌تر است، ما با قرارگاه نور جواب خود را به دشمن می‌دهیم و این مسئله حتی از جنگ نیز حساس‌تر است.

جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور ادامه داد: تهاجم‌های فرهنگی بسیار پراهمیت و مخرب‌تر هستند، به عنوان مثال اگر بمبی در جایی منفجر شود اثرات آن در همان منطقه می‌ماند، اما اثرات این رفتارها بسیار تخریب‌گر است، این موارد غیرت مرد و نجابت زن را تخریب می‌کند، اما امروزه رنگ و لعاب دیگری دارد، برخی افراد با این رفتارها، معانی حقوق شهروندی را لکه دارد می‌کنند و خواسته الهی و وظیفه فراجا است که باید این بی‌حرمتی ها مقابله کند.

سردار رضایی با تاکید بر اینکه مسئله تکلیف الهی است، گفت: ثواب این مسئله بیشتر از هشت سال جنگ است، زیرا جسارت و اعتقاد بالاتری می‌خواهد و باید در تربیت نیرو نیز این مسائل مورد توجه قرار گیرد، در موضوع عفاف و حجاب، سی و چند دستگاه مسئولیت دارند، اما هیچ‌کدام بصیرت و شجاعت لازم را در این زمینه ندارند و ما پای کار هستیم.

وی با اشاره به رفتار دولت آمریکا با دانشجویان مدافع غزه در این کشور افزود: ادعای حقوق بشر غربی‌ها، این روزها در دانشگاه‌های آمریکا دیدنی است که چگونه با دانشجویان خود رفتار می‌کنند.

کد خبر 749689

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری به حوزه کار
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • افزایش آمادگی استان یزد برای آمادگی در سامانه جدید بارشی
  • امیر نصیرزاده: وضعیت دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد بیداری بزرگی رخ داده است
  • امیر نصیرزاده: «وعده صادق» معادلات بین المللی را تغییر داد
  • با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم / ادعای حقوق بشر غربی‌ها دیدنی است
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند