Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:41:52 GMT

اردوغان: به گفت و گو با عربستان سعودی ادامه می دهیم

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۴۲۵۰

اردوغان: به گفت و گو با عربستان سعودی ادامه می دهیم

به گزارش ایرنا، شبکه «تی آر تی» ترکیه امروز (چهارشنبه) گفت و گوی «رجب طیب اردوغان» به هنگام بازگشت از امارات در هواپیما با خبرنگاران را منتشر کرد که در آن رئیس جمهور ترکیه گفت: ما به گفت و گوی خود با عربستان سعودی ادامه می‌دهیم و انتظار داریم در این خصوص پیشرفت‌های ملموسی در روزهای آینده حاصل شود.  

اردوغان این اظهارات را در شرایطی بیان کرد که دو کشور ترکیه و عربستان در چند پرونده از جمله قتل فجیع «جمال خاشقچی» خبرنگار منتقد آل سعود که در شهریور ماه سال ۱۳۹۷ در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید و همچنین دخالت های ترکیه در موضوع لیبی و شماری دیگر از کشورهای عربی که در سال ۱۳۸۹ درگیر انقلاب شدند، با هم اختلاف اساسی دارند و از سوی دیگر اقتصاد ترکیه روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و روابط تجاری ریاض و آنکار منجمد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس جمهور ترکیه پیش از این تاکید کرده بود که کشورش به دنبال توسعه روابط با عربستان و مصر است. 

اردوغان شامگاه سه شنبه سفر رسمی خود به امارات که به مدت دو روز به طول انجامید را به پایان رساند و در این سفر با شیخ «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی و سایر مقامات امارات دیدار کرد و طی آن دو کشور ۱۳ قرارداد در زمینه‌های مختلف امضا کردند. 

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از این گفت و گو به سفر آینده «اسحاق هرتسوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به آنکارا اشاره کرد و افزود: این سفر مفید است و تاثیر خوبی بر روابط دوجانبه «آنکارا» و «تل آویو» می‌گذارد.  

وی همچنین به تلاش‌ها برای پایان دادن به اختلاف روسیه و اوکراین اشاره کرد و افزود: من از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه خواستار تشکیل جلسه سه جانبه با حضور «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین شده‌ام و با قدرت این موضوع را پیگیری می‌کنم.  

اردوغان با اشاره به اینکه ترکیه در حال گفت و گو و همکاری نزدیک با مسکو و کیف است، افزود: فکر می‌کنم این فرصت مهمی برای کاهش تنش است.

برچسب‌ها رجب طیب اردوغان آسیای غربی امارات‌ متحده ‌عربی ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان آسیای غربی امارات متحده عربی رجب طیب اردوغان آسیای غربی امارات متحده عربی ترکیه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل شدید در شمال مکه مکرمه

بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

.

.

این در حالی است که اخیراً عربستان سعودی شاهد باران‌های سیل‌آسا بود به‌طوری که تعدادی از خیابان‌ها و جاده‌های اصلی آن مسدود شد و خودروهای بی‌شماری در سیلاب‌های شدید و بی‌سابقه آسیب دید که این موضوع خشم مردم عربستان را از عملکرد ضعیف مقامات سعودی برانگیخت.

عربستان سعودی هر از چند گاهی شاهد حوادث مشابهی است که گاهی منجر به تلفات جانی و خسارات مالی سنگین می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت