Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد ششگلانی در کنفرانس خبری در  مورد تیم های فوتبال تبریز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مورد تیم تراکتور به اندازه کافی اطلاع رسانی شده و مالک باشگاه تراکتور امسال قبل تیمداری نداشته و به صورت مکتوب و پیش از ضروع لیگ برتر هم اعلام کرده و جلسات متعددی در سطح استان تشکیل و نتیجه این جلسات این شد که تیم تراکتور در مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد و در آن وضعیت که تیم تقویت نشده بوده، نتیجه خوبی کسب کردند و تیم نیز خودش را آنجا خوب نشان داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از حضور تیم تراکتور در لیگ برتر جلساتی در مورد واگذاری هر دو تیم تبریزی به مجتمع مس ایران برگزار شده و بین مدیران صنایع، نمایندگان مجلس و وزیر سمت صورت جلسه ای امضا شده که به نظر من زمان برای انتقال تعیین نشده و نباید به این سرعت این خبر رسانه ای می شد و این نیاز به طی پروسه ای بود که زمان بر است که باید مس آذربایجان تاسیس شود تا در آینده شاهد این انتقال باشیم.

رئیس هیات فوتبال استان افزود: خوشبختانه با تلاش های استاندار آذربایجان شرقی و همراهی مالک باشگاه تراکتور بدهی این تیم پرداخت و پنجره تیم باز شده و تراکتور قادر به جذب بازیکن شد.

ششگلانی گفت: به موازات باشگاه ماشین سازی هم قرار شده بود که به مس واگذار شود، اما بعد از مدتی مشخص شد که این واگذاری امکان نداشته و قرار شد به بخش خصوصی که خواهانش است، واگذار گردد.

وی گفت: اواخر فصل گذشته نجفی مدیر عامل باشگاه ماشین سازی در هیات فوتبال استان حضور یافته و در 9 هفته به پایان مسابقات لیگ برتر گفت: دیگر امکان تیمداری و ادامه فعالیت تیم ماشین سازی با مالکیت زنوزی نبوده و به گفته مالک باشگاه ماشین سازی، اگر شورای 18 میلیارد بدهی خود را پرداخت کند، ادامه خواهیم داد در غیر این صورت دیگر امکان فعالیت باشگاه ماشین سازی وجود ندارد.

ششگلانی تصریح کرد: ما کمک کردیم که ماشین سازی در بازی بعد هم به میدان رود تا آقای قربانی که با آقای زنوزی به توافق رسیده و مبایعه نامه ای هم امضا کرده بودند که مبایعه نامه را به هیات فوتبال آورده که قرارداد درستی بود و اشکالی نداشت و برای ما تنها دو شرط مهم بود اول اسمش تغییر نکند و شرط دوم تیم از جغرافیای استان خارج نشود.

وقتی قربانی تیم ماشین سازی را تحویل گرفت تیم سقوطش به لیگ یک تقریبا قطعی شده بود و ما در تلاش بودیم که این تیم را به یک نفر وصل کنیم تا حداقل تیم در لیگ یک باشد و اگر دو بازی ماشین سازی به میدان نمی رفت، به لیگ دو سقوط می کرد و می خواستیم این اتفاق نیافتد.

ششگلانی افزود: آقای قربانی هم ادامه فصل لیگ برتر مسوولیت تیم ماشین سازی را برعهده گرفت، اما در پایان فصل وی نیز همانند آقای زنوزی موفق به اجرای تعهدات خود نشده و پنجره ماشین سازی باز نشد.

وی گفت: قرار شد مراحل ثبت ماشین سازی صورت گیرد که با طولانی شدن روند، آقای قربانی را خواستیم تا بدانیم علت این تاخیر چی است که گفته شد ثبت در این چند سال خواسته هایی از مالک قبلی نخواسته بود که آقای بهتاج و آقای قربانی برگزار شده و مشخص شد که ثبت شرکت چه اسنادی را برای تغییر مالک نیاز دارد. آقای قربانی موفق به اجرای تعهدات خود نشده و فرافکنی کرده و توپ را به میدان اداره ورزش و جوانان می انداخت که چرا چوب در چرخ ما می اندازند.

ششگلانی گفت: البته آقای بهتاج می گفتند که چون مبایعه نامه را امضا نکرده پس مخالف این انتقال بوده که این از لحاظ فوتبالی امکان نداشته و ما تایید کرده بودیم این انتقال و از لحاظ ما انتقال یافته و بحث حقوقی مورد دارد که آن را هم اداره ورزش باید همراهی می کرد.

رئیس هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی بیان داشت: بعد از 4 هفته از شروع لیگ دسته یک، آقای قربانی آمد و گفت من دیگر نمی توانم ادامه دهم و ما به گفتیم وقتی قدرت مالی نداشتی چرا جلو آمدی و 16 میلیارد هم در قرارداد تقبل کرده است و وی نیمی از بدهی تیم را قبول کرده بود.

وی گفت: هزینه دو بازی را ما تقبل کردیم و هزینه هایش را تقبل کردیم که یک بازی خارج از تبریز و دیگری در تبریز بود و تا به دنبال نفری بودیم که تیم را به وی تحویل دهیم که آقای مصائبی قدم پیش گذاشته و ابراز کرد که هزینه های تیم را تقبل می کنم که در نهایت با آقای قربانی قرار گذاشتیم که تیم را به وی تحویل و نماینده مدیر عامل در تیم شود تا بتواند ادامه تیمداری ماشین سازی را نمایند.

وی افزود: قصد ما این است که ماشین سازی به حیات خود ادامه دهد اما اگر کار به جایی برسد که میسر نباشد، ما دیگر نمی توانیم کاری کنیم چرا که باید در سطح استان اقدام شود. موضع اصلی ما بازگشت تیم به کارخانه است. حتی در ابتدای انتقال به بخش خصوصی گفتیم تراکتور به کارخانه منتقل شود اما ما تصمیم گیر نبودیم.

وی افزود: در این مدت تلاش زیادی برای انتقال امتیاز ماشین سازی به کارخانه کردیم. بخش دولتی این موضوع را قبول نکرد و به بخش خصوصی واگذار شد. جلسات متعددی در استانداری برگزار شد تا تیم از مالکیت کارخانه خارج نشود اما مدیریت کارخانه اعلام کرد که تصمیم هیات مدیره مبنی بر کناره گیری از ورزش است.

ششگلانی افزود: وظیفه هیات فوتبال تیمداری نیست، اما برای حفظ تیم ماشین سازی جلسات زیادی واگذاری کردیم و نهایت تلاش خود را کرده و بارها جلسات برگزاری کردیم تلاش هیات فوتبال استان حفظ تیم ماشین سازی است و خواهد بود.

انتهای پیام/60017

منبع: فارس

کلیدواژه: ماشین سازی تبریز فارس تبریز ششگلانی مصائبی زنوزی باشگاه ماشین سازی هیات فوتبال استان تیم ماشین سازی تیم تراکتور آقای قربانی لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۴۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم بازیان دوشنبه شب در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، اظهار کرد: باور این بود که این کار اتفاق نمی‌افتد. ما باید باور کنیم که می‌توانیم و به دنبال کارهای نشدنی برویم. قطار واگذاری دو باشگاه ۲۰ سال در حرکت بود و اراده دولت‌های محترم مبنی بر واگذاری به نتیجه نرسید.

وی تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم این قدم برای خصوصی‌سازی در سال ۱۴۰۱ برداشته شد و با ورود دو باشگاه به فرابورس ۱۰ درصد سهام آنها به مردم واگذار شد و مقدمات واگذاری کلید خورد. در این فاصله با کمک دولت و وزیران ورزش و اقتصاد و همچنین سازمان خصوصی‌سازی، دو مرحله مزایده برگزار و متفاوت با دوران قبلی، شرایط واگذاری شکل گرفت.

وی افزود: این دو باشگاه همزمان با هم عرضه شدند و واگذاری نتیجه بخش بود و ۸۵ درصد سهام آنها در این مرحله از مزایده عرضه شد و با ۱۰ درصد قبلی ۹۵ درصد سهام واگذار و عملا دیگر دولتی نیستند و تنها ۵ درصد سهام آنها در اختیار دولت است. ما به عنوان سازمان خصوصی‌سازی مرحله‌ای را قبل از واگذاری بایستی دنبال کنیم و آن هم بررسی و مطالعه روی مشتریان راهبردی و استراتژِیک است و هدف عمده واگذاری بسته به بهبود شرایط مالکان دارد. مالکان جدید باید از صلاحیت لازم مدیریتی، فنی و مالی برخوردار باشند و ارزیابی شوند و سازمان فرابورس آنها را بررسی می‌کند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی عنوان کرد: این امر مهم در مورد مشتریانی که اعلام آمادگی کردند چون کنسرسیوم ملی پتروشیمی خلیج فارس برای خرید باشگاه استقلال و هلدینگ بانک‌های شهر، تجارت، ملت، اقتصاد نوین، رفاه و صادرات برای باشگاه پرسپولیس هر دو شرایط لازم را برای مالکیت این دو باشگاه داشتند. مشغول برگزاری تشریفات قراردادی بودیم و این هفته مراحل واگذاری نهایی طی می‌شود و عملا به مالکان جدید تا پایان دوره اقساط ۶ ساله واگذار می‌شود.

وی ادامه د اد: قیمت معامله ما برای هر دو باشگاه ۱۰ درصد به صورت نقدی و ۹۰ درصد مابقی، طی ۶ سال پرداخت می‌شود. دو مالک جدید می‌توانند از فردا بگویند اقساط را یکجا پرداخت می‌کنیم اما امر ورزش مهم و باید این مراتب نظارت شود و روند قانونی خود را طی کند. مدیریت بنگاه‌ها امروز جدا از مالکیت است و خودشان به جمع‌بندی می‌رسند و به اهل فن می‌سپارند. بنگاه‌های بزرگ کاملا آشنا به حاکمیت شرکتی هستند و این دو باشگاه باید به سمت بهبود شرایط بروند.

وی تصریح کرد: تا مالکیت قطعی نشود اعضای هیات مدیره را نمی‌توانند مشخص کنند و ضمن آنکه مالکیت تا پایان هفته منتقل می‌شود و بعد از آن می‌توانند مجمع تشکیل دهند و اعضا را انتخاب کنند. برای عمده مجوزها برای تغییرات اساسی برای افزایش سرمایه و اخذ تسهیلات و تغییر اساسنامه باید از سازمان خصوصی‌سازی اجازه گرفته شود. مهم این است که دوباره دغدغه این را نداشته باشیم که بخشی از سهام دولتی و برخی غیردولتی است.

بازیان یادآور شد: برخی از باشگاه‌ها چون شرکت دولتی هستند باید حتما پسوند آنها تغییر کند و می‌توانند این موضوع را پیشنهاد کنند و مخالفتی با آن نشده اما تا زمانی که به طور رسمی درخواست نشود نمی‌توانیم آن را در قرارداد عنوان کنیم.

وی افزود: برای تغییر نام باشگاه استقلال به استقلال خلیج فارس، درخواستی آمده که این موارد هم محل طرح و بحث است و می‌توانند هر پسوندی را مالکان در چارچوب قانون مطرح کنند. اگر نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر کند و منع قانونی نداشته باشد مورد ملاحظه قرار می‌گیرد.

کد خبر 848219 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • قضاوت قربانی در مسابقات جام ملت های زیر ۱۷ سال دختران