Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامروز امینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون ۱۵ نفر در استان بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۶ نفر بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد افزود: امسال از مجموع متوفیان ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان، ۱۰ نفر مرد و ۵ نفر زن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تمام ۱۵ مورد مرگ بر اثر مسمومیت با قرص برنج همگی در پزشکی قانونی شهرستان بویراحمد ثبت شده است.

قرص برنج هیچ پادزهری ندارد

با توجه به اینکه تاکنون مکانیسم دقیق بروز اثرات سمی قرص برنج (فسفید آلومینیوم) در انسان شناخته نشده است، هیچ پادزهر اختصاصی در درمان مسمومیت حاد با آن وجود ندارد و اقدامات درمانی تنها شامل اقدامات حمایتی ـ علامتی است.

از لحاظ زمان بروز علائم و نشانه‌های بالینی نیز بعد از ۱۵-۱۰ دقیقه از مصرف خوراکی قرص فسفید آلومینیوم، علائم و نشانه‌های مسمومیت ظاهر می‌شوند و مرگ در مدت کمتر از ۶ ساعت ممکن است رخ دهد.

در صورت مسمومیت خوراکی، علائم تحریکی دستگاه گوارش شامل تهوع، استفراغ و دردهای شکمی می‌باشد. بیشتر مرگ و میرها در خلال ۱۲ تا ۲۴ ساعت اولیه مسمومیت اتفاق افتاده و معمولاً ناشی از ایست قلبی ـ تنفسی است و مرگ و میر بعد از ۲۴ ساعت اغلب ناشی از نارسایی کبدی و کلیوی است.

علائم بالینی در این نوع مسمومیت، ناشی از درگیری سیستم قلبی ـ عروقی، گوارشی، عصبی و ریوی است.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سازمان پزشکی قانونی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سازمان پزشکی قانونی کشور کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سازمان پزشکی قانونی کشور پزشکی قانونی قرص برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گفت: این دانشجویان در جشنواره تدریس برتر و جشنواره اقوام افتخارآفریدند.

سلیمان حسینی نیک افزود: وی ادامه داد: هم اکنون ۷۰۰ دانشجو معلم در دو دانشگاه پردیس کوثر و شهید ایزدپناه در شش رشته تحصیلی و دو مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند که در سال تحصیلی پیش رو ۴۰۰ دانشجوی دیگر به آنها افزوده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • علائمی که نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • این علائم نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ استفراغ عمدی اولین راه جلوگیری از مسمومیت
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد