Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - احمد طهماسبی شاه منصوری، می‌گوید: این کوره‌های غیرمجاز تولید زغال بلوط روز دوشنبه ۲۵ بهمن، در گشت و کنترل محیط بانان منطقه حفاظت شده شیمبار کشف شد.

درختان بلوط دارای ارزش بوم شناسی هستند و در حفظ آب‌های زیر زمینی، جلوگیری از سیلاب و روان‌آب، استفاده از میوه یا همان بذر بلوط برای جوامع انسانی بومی منطقه اهمیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درختان بلوط همچنین در نگهداری آشیانه پرندگان و محل زندگی حیات وحش منطقه مهم هستند.

به گفته شاه منصوری یگان حفاظت منطقه حفاظت شده شیمبار اندیکا در جهت پیشگیری و بررسی هرگونه تخریب در این منطقه به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و پیشگیری از تخلف محیط زیستی در منطقه است.

منطقه حفاظت شده شیمبار با مساحت حدود ۵۰ هزار هکتار، در شمال شرق خوزستان در شهرستان اندیکا و در منطقه‌ای کوهستانی و پوشیده از جنگل و درختان بلوط قرار گرفته است.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کوره زغال درختان بلوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۴۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان از دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیر مجا‌ز در شهرستان پلدختر خبر داد.   محمد صالحی گفت: در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در سطح حوزه استحفاظی شهرستان پلدختر به دو گروه شکارچی غیر مجاز برخورد کردند که پس از شناسایی این متخلفان و در یک عملیات تعقیب و گریز موفق به دستگیری آن ها شدند. 

وی افزود: از گروه صیادان غیرمجاز ١٠٠ قطعه ماهی رودخانه ای به همراه نه عدد تور و قلاب ماهیگیری کشف و ضبط شد.   فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان ادامه داد: اداوت گروه شکارچیان نیز  کشف و ضبط شد.   صالحی تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده متخلفان به منظور انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع و با دستور مقام قضایی روانه بازداشتگاه شدند.

وی از هم استانی ها و نیز هموطنان عزیز خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس گیرند تا در اسرع وقت نسبت به آن رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان چرای غیرمجاز دام در منطقه شیدا
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد