Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ورزش سه، روز گذشته، اتفاق مهمی در فوتبال عراق رخ داد و پروژه ساخت یکی از ورزشگاه‌های قدیمی این کشور به پایان رسید و مراسم افتتاحیه آن برگزار شد. ورزشگاه الزورا عصر روز سه‌شنبه با حضور جمعیتی حدود 16 هزار نفر به‌طور رسمی افتتاح شد. مراسم افتتاحیه علاوه بر اقدامات معمول همچون آتش بازی، شامل یادبود ستارگان سابق و فقید الزورا با ارائه گزارشی گسترده از روند پروژه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با فرود یک چترباز در وسط ورزشگاه، بازیکنان الزورا و الدیوانیه به‌همراه عدنان درجل، وزیر ورزش و جوانان و فلاح حسن، رئیس باشگاه الزورا وارد زمین شدند. قبل از شروع بازی، با تصمیم باشگاه الزورا «فیصل»، پسر مرحوم احمد راضی، به نشانه احترام به این گلزن تاریخی که چندی پیش به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرد، اولین ضربه رسمی به توپ در این ورزشگاه را زد.

یکی از نکات جالب توجه این پروژه، حضور یک شرکت ایرانی در پروسه ساخت آن بود. ورزشگاه الزورا، مجموعه‌ای چند کاربردی در شهر بغداد است که در سال 1978 تاسیس شد و بعد از گذشت چند دهه به ورزشگاهی فرسوده و نیازمند ترمیم تبدیل شد. این ورزشگاه با گنجایش حدود 15400 تماشاگر، ورزشگاه خانگی باشگاه الزورا در شهر بغداد است و قرارداد طراحی و ساخت آن در سال 2012 با شرکت ایرانی بلندپایه منعقد شد. کارفرمای این پروژه وزارت ورزش و جوانان عراق بود و طی 10 سال، صفر تا صد ورزشگاه نوسازی شده و الزورا به مکانی مدرن‌تر تبدیل شد.

 

 

طبق قرارداد بین طرفین، این پروژه شامل ساخت یک استادیوم سرپوشیده با گنجایش 12500 تماشاگر، سالن ورزشی شامل استخر، سونا، سالن سرپوشیده 1000 نفری و ساخت هتل 4 ستاره بود که به درخواست کارفرما، ظرفیت استادیوم از 12500 نفر به 15400 نفر افزایش پیدا کرد. به دلیل شرایط مالی کارفرما از جمله حمله داعش به عراق و همچنین همه‌گیری ویروس کرونا پروژه در طول این سال‌ها چندین بار متوقف شد اما با وجود همه موانع شاهد پایان کار در روزهای نخست سال 2022 میلادی بودیم.

البته پروژه ورزشگاه الزورا هنوز به‌طور کامل به پایان نرسیده است. عملیات اجرایی در سالن ورزشی و هتل این مجموعه ورزشی به دلیل شرایط مالی کارفرما متوقف شده اما خود ورزشگاه به‌طور کامل مورد بهره برداری قرار گرفته است و دیدار روز گذشته نیز اولین بازی تاریخ این ورزشگاه (جدید) بود که بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه، انجام شد.

 

 

ساخت این ورزشگاه مدرن و بدون پیست که این روزها در فوتبال روز دنیا به امری طبیعی تبدیل شده در شرایطی است که در ایران و طی سال‌های اخیر فقط ورزشگاه‌های امام رضا و فولاد آره‌نا چنین ویژگی‌ای را داشته‌اند. یکی دیگر از موارد مهمی که می‌توان در تصاویر هم پی به آن برد، کیفیت خوب چمن ورزشگاه الزورا است، چیزی که سال‌هاست در فوتبال ایران به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است. ورزشگاه خانگی باشگاه الزورا با توجه به شرایط و امکانات مدرنی که دارد می‌تواند میزبانی بازی‌های تیم ملی عراق را هم به‌عهده بگیرد.

منبع: ورزش سه این مطلب برایم مفید است بلی ۲ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد عراق فوتبال زمین فوتبال استادیوم افتتاحیه ورزشگاه الزورا اخبار مرتبط جایگاه تیم ملی در میان برترین های دنیا + عکس عراق از ایران به AFC شکایت کرد رونمایی از کیت جدید تیم ملی ایران + عکس پیام رییس جمهور به اردوی تیم ملی فوتبال اعلام آخرین وضعیت طارمی بعد از شایعه سفر با جت شخصی بازی با عراق لغو نمی‌شود ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها حلقه مفقوده شفافیت ماشین جوان پسند آلمانی چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) پیش بینی قیمت طلا و سکه برای ۲۸بهمن / کاهش قیمت ها ادامه دارد؟ تعداد شهرهای دارای تنش آبی کاهش می یابد چرا زنان می توانند خلبان باشند اما موتورسوار نه؟ آخرین مهلت دریافت وام مسکن با تخفیف ۵۰ درصدی/ قیمت اوراق مسکن به کانال ۱۶۰ هزار تومان رسید خودروی ۱ میلیاردی چری را می شناسید؟ + جدول قیمت کامل (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) جهش چشمگیر پرداخت وام به شرکت های دانش بنیان تزریق واکسن کرونا شرط حضور در مراسم اربعین سال ۱۴۰۱ روسیه عقب نشینی نکرده است فوت ۴ کودک بر اثر ابتلاء به کرونا در قم افتتاح یک استادیوم در عراق توسط شرکت ایرانی؛ استقلال و پرسپولیس چه؟! ​طی چند روز توافق یا شروع بحران جدیدترین گوشی شیائومی چند؟ (جدول) ​واکنش منتظری به پیشنهاد عدم افزایش حقوق مجردها تغییر طراحی در نورد ذوب آهن اصفهان برای افزایش کیفیت ، صرفه جویی و قطع وابستگی تکلیف سهام عدالت متوفیان مشخص شد / وارثان چگونه اقدام کنند؟ گیمینگ ۵۲ درصد از کل فعالیت ها در بلاک چین را تشکیل می دهد محرومیت مخالف عزیزی خادم لغو شد ارزان ترین لکسوس در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) رییس جمهور نباید به خاطر یک آبرسانی با ماشین به یک روستا برود قیمت زعفران درجه یک (جدول) پیش بینی قیمت دلار برای ۲۸بهمن/ واکنش مثبت بازار به مذاکرات ترکیه تلاش می کند روابط خود را با ریاض به جایگاه عالی ارتقا دهد تغییرات جدید دوره سربازی ابلاغ شد کدام خودروی رنو ارزان شد؟ + جدول قیمت کامل (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) بازار سرمایه، اوراق بدهی می خرد امیدی برای بهبود وضعیت «شپلی» هست؟ عیدی بازنشستگان شامل حق همسر و فرزند نیست؟ خوراکی که به درمان کم کاری تیروئید کمک می کند! سازمان حمایت اتاق را متهم به بی اطلاعی از طرح درج قیمت مصرف کننده کرد کشف روشی تازه برای ترمیم دندان‌ ها درخواست اصناف برای تعویق در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی ​خشکبار بفروشید، موبایل وارد کنید! کنکور ۱۴۰۳ هوشمند می شود جی پی مورگان به عنوان اولین بانک وارد متاورس شد موبایل های ۲۰میلیونی بازار (جدول) تنها راه حل مذاکرات وین توافق موقت است دمنوشی که برای افزایش ایمنی بدن مناسب است ساخت کلاهی برای بهبود تصویر برداری MRI از مغز تولید زعفران ۷۰ درصد کم شد درخواست دوباره آژانس انرژی از اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت ژاپن بالاترین تلفات روزانه کرونا را ثبت کرد دولت ارز را تک‌ نرخی می کند؟ توضیح دبیرکل فدراسیون درباره جلسه استیضاح فردا اکثریت افراد مبتلا به افسردگی درمان نمی شوند بورس چه زمانی از خواب زمستانی بیدار می شود؟ خرید سهام یک بانک فعال در حوزه رمزارز توسط وارن بافت خبر خوب؛ واریز عیدی بازنشستگان و کارمندان با حقوق بهمن قطعی شد کرونا برای همیشه باقی می‌ ماند؟ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عراق فوتبال زمین فوتبال استادیوم افتتاحیه ورزشگاه الزورا ورزشگاه الزورا جدول قیمت کامل باشگاه الزورا شرکت ایرانی تبدیل شد تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۴۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد رجاییان پس از حذف پرسپولیس در جام حذفی با شکست مقابل آلومینیوم در مورد حواشی به وجود آمده، اظهار کرد: اولاً من که با هواداران پرسپولیس مشکلی نداشتم. قبول کنید ما با تیمی جوان که یک پنجم پرسپولیس هزینه کرده در لیگ برتر شرایط مشخصی داریم. مقابل تیم نامی، اسمی بزرگی دو مرتبه با اختلاف دو گل عقب افتادیم و جبران کردیم. تماشاگرانی که انتظار چنین نتیجه‌ای نداشتند ایجاد مسئله کردند. در نیمی از CIP ما تماشاگران پرسپولیس بودند. آنهایی که راه دادند باید جواب دهند. همه اراکی بودند، بچه‌های خود را آورده بودند و عکس سلفی می‌گرفتند. برای فوتبال اراک بد است.

مدیرعامل آلومینیوم اراک در خصوص اینکه چه شد تماشاگران پرسپولیس شروع به پرتاب اشیا کردند، گفت: فکر کنم، چون بعد از آنکه پرسپولیس پیش افتاد و تماشاگران آنها تماشاگران ما را مسخره کردند با تساوی بازی مقابله به مثل شد و اشیایی پرتاب شد که این موارد در فوتبال طبیعی است. نمی‌توانم بگویم هواداران ما آنها را تحریک نکردند. باید ببینیم در کدام ورزشگاه لیدر‌های پرسپولیس و استقلال در دو بخش تقسیم می‌شوند و تیم‌شان را تشویق می‌کنند. در کدام ورزشگاه داریم هواداران تیم مهمان می‌گویند «روبرو آماده باش». علی رغم اینکه ناظر بازی و نماینده فدراسیون خیلی تلاش کردند این اتفاق نیفتد. متأسفانه این اتفاق افتاد و تماشاگران پرسپولیس در یک نقطه ورزشگاه مستقر نشدند.  

وی ادامه داد: از طرفی بپذیرید پرسپولیسی که در نیم فصل دوم یک باخت و یک تساوی داشته و فوتبال زیبایی بازی می‌کند، اما اینجا فقط نیمه اول بازی خوبی کرد و با دیدگاه فنی مجتبی حسینی آن قدر بچه‌های ما خوب بازی کردند که در نیمه دوم بازی و وقت‌های اضافه به پرسپولیس موقعیتی ندادیم. پرسپولیس با شوت از راه دور و ضدحمله به دو گل دیگر رسید و با لطف خدا توانستیم برنده شویم.

رجاییان در مورد اینکه پس از تساوی ۲ بر ۲ به سمت بازیکنان تیمش رفت، گفت: بردن تیم‌های استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد و رفتم تا کیف خود را با آنها تقسیم کنم. استاندارد فوتبال برای لذت بردن مردم است و آنها را ناراحت می‌کند که من ناراحت هستم.  

وی در مورد اینکه بانوان اراکی می‌تواند بعد از این وارد ورزشگاه شوند، گفت: مسئولان استانی ما با وجود اینکه تحت فشار بودند ولی اولین بودند که این کار را انجام دادند. در بازی‌های قبلی با استقلال و پرسپولیس ۳ هزار هوادار خانم آمدند که شرکتی و تزئینی نبودند. بار دیگر انتقاد خود را از رفتار خارج از شأن کسانی که باعث شدند تا این بازی بدون تماشاگران خانم باشد مطرح می‌کنم.  

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم در مورد مشکل بازیکن استقلال عنوان کرد: مشکل بازیکن استقلال این بوده که پس از تخلیه زمین چند دقیقه می‌ایستد. از آن طرف هوادار خانم با سهل انگاری مأمور، خود را وارد زمین می‌کند و اتفاقاتی می‌افتد که در مملکت ما رایج نیست. این اتفاق خلاف قانون باعث شد تا فدراسیون فوتبال از زیرساخت‌های ما ایراد بگیرد و در تلاش هستیم تا این مسئله حل شود. ما با هماهنگی مسئولان سیاسی استان و یگان ویژه اجازه ورود بانوان را می‌دادیم.  

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیرعامل آلومینیوم: سیدحسین باید زودتر می‌رفت
  • رجائیان: در جایگاه CIP پرسپولیس را تشویق می‌کردند!
  • رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم
  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • چرا ساخت استادیوم‌های فوتبال این قدر گران تمام می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • افتتاح طرح برق‌آبی اومااویا در سریلانکا / رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • (ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا
  • وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور
  • افزایش همکاری‌های ایران و سریلانکا با افتتاح پروژه اومایا