Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پروژه تعمیرات واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس از آغاز عملیات شستشوی شیمیایی لوله های اکونومایزر و ری هیت بویلر واحد یک این نیروگاه در راستای رفع موانع تولید خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان،سهیل حاج ابراهیمی عنوان کرد: یکی از مهمترین مشکلات اکونومایزر ایجاد رسوب به وجود آمده بر روی سطوح خارجی لوله‌ها، ناشی از تماس مستقیم با سوخت‌های سنگین از قبیل سوخت مایع می‌باشد که در حرارت‌های بالا ایجاد لایه سخت و چسبنده کرده و امکان حذف این رسوبات به صورت مکانیکی به راحتی مقدور نبوده و باعث کاهش راندمان و انتقال حرارت و تخریب قطعات و تجهیزات و همچنین باعث افزایش هزینه تعمیرات و مصرف سوخت و خوردگی لوله نیز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پروژه تعمیرات واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس افزود: جهت حذف رسوبات موجود، عملیات شستشوی شیمیایی لوله‌ها انجام می‌شود که در همین راستا طی نمونه برداری از رسوبات موجود بر روی سطوح لوله ها و بررسی انجام شده توسط کارشناسان آزمایشگاه شیمی اقدام به تهیه محلول شیمیایی مورد نظر گردید.

حاج ابراهیمی خاطرنشان کرد:این عملیات طی چندین مرحله شستشوی لوله های ری هیت و اکونومایزر انجام و پس از اتمام عملیات قلیا شویی و بازدید های به عمل آمده تمامی رسوبات روی سطح خارجی لوله ها حذف می‌شود.

مدیر پروژه تعمیرات واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس درپایان افزود: حذف رسوبات باعث بهبود در انتقال حرارت ، کاهش مصرف سوخت و بالا رفتن راندمان تولید می گردد.

برچسب هانیروگاه بندر عباس هرمزگان (استان هرمزگان)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: هرمزگان استان هرمزگان آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو نیروگاه بندرعباس واحد یک لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۴۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و توقیف ۳ کامیون با ۸۹ هزار لیتر فرآورده های نفتی قاچاق در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و به منظور مقابله و برخورد جدی با قاچاقچیان و همچنین با هدف جلوگیری از خروج و قاچاق سرمایه ملی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان میناب با همکاری مأموران انتظامی پاسگاه حسنلنگی شهرستان بندرعباس طرح مقابله با قاچاق اجرا کردند. 

وی افزود: ماموران در 24 ساعت گذشته حین کنترل خودروهای عبوری و اجرای ایست و بازرسی در سطح حوزه استحفاظی تعداد سه دستگاه کامیون نفتکش حامل سوخت قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان، گفت: مأموران در مجموع 89 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ضبط کرده و 3 متهم نیز در این راستا دستگیر شدند.

جاویدان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضایی، ارزش سوخت‌های کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه 26 میلیارد ریال عنوان کرد.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • اتمام ۱۵فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم