Web Analytics Made Easy - Statcounter

حواشی در مورد سربازی یزدانی و مرادمند ادامه دارد.

جمعی از فعالان اجتماعی عدالت‌خواه و علاقه‌مند به فوتبال ایران در نامه سرگشاده‌ای به رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح خواستار رسیدگی به ماجرای سربازی بازیکنان باشگاه استقلال شدند.

در این نامه که در فضای مجازی‌ در حال دست به دست شدن است، آمده است:

یا أحکم الحاکمین المُلکُ یَبقی مع الکُفر و لا یبقی مع الظُلم

محضر محترم جناب سرلشکر محمد باقری
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران

با عرض سلام و تبریک ایام چهل و سومین طلیعه فجر انقلاب اسلامی

در روز‌هایی که این روزها، چهل و سومین سال‌گشت انقلاب خونین ملت مسلمان ایران علیه ظلم و اشرافی‌گری‌ست، و در شرایطی که رهبر انقلاب اسلامی مکررا خواهان بهبود عملکرد نظام اسلامی برخاسته از انقلاب در زمینه تحقق عدالت می‌باشند و عملکرد نامطلوب همه دستگاه‌ها در زمینه تحقق عدالت به عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف نظام را باعث ناراحتی و عدم رضایت مردم دانسته اند، اخبار ناخوشایندی از مجلس شورای اسلامی به گوش می‌رسید که نمایندگان محترم قصد داشتند طرحی را پیشنهاد کنند که به موجب آن برای افراد واجد شرایط، امکان خرید خدمت سربازی، آن هم با قیمتی گزاف ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه با اقدام به موقع کمیسیون تلفیق، این طرح از دستور کار خارج شد. 
اما همچنان دل‌نگرانی علاقه‌مندان دغدغه‌مند و درد آشنای جامعه برای تحقق عدالت و مساوات اجتماعی به منظور این‌که همه آحاد ملت ایران اهم از فقیر و غنی و دارا و ندار، در برابر خدمت سربازی برابر باشند و این دوره خاص که مخالفان و موافقانی دارد، برای همه یکسان باشد، وجود دارد. یکی از این موارد که به وضوح نشان‌گر تبعیضی آشکار و امتیازی ناروا بین قشری خاص از ملت می‌باشد، بحث سربازی رفتن بازیکنان حرفه‌ای فوتبال است که بر خلاف سایر فرزندان ملت، که بعضا به مناطق محروم یا مرزی اعزام می‌شوند و مخاطرات را برای حفظ مرز‌های ایران که به تعبیر زیبای سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حَرَم است به جان می‌خرند، در باشگاه‌های فوتبال و دور از سختی‌های این دوره، ورزش حرفه‌ای خود را دنبال می‌کنند.
در این میان آن‌چه به شدت حیرت انگیز و تلخ می‌باشد، تمرد و گردن‌کشی دو تن از بازیکنان باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تهران است که به صراحت و با کمال تأسف وقاحت در برابر دوربین خبرنگاران و برنامه سازان رسانه ملی، دوره خدمت سربازی را تحقیر می‌کنند و به پشتوانه حمایت‌های خاص و ناروا، حتی به باشگاه‌های مظلوم نظامی همچون فجر شهید سپاسی شیراز اهانت روا می‌دارند! گویی که برای اینان قانون به وجود آمده است تا آن را بشکنند و همگان را به سخره گیرند. در شرایطی که اصل طی خدمت سربازی در باشگاه‌های ورزشی به جای پادگان و برجک‌های دیده بانی مناطق مرزی خود جای تامل دارد، چه فرقی میان آقایان سیاوش یزدانی اقدم و محمد حسین مرادمند خرزوقی با سایر بازیکنان، از جمله احمد زنده روح و حسین مهربان فوتبالیست‌های با اخلاق وجود دارد که از ابتدای سال به تیم فجر شهیدسپاسی پیوستند و در برابر قانون سر تعظیم فرود آوردند.
خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی، قوانین نظام وظیفه و خدمت مقدس سربازی مشخص است و بر اساس قوانین می‌بایست با تمام مشمولین به طور یکسان برخورد شود. این در حالی است که سیاوش یزدانی اقدم سال گذشته را با وجود غیبت، کاملا به صورت غیر قانونی در لیگ برتر بازی کرده است. با این حال با توجه به دعوت به اردوی تیم ملی امسال شامل معافیت شده است، این در حالی است که قوانین معافیت به هیچ وجه شامل سایر مشمولان دارای غیبت نمی‌شود. با وجود این تخلف، به خاطر تنها یک بازی ملی، مسئولان باشگاه استقلال به دنبال استفاده از قوانین سرباز قهرمان هستند، در حالیکه به هیچ وجه هیچکدام از بند‌های این قانون شامل این بازیکن نمی‌شود. همچنین در حالی که برگه سبز این بازیکن و محل اعزام آن مشخص شده است و با درخواست تعویق این بازیکن مخالفت شده است، عوامل باشگاه استقلال به دنبال تعویق غیر قانونی اعزام این بازیکن هستند.
از طرف دیگر محمدحسین مرادمند دیگر بازیکن استقلال نیز از ۸ ماه قبل مشمول شده است و ۱ مهر ماه درخواست اعزام داده و برگه سبز وی صادر شده است. با این حال این بازیکن در حالی که پدری ۶۲ ساله دارد و پدرومادر وی از هم جدا نشده اند، به گفته‌ مسئولان باشگاه استقلال به دنبال معافیت کفالت است. در حالیکه طبق قانون در این دوران امکان درخواست این معافیت را ندارد و از طرفی به هیچ عنوان مشمول کفالت پدر و کفالت مادر نمی‌شود.
حال سوال این جاست که این دو بازیکن چه فرقی با سایر جوانان و حتی سایر ورزشکاران فوتبال ایران دارند که باید این گونه به قانون پوزخند بزنند؟! امروز پچ‌پچه‌هایی تلخ و تاثر برانگیز به گوش می‌رسد که، چون جناب سرتیپ مصطفی آجرلو مامور به خدمت در باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تهران است و، چون خیل علاقه‌مندان آن، مشتاق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر بعد از سال‌های مدید هستند، قرار است قانون را برای بهره مندی آن باشگاه خم کنند و بشکنند تا در افواه عدالت‌خواهان این شائبه ایجاد شود که این باشگاه مافوق قانون است و قرار است به خواست صاحبان قدرت و ثروت حامی این باشگاه، این دو نفر حتی از این امتیازی که به سایر افراد عادی جامعه تعلق می‌گیرد نیز استفاده نکنند تا کمک حال این باشگاه در راه کسب مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران باشند. 
در صورت رخ دادن این اتفاق ناگوار مسئولان تربیت بدنی نیرو‌های مسلح و سازمان وظیفه عمومی کشور در برابر جوانان مشتاق فوتبال چه جوابی خواهند داشت؟ آیا می‌توانند جوابگوی جوانانی باشند که با تصور اشتباه، خدمت مقدس سربازی را ناعادلانه میدانند؟ به همین دلیل خواست ما دغدغه‌مندان عدالت اجتماعی از شما این است که بر اجرای مُر قانون که همانا اعزام به خدمت این دو بازیکن در تاریخ اول اسفند سال جاری می‌باشد، ذره‌ای عقب نشینی نکنید و با تمام توان اجرای قانون و عدالت را خواستار شوید که این قول خداوند تبارک و تعالی ست که در کتاب خویش فرموده: یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم به امید آن‌که با اجرای مُر قانون، شمیم عدالت که مع‌الاسف در فوتبال ایران کم‌یاب و نایاب شده، در فضای جامعه بپیچد والسلام علی من اتبع الهدی 

با تقدیم عالی‌ترین احترامات جمعی از فعالان اجتماعی عدالت‌خواه و علاقه‌مند به فوتبال ایران

اخبار داغ 

این زن روی تتلو را کم کرد! / سارا سبات کیست؟ + عکس پرسپولیس رکورد را به شش رساند اما استقلال هنوز بهترین است مجری رادیو افشا کرد؛ خرید جدید پدیده از سودان، خواننده است! کیلیان ام باپه در توییتر: اینجا پاریس است! گل برای کریستیانو رونالدو و از دست دادن پنالتی توسط مسی / کاریکاتور 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: باشگاه استقلال نیرو های مسلح فوتبال ایران خدمت سربازی ر قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۴۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به روز رسانی| نکونام: نیمه اول باید کار را تمام می کردیم/ تراکتور مهره داشت ولی هم و غم ما در این فصل جذب بازیکن بود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد نکونام در نشست خبری بعد از دیدار تراکتور استقلال اظهار کرد: بازی سخت و جان‌داری بود و می‌دانستیم که بازی سنگینی است. باد روی عملکرد ما در نیمه اول در دفع توپ‌ها و پاس‌ها تاثیر داشت و خیلی شدید بود. در نیمه اول باید گل می‌زدیم و کار تمام می‌کردیم.

سرمربی استقلال تاکید کرد:  در این طور مواقع باید با کمترین موقعیت، بازی را تمام کنید. از موقعیت‌ها استفاده نکردیم و دقت ما در پاس‌های آخر خوب نبود. با توجه به اینکه می‌دانستیم باید هجومی‌تر بازی کنیم ولی تعویض‌های تراکتور و کیفیت بازیکنانش شرایط بازی را عوض کرد. بازیکنان تراکتور از روی نیمکت گرفته تا داخل زمین خیلی تاثیرگذار هستند.

نکونام افزود: تراکتور پر مهره است و از طرفی تیم ما نتوانست کارش را انجام دهد. موقعی که چند بازیکن ما خسته شوند باید تعویض کنیم و رسیدن به موفقیت سخت می‌شود. ابتدا و وسط فصل، هم و غم ما جذب بازیکن بود. این بازیکنان را باید طلا گرفت. بازیکنان ما شاهکار کردند.

ادامه دارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابطال بخشنامه گمرک با رای دیوان عدالت اداری همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • عملیات «وعده صادق» سنگین‌ترین ضربه بر پیکره رژیم صهیونیستی بود
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • به روز رسانی| نکونام: نیمه اول باید کار را تمام می کردیم/ تراکتور مهره داشت ولی هم و غم ما در این فصل جذب بازیکن بود
  • امیر نصیرزاده: وضعیت دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد بیداری بزرگی رخ داده است
  • امیر نصیرزاده: «وعده صادق» معادلات بین المللی را تغییر داد
  • میانگین مدت خدمت سربازان اعلام شد
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد